Jump to content

działanie centralnego zamka a bezpieczeństwo - pytanie?


szamcio11
 Share

Recommended Posts

Witam.

Stałem się posiadaczem Legacy Kombi MY06, wyposażonego w fabryczny układ centralnego zamka z podwójnym ryglowaniem.

Przeczytałem instruckję, odwiedziłem serwis a celu aktywowania drugiego kluczyka, otrzymałem informację, jak działa centralny zamek, i naszły mnie pewne wątpliwości w kwestii bezpieczeństwa i zasady działania zamków:

1 - instruckja zaleca przed rozpoczęciem jazdy upwenić się, że drzwi są zamknięte, pewnie w celu ochrony przed niepowołanym otwarciem z zewnątrz. Ale używając przycisku blokady drzwi, uniemożliwiamy ,w razie wypadku i np uszkodzenia akumulatora, możliwość otwarcia ze srodka drzwi i opuszczenie pojazdu. Czarny scenariusz - wjechanie do wody, zwarcie instalacji, i nie ma możliwości opuszczenia auta?

2 - co się dzieje z zamkami w przypadku np rozładowania akumulatora - z instruckji i wypowiedzi serwisu, można otworzyć kluczykiem drzwi kierowcy, następnie pewnie ręcznie pozostałe (o ile nie koliduje to z działaniem blokady). Ale jak otworzyć wtedy bagaźnik?

3 - czy w przypaku rozładowania akumulatora lub zdemontowania np w celu ładownia, jest jakaś możliwość zamknięcie tylnej klapy? czy w ogóle wtedy samochód pozostaje zamknięty?

4 - z instrukcji wynika, że centralny zamek i podwójna blokadę można aktywować przy pomocy również kluczyka - serwis stwierdził, że nie ma takiej możliwości w Subaru

5 - czy jest możliwość takiego ustawienia działania pilota w kluczyku, aby, zgodnie z instrukcją obsługi, jednokrotne naciśnięcie przycisku UNLOCK otwierało tylko drzwi kierowcy, a drugie wszystkie pozostałe drzwi?

Może nie są to aż tak istotne pytania, ale chciałbym uzyskać na nie odpowiedź. Zwłaszcza dotyczy to kwestii bezpieczeństwa podrużujących samochodem

Z poważaniem

Nowy właściciel Subaru

szamcio11

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę się dołączyć do pytań Forumowicza szamcio11.

Nurtuje mnie to od jakiegoś czasu.

Po zablokowaniu wszystkich drzwi zazwyczaj odblokowuję drzwi kierowcy, ze względów bezpieczeństwa właśnie.

Z tych samych względów naprawiłam zamek w drzwiach kierowcy, bo kluczyk w ogóle nie wchodził do zamka.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków :):idea:

 

Pozdrowienia

Zgadza się, ja sobie odblokowuję nim swoje drzwi a resztę mam zamkniętą podczas jazdy. Jak wygląda sprawa z klapą bagażnika, o którą pytał szamcio11?

Link to comment
Share on other sites

W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków :):idea:

 

Pozdrowienia

 

Hmmm... od środka. :idea::mrgreen:

No to może pytania właściwe:

1. Czy w licznych już teraz w marce jedynie słusznej systemach bezpieczeństwa przewidziano odblokowanie wszystkich drzwi (a może i klapy tam, gdzie to ma sens) w sytuacji ocenionej przez elektronikę jako wypadek?

2. Czy blokady zamków przestają działać wraz z zanikiem napięcia w ukł. elektrycznym (znaczy - czy są podtrzymywane prądowo i, konsekwentnie, czy przy np. tonięciu samochodu lub prozaicznym odłączeniu akumulatora następuje odblokowanie zamków)?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Ponieważ rozpocząłem ten temat, czuję się w obowiązku kontynować go dalej, bo uzyskałem już trochę więcej info:

1 - zamykanie przy pomocy klawisza "centralnej blokady drzwi"umieszczonego na podłokietniku - blokuje wszystkie drzwi, nie można ich otworzyć z zewnątrz, od środka można otworzyć po wcześniejszym odblokowaniu przyciskiem przy klamce. Ale pozostają dwa pytania - co się dzieje w przypadku zaniku prądu, np wypadek, utonięcie auta? działający system "podwójnej blokady" ma uniemożliwić otwarcie drzwi od środka. Czy zamknięcie klawiszem na podłokietniku system "widzi" inaczej, i wtedy jest możliwe to otwarcie?

2 - nadal brak odpowiedzi nt podtrzymania zamknięcie i blokady drzwi po rozładowaniu akumulatora lub wyjęciu

3 - zamykanie i otwieranie tylnej klapy w kombi w sytuacji jak wyżej

4 - jak działa i czy w ogóle w europejskich autach jest montowana podówjna blokada centralnego zamka? wg instrukcji i instrukcji przedsprzedażnej podwójna blokada ma uniemożliwić otwarcie drzwi od środka. Może być uruchomiona przyciskiem na kluczyku lub samym kluczykiem. Wykonałem próbę u siebie - przy otwartej szybie (szkoda mi było wybijać szybę we własnym aucie), zamknąłem wszystkie drzwi pilotem w kluczyku, po czym spokojnie ręką od środka otworzyłem wszystkie drzwi przyciskiem centralnej blokady drzwi na podłokietniku. Chciałbym uzyskać odpowiedź, jak to ma działać, i czy takie działanie jak u mnie jest prawidłowe, czy wymaga wziyty w serwisie?

Pozdrawiam

Szamcio

Link to comment
Share on other sites

spróbuj zamknąć auto z pilota podwójnie (to znaczy najpierw kliknij przycisk zamknięcia na pilocie i po zamknięciu jeszcze raz kliknij) bo chyba dopiero wtedy się ryglują drzwi

Link to comment
Share on other sites

Skoro ja zacząłem, to ciągnę dalej:

Podwójne ryglowanie - próbowałem u siebie zamykać na dwa razy, z trzymaniem przycisniętego przycisku dłużej - bez zmian. Może u mnie tego nie ma??? Ale już mi szkoda jeździć do serwisu żeby to sprawdzić - przy poprzedniej wizycie w serwisie w Krakowie nie umiano mi powiedzieć, jak te zamki działają, czy jest podwójna blokada itp. Na szczęście drugi kluczyk udało się prawidłowo zaprogramować!

Tylna klapa - czyli już coś więcej wiadomo - bez aku nie da się otwierać!

Może kiedyś uda się ustalić cały algorytm działania zamków - z i bez aku?

Co do bezpieczeństwa - cisza jak dotąd!

szamcio

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Dyrekcja SIP
1 - instruckja zaleca przed rozpoczęciem jazdy upwenić się, że drzwi są zamknięte, pewnie w celu ochrony przed niepowołanym otwarciem z zewnątrz.

Chodzi o zamknięcie drzwi, nie zaryglowanie; w instrukcji obsługi jest to opisane.

Nie należy używać systemu, gdy ktoś znajduje się w samochodzie.

Ale używając przycisku blokady drzwi, uniemożliwiamy ,w razie wypadku i np uszkodzenia akumulatora, możliwość otwarcia ze srodka drzwi i opuszczenie pojazdu. Czarny scenariusz - wjechanie do wody, zwarcie instalacji, i nie ma możliwości opuszczenia auta?

Istnieje możliwość mechanicznego odblokowania i otwarcia od wewnątrz.

2 - co się dzieje z zamkami w przypadku np rozładowania akumulatora - z instruckji i wypowiedzi serwisu, można otworzyć kluczykiem drzwi kierowcy, następnie pewnie ręcznie pozostałe (o ile nie koliduje to z działaniem blokady). Ale jak otworzyć wtedy bagaźnik?

Bagażnik cięgłem przy fotelu kierowcy.

3 - czy w przypaku rozładowania akumulatora lub zdemontowania np w celu ładownia, jest jakaś możliwość zamknięcie tylnej klapy? czy w ogóle wtedy samochód pozostaje zamknięty?

Tak, mechanicznie.

4 - z instrukcji wynika, że centralny zamek i podwójna blokadę można aktywować przy pomocy również kluczyka - serwis stwierdził, że nie ma takiej możliwości w Subaru

Funkcjonowanie jest opisane w instrukcji.

5 - czy jest możliwość takiego ustawienia działania pilota w kluczyku, aby, zgodnie z instrukcją obsługi, jednokrotne naciśnięcie przycisku UNLOCK otwierało tylko drzwi kierowcy, a drugie wszystkie pozostałe drzwi?

Jest to możliwe diagnoskopem ( serwis ); w modelach z nawigacją fabryczną można ustawienia zmienić z poziomu funkcji monitora.

 

Przepraszam za opóźnione odpowiedzi. Przyznaję, że DT przekazał je wcześniej - to ja sie nieco spóźniłem :oops:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nie należy używać systemu, gdy ktoś znajduje się w samochodzie.

Jak zrozumiałam, nie powinno się jeździć z zaryglowanymi drzwiami? Dlaczego?

Wiele marek stosuje automatyczne ryglowanie zaraz po ruszeniu samochodem. Ja zawsze rygluję wszystkie zamki, natomiast odblokowuję drzwi kierowcy.

 

Bagażnik cięgłem przy fotelu kierowcy.

W kombi chyba nie ma takiego cięgła, kolega szamcio11 ma legacy kombi, ja jeżdżę Outbackiem z kratką, więc istnieje ryzyko, że się nie dostanę do bagażnika?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...