motorajdy Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Wymieniłem turbo z VF12 na TD05 i pojawiły sie problemy przy pełnym przyspieszaniu na 1,2,3 biegu strzela i odcina, zaczyna szarpac az marchewy idą z tłumika (jak zdejme noge z gazu na momet to juz wraca do normy do następnego pełnego buta...) dzieje sie tak tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy, jak dam na 90% to ok, ładowanie 1,15, EGt max do 800 jak sie pilnuje żeby nie przeciągnąc do końca to ok, wysypał mi sie przed zmianą turbiny katalizator i mam teraz wolny wydech, czy to może powodowac Boost cat? czy too to? czek sie nie zapala Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoowty Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 po wymianie wydechu byl robiony remap?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Jeżeli masz całkowicie wolny wydech bez remapu, to już wiesz dlaczego tak się dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 tak własnie myslałem, czy sam katalizator sportowy załatwia sprawe czy to i tak za bardzo wydech bedzie odetkany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Powinno być ok. Rozumiem, że przelot 2.5" ? Wtedy nie powinno być problemów. Ale może jak już masz przelot, to zamiast kata zrób remap Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 2,5 calowy przelot, a katalizator wole miec bo n aBT wymagają katalizatorów, komp jest juz po remapie (stare gt - komp Z4) mam go od Szocia i u niego też ładowało 1,1 ale nie wiem jaki miał wydech Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Każdy komp powinien być strojony indywidualnie pod samochód, więc ma prawo nie działać Z doświadczenia powiem Ci, że mam WRXa 2.0 z 2.5" przelotem i jednym jakimś tam sportowym katem i działa to bezproblemowo. Bardzo rzadko mi się zdarzy jakiś większy peak, ale naprawdę sporadycznie. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie tak samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 nie uważasz, że zmiana turbiny jest wystarczającym powodem do korekty jej sterowania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 nie uważasz, że zmiana turbiny jest wystarczającym powodem do korekty jej sterowania? Bardzo proszę, gdyż właśnie wylałem kawę Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 tak ale komp był strojony u szocia a on miał td05 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Panowie piszecie o nowych autach a to Stara Impreza gdzie na Ecu się nic nie stroi Sprawdź czy masz restryktor odpowiedniego rozmiaru przy solenoidzie turbo na wyjściu od dołu. przy Vf12 zapewne był inny rozmiar niż do TD05 stąd całe zamieszanie. Na TD05 i tym kompie powinno dmuchać 1,1 do 1,15 bara Jeszcze jedna możliwość jest taka że masz zbyt mocno skręconego wastegate bo w TD05 masz regulowane ramie - wówczas może być problem z tym że klapka nie jest w stanie się otworzyć na tyle i przeładowuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 Marcin a czy takie restryktory wystepuja w sprzedaży? jakiej srednicy powinien byc przy td05? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 szyli strojenie kluczem i kombinerkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 szyli strojenie kluczem i kombinerkami Moje ulubione! Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 oryginalnie do 3 portowego solenoidu takiego jak w gt 93-96 restryktor jest o średnicy przelotu 2mm, takiego należy użyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 oryginalnie do 3 portowego solenoidu takiego jak w gt 93-96 restryktor jest o średnicy przelotu 2mm, takiego należy użyć. szociu, a gdzie on jest?. Zarówno w antyku jak orurowaniu gt96 nic takiego nie znalazłem. Co do vf12 i td05, nawet bez zmiany kompa, można, by powiedzieć, że td 05 wróciła na swoje miejsce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 restryktor ma 2mm, założe w tygodniu sportowego kata i zobacze czy dalej bedzie to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 restryktor ma 2mm, założe w tygodniu sportowego kata i zobacze czy dalej bedzie to samo To nie jest kwestia kata. Bardziej regulacji dźwigni o której pisał szociu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 a jest jakas procedura regulacji czy na oko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 na łoko odpuścić wstępnego napięcia sprężyny i się przejechać, jak nie dość to znów. aż się okaże że to nie to albo będzie ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 wykreciłem pół obrotu żeby zawór wiecej sie otwierał, ale wydaje mi sie że wtedy jest troszecze nie domkniety, jest juz na maxa wciagniety aktuator a zawór jest bliski zamknięcciu, a wydaje mi sie że powinno byc tak ze sprezyn w aktuatorze powinna go domykac z jakas siłą. dobrze rozumuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 sprezyn w aktuatorze powinna go domykac z jakas siłą. dobrze rozumuje? tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 czyli aktuator do wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ColinBarbazynca Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 czyli aktuator do wymiany? Raczej nie. Sprawdz czy aktuator pracuje - zapnij kompresor do wezyka i delikatnie dmuchaj - powinienes widziec ze sie ramie rusza. Potem ustaw dlugosc ramienia tak, zeby klapka byla zamknieta i skroc je o okolo 1mm, po czym lekko naciagajac zaloz na ramie od klapki. Teraz aby sprawdzic czy nie jest problemem sam aktuator podepnij wezyk od niego prosto do muszli kompresora pomijajac trojnik i solenoid. W takim wypadku powinienes miec cisnienie w okolicach 0,5 - 0,6bar. Jezeli tak jest to aktuator sprawny i problem lezy w wezykach do solenoidu, restryktorach itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 czyli aktuator do wymiany? Teraz aby sprawdzic czy nie jest problemem sam aktuator podepnij wezyk od niego prosto do muszli kompresora pomijajac trojnik i solenoid. W takim wypadku powinienes miec cisnienie w okolicach 0,5 - 0,6bar. Jezeli tak jest to aktuator sprawny i problem lezy w wezykach do solenoidu, restryktorach itp. Dobry sposób. U mnie dmucha 04-05bara, td05h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now