Skocz do zawartości

Zakup Subaru Legacy 2,2 94 r pare pytan


kudlaty_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam zamiar kupic Legacy rocznik 94 silnik 2,2 boxer

Prosze o "garść" informacji na temat tego auta, jakie sa koszty eksploatacji, ceny cześci zamiennych, czy subaru ma jakieś typowe wady??? itp.

 

 

 

 

 

 

 

-------

kudlaty

może teraz Legacy a kiedy na pewno impreza

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie witam serdecznie na lamach naszego forum! :D Chyba SIP posiada Legacy wlasnie z tego rocznika jako samochod sluzbowy (moge sie mylic) - moze Dyrekcja troche opowie o tym aucie? Hmm, moment, ten SIPowski jest chyba 1.9. No coz...

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawac by sie moglo, ze samochody SUBARU sa niezawodne i rzeczywiscie w testach na bezusterkowosc zajmuja wysokie miejsca:) Szymek (Pumex) i ja mielismy poprzednio subaru legacy kombi rocznik 1996 i niestety mielismy z nim mase problemow. (Nie pamietam Roman czy Ci o tym opowiadalismy.) Samochod byl bardzo fajny, bo duzy i z roznymi bajerami, no i przede wszystkim z napedem 4x4 (jak to SUBARU:). Niestety poprzedni wlasciciel chyba za bardzo o niego nie dbal, przez co po zrobieniu ok. 1500 km okazalo sie, ze silnik nadaje sie do remontu, bo najpierw poszla uszczelka podglowicowa, potem o ile sie nie myle szlag trafil glowice. A to wiadomo wydatki :( Na pewno nie byly to typowe wady, a raczej efekty zaniedbania i zajezdzenia silnika. Proponuje Kudlaty, zebys przed zakupem autka poswiecil ok. 50 zl i podjechal do autoryzowanego serwisu subaru aby go mechanicy dokladnie sprawdzili, zaoszczedzisz na pewno duzo wiecej na ewentualnych naprawach :) A tak poza tym SUBARU legacy kombi, to bardzo fajne autko i prowadzi sie je wspaniale, nie wiem czy jest inna marka samochodow, ktorych prowadzenie sprawia taka przyjemnosc:)))

Pozdrawiam,

Agnieszka vel Krebelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Kudlaty, zebys przed zakupem autka poswiecil ok. 50 zl i podjechal do autoryzowanego serwisu subaru aby go mechanicy dokladnie sprawdzili, zaoszczedzisz na pewno duzo wiecej na ewentualnych naprawach :) A tak poza tym SUBARU legacy kombi, to bardzo fajne autko i prowadzi sie je wspaniale, nie wiem czy jest inna marka samochodow,

 

 

 

W zasadzie masz racje tylko nie wiem czy sprzedajacy bedzie chcial sie ze mana bujać do serwisu subaru 150 km??? (Mikołów lub Karaków)...no ale zobaczymy

Sory zachowalem sie troche jak burak bo pisalem tego posta zaraz po zobaczeniu subaru i jeszcze rece mi sie trzesly :wink:

Powinienem sie przedstawic wiec witam szystkich wielbicieli Subaru :lol::lol:

Zobaczylem to subaru i od razu wiedzialem ze to jest to co tygrysy lubia najbardziej:)

Wyczytalem na pl.misc.samochody ze subaru to auta paliwozerne i nie lubiace przerobek na gaz.

Mia ktos z was takie auto z instalacja gazowa??? jak subaru to "znosi"??

Mam zamiar kupic to auto ale najpier chcialem poczytac cos na ten temat ile to ma koni , ile pali, jak sie tym wozi, itp.

aha zona sie pyta po co sa ogrzewane fotele w subaru.....jak mam jej wytlumaczyc ze to nie bajer a nezbedna rzecz

:wink:

 

pozdrawiam wielbicieli Subaru


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witanko Kudlaty,

no nie da sie ukryc, ze zuzycie paliwa to nie bedziesz mial na poziomie dieselka DTI albo Common Rail :wink: Uzytkownicy Imprezki z turbina pewnie moga Cie zuzyciem paliwa o zawal przyprawic :wink: ale w przypadku wersji 2,2-2,5 to mi wychodzilo na poziomie 12-13 litrow/100 w miescie i w sumie nie az tak wiele mniej na trasie (10-11). Masz w koncu permanenty naped na 4, wiec to troche powieksza zuzycie. Jak do tego dorzucisz klime w lecie albo podgrzewanie szacownych 4 liter w zimie to na oszczednosci nie masz co liczyc.

Jesli chodzi o gaz to mialem w poprzednim prosta wersje - zuzycie bylo w granicach 11-14 litrow, ale niestety tracil na mocy - zwlaszcza jak probowalo sie go "przeciagnac".

Teraz zamontowalem gaz na pelnym wtrysku - sekwencyjny. Jak na razie to jestem na etapie regulowania go, bo pali mi niezmiennie 15 litrow, a i troche lapie nierowne obroty do 1.500, a glownie jak stoje na swiatlach (mam automat). Gaz podobno zostal dobrze zmapowany - a przyczyna tego nierownego dzialania moga byc kable wysokiego napiecia i swiece. Te drugie juz wymienilem, ale kable to wiekszy wydatek - ok. 170 PLN za sztuke :( Jak wymienie, to bede mogl powiedziec wiecej. Generalnie na wtrysku nie mam rzeczywsicie utraty mocy i samochod calkiem ladnie idzie. Minusem jest wyzszy koszt - ok. 4.000 PLN a i zakladajacy ma troche zabawy z wyregulowaniem. Co ciekawe jest mozliwosc zalozenia gazu na wtrysku rowniez do wersji z turbina :shock:

Generlanie wyliczylem, ze przy przebiegu 20-25 tys rocznie ten gaz zwroci sie po 8-10 miesiacach. A zaleta jest, ze w razie wymiany samochodu podobno mozna go przelozyc - wtedy placisz tylko za montaz :))

Pozdrowska

Pumex

P.S. w Auto-Swiat tydzien lub 2 temu byl opis uzywanego Legacy kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jeśli chcesz się trochę dowiedzieć o tym co sie może przytrafić w sprawie usterek w starych rupieciach zajrzyj do tematu "Co wam się podoba w SUBARU (konkretny model)???" gdzie starałem się naświetlić zady i walety zabytkowych pojazdów. Dorzuciłbym tylko, ale to nie jest sprawdzona osobiście wiadomość tylko informacja od pewnego naprawiacza Subarów, że w nowszych niż mój (92) modelach zmieniono łączniki tylnego stabilizatora na podobne konstrukcyjnie do przednich w związku z czym tył też potrafi "stukać" po przebiegu 50 - 60K.

A podgrzewane fotele to jeden z najciekawszych elementów tego pojazdu. Z mojego doświadczenia wynika że właśnie kobiety go doceniają zimą najbardziej. Nie za bardzo rozumiem pytanie twojej kobiety. ( Gdyby się dopytywała po co jakiś boxer to bym się nie dziwił.)

 

Pytanie o instalację gazową na tym forum to straszliwe faux-pas.

Niektórzy udzielający się tu dosiadacze Subaryn stawia swoje ryczące potwory na równej ( o ile nie wyższej ) półce z Porshe , Lamborghini, Maserati i takimi tam. ( Mercedesy i Bawary to, pamiętaj, G-mela w prowincjonalnym stylu ) Wszelkie próby skalania dobrego imienia marki napędem dieslowskim gazowym lub czymkolwiek innym mogącym mieć jakiś związek z oszczędzaniem pieniędzy rujnuje dobre samopoczucie ortodoksyjnych właścicieli wózków za 160 000 i więcej PLN i jest przyjmowane z ogromną dezaprobatą. To obraza uczuć religijnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o instalację gazową na tym forum to straszliwe faux-pas.

Niektórzy udzielający się tu dosiadacze Subaryn stawia swoje ryczące potwory na równej ( o ile nie wyższej ) półce z Porshe , Lamborghini, Maserati i takimi tam. ( Mercedesy i Bawary to, pamiętaj, G-mela w prowincjonalnym stylu ) Wszelkie próby skalania dobrego imienia marki napędem dieslowskim gazowym lub czymkolwiek innym mogącym mieć jakiś związek z oszczędzaniem pieniędzy rujnuje dobre samopoczucie ortodoksyjnych właścicieli wózków za 160 000 i więcej PLN i jest przyjmowane z ogromną dezaprobatą. To obraza uczuć religijnych.

 

ja powiem w ten sposob- swiat dzieli sie na tych ktorzy gaz traktuja jak wynalazek szatana i ktorzy na nim jezdza. Ja zaliczam sie do tych drugich i nie uwazam tego za "zbrodnie" ani ze obrazam czyjes uczucia religijne :evil: . Nie kazdy z forumowiczow ma karte "Signia" i stac go na placenie za benzyne 1.000 PLN na miesiac. Ja dziennie przejezdzam do pracy i krecac sie po miescie (w korkach) jakies 80-100 km + przynajmniej raz w miesiacu wyjazd w gory - okolo 1.000-1.500 km w obie strony . Oznacza to, ze mam do wyboru 5-8 tankowan po 170-190 PLN albo 5-8 tankowan po PLN 60... Dla mnie rachunek jest prosty.

A samochod na dobrym gazowym wtrysku jest nadal tym samym samochodem - osiagi ani dzwiek silnika nie zmienil sie w moim Subaru ani o jote.

Mialem mozliwosc widziec rozebrany silnik swojego pojazdu (Legacy 2,2), ktory jezdzil "pare" kilometrow na gazie. Czysciutenki, zero sladow zuzycia.

Poza tym chyba najlepiej jak to wlasciciel pojazdu sam zdecyduje czym chce zasilac swoj pojazd... nie zyjemy w koncu w kraju ortodoksyjnie wyznaniowym... :wink:

Pozdrawiam "zagazowanych" i ortodoxow :wink:

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Wizyta w serwisie napewno jest godna polecenia - znamy typowe usterki, a jednocześnie można sprawdzić, czy samochód był "bity".

Na naszych drogach istotnie łączniki wahaczy należą do bardziej typowych objawów zużycia. Silnik 2.2 ma 136 KM i zapewnia przyzwoita dynamikę.

Nie jest to jednak silnik, który bardzo lubi być "kręcony" - dość wysoki moment umożliwia jednak b. spokojną jazdę.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście podzielam zdanie Pumexa w sprawie napędzania Subaryny alternatywnym paliwem. Chociażby ze względów na mniejszą uciażliwość dla środowiska. Oprócz tego dochodzi jeszcze satysfakcja z mniejszych wypływów z mojej kieszeni i mniejszych wpływów do kieszeni PKN tudzież do kasy naszego geniusza finansów Kołodko. ( chociaż w sprawie tego ostatniego to obawiam się że wkrótce wszelkie dotychczasowe obietnice jego poprzedników, że LPG będzie zawsze kosztować ok 50% Pb95 mogą się okazać niewiązące. I będzie 80%. Na razie jednak nie będę inwestować w instalację bo moja bryczka ma już ponad 320K na liczniku. Jak sobie kiedyś kupię Forysia to pewnie założę gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam zamiar kupic Legacy rocznik 94 silnik 2,2 boxer

Prosze o "garść" informacji na temat tego auta, jakie sa koszty eksploatacji, ceny cześci zamiennych, czy subaru ma jakieś typowe wady??? itp.

 

 

 

 

 

 

 

-------

kudlaty

może teraz Legacy a kiedy na pewno impreza

:wink:

 

Jezdze LEGACY '94 (nowa buda) 2,2 GX w sedanie i bardzo goroco polecam to autko. Popieram rowniez przedmowcow - koniecznie trzeba takie autko sprawdzic. Ja do serwisu mam co prawda tylko 70km'ow;) ale nawet jesli mialbym ich 150 to napweno bym sie przejechal z delikwentem, bo w naszym szalonym kraju rozne dziwne rzeczy maja miejsce i lepiej miec pozniej czyste i spokojne sumienie. W moim Subarszczaku oprocz std. rzeczy, ktore sie eksploatuja wymienialem sprzeglo z dociskiem i lozyskiem - po poprzednim wlascicielu :cry: (koszt ok. 900 pln + wymiana), a teraz czeka mnie jeszcze wymiana przegubow ;(

W listopadzie 2002 zalozylem gaz (bo jest oszczedniej a ja b.duzo jezdze) generalnie dalem plame, bo po 1 nie zapytalem starych wyjadaczy gdzie sie zaklada i jaka instalacje, a po 2 przeplacilem i wobec tego nie jestem zadowolony z instalacji gazowej, ale z samochodu JAK NAJBARDZIEJ ;) po prostu BOMBA - co prawda nie mam jednostki RAKIETOWO-IMPREZOWEJ ale musze przyznac, ze Legacy ma wspaniale wlasciwosci jezdne. 8)

Jeszcze slowko o spalaniu:

rzeczywiscie Legacy to nie Impreza jak ktos wczesniej slusznie zauwazyl, ale do oszczednych NIE nalezy, oto moje wyliczenia jako dowod:

miasto (etylina) - 13l/100km

trasa (etylina) - 9l/100km

miasto (gaz) - 14,5l/100km

trasa (gaz) - 11l/100km

Oczywiscie sa to wartosci usrednione i dodam, ze jestem z natury b. niespokojnym kierowca, jestem duzy, mam ciezka noge i same "wiry" w baku... :)

 

... a z podgrzewaniem siedzen - to rzeczywiscie kobiety wiedza najlepiej, ze w zime do aut bez opcji podgrzewania tylka - po prostu sie nie wsiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem gaz (bo jest oszczedniej a ja b.duzo jezdze) generalnie dalem plame' date=' bo po 1 nie zapytalem starych wyjadaczy gdzie sie zaklada i jaka instalacje, a po 2 przeplacilem i wobec tego nie jestem zadowolony z instalacji gazowej, [/quote']

 

No właśnie, czy mozna prosić o uwagi odnośnie wyboru rodzaju instalacji gazowej, polecanych firm i poziomu cen?

 

Pozdr.

 

MarS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Subaru odjechało mi :cry::cry::cry: hlip..hlip..hlip...

Gość obiecał zostawić ale.......kasa jest kasa...ktoś dał więcej.

 

Jakby ktos z was widział jekieś legacy lub Impreżę roczni 93/94 za rozsadne pieniądze to niech da znać na bmwacek@go2.pl

 

pozdrawiam fanów Subaru może ja kiedys dołacze ale na razie niestety nie :cry::cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Subaru odjechało mi :cry::cry::cry: hlip..hlip..hlip...

Gość obiecał zostawić ale.......kasa jest kasa...ktoś dał więcej.

 

Jakby ktos z was widział jekieś legacy lub Impreżę roczni 93/94 za rozsadne pieniądze to niech da znać na bmwacek@go2.pl

 

pozdrawiam fanów Subaru może ja kiedys dołacze ale na razie niestety nie :cry::cry:

 

A mozna wiedziwc za ile oddal :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jesli chodzi o gaz to mialem w poprzednim prosta wersje - zuzycie bylo w granicach 11-14 litrow, ale niestety tracil na mocy - zwlaszcza jak probowalo sie go "przeciagnac".

Ja mam impreze 2.0 wolnossaca z prosta instalacja. Na gazie zrobilem ponad 100 tys.km i zupelnie nic zlego sie nie dzieje.

Przymierzam sie do Forestera S-turbo i tez mam zamiar sprobowac z instalacja gazowa (bezposredni wtrysk). Widzialem tak zrobione auto w Holandii i mialem okazje nim jezdzic - chodzi rewelacyjnie.

Ale jesli ktos chce sponsorowac firmy typu Orlen czy tez dokladac sie do kolejnej akcyzy dla naszych kochanych ministrow to jego wybor.

Swoja droga ciekawe gdzie beda tankowac ortodoksyjni benzyniarze jak wejdzie "czysciutkie" biopaliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...