Jump to content

Przeładowuje i strzela ????


motorajdy
 Share

Recommended Posts

Wymieniłem turbo z VF12 na TD05 i pojawiły sie problemy

 

przy pełnym przyspieszaniu na 1,2,3 biegu

strzela i odcina, zaczyna szarpac az marchewy idą z tłumika (jak zdejme noge z gazu na momet to juz wraca do normy do następnego pełnego buta...)

 

dzieje sie tak tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy, jak dam na 90% to ok,

ładowanie 1,15, EGt max do 800

jak sie pilnuje żeby nie przeciągnąc do końca to ok,

 

wysypał mi sie przed zmianą turbiny katalizator i mam teraz wolny wydech, czy to może powodowac Boost cat? czy too to?

 

czek sie nie zapala

Link to comment
Share on other sites

2,5 calowy przelot, a katalizator wole miec bo n aBT wymagają katalizatorów,

 

komp jest juz po remapie (stare gt - komp Z4) mam go od Szocia i u niego też ładowało 1,1 ale nie wiem jaki miał wydech

Link to comment
Share on other sites

Każdy komp powinien być strojony indywidualnie pod samochód, więc ma prawo nie działać ;)

 

Z doświadczenia powiem Ci, że mam WRXa 2.0 z 2.5" przelotem i jednym jakimś tam sportowym katem i działa to bezproblemowo. Bardzo rzadko mi się zdarzy jakiś większy peak, ale naprawdę sporadycznie. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie tak samo ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie piszecie o nowych autach a to Stara Impreza gdzie na Ecu się nic nie stroi

 

Sprawdź czy masz restryktor odpowiedniego rozmiaru przy solenoidzie turbo na wyjściu od dołu. przy Vf12 zapewne był inny rozmiar niż do TD05 stąd całe zamieszanie. Na TD05 i tym kompie powinno dmuchać 1,1 do 1,15 bara

 

Jeszcze jedna możliwość jest taka że masz zbyt mocno skręconego wastegate bo w TD05 masz regulowane ramie - wówczas może być problem z tym że klapka nie jest w stanie się otworzyć na tyle i przeładowuje.

Link to comment
Share on other sites

oryginalnie do 3 portowego solenoidu takiego jak w gt 93-96 restryktor jest o średnicy przelotu 2mm, takiego należy użyć.

 

szociu, a gdzie on jest?. Zarówno w antyku jak orurowaniu gt96 nic takiego nie znalazłem.

 

Co do vf12 i td05, nawet bez zmiany kompa, można, by powiedzieć, że td 05 wróciła na swoje miejsce.

Link to comment
Share on other sites

restryktor ma 2mm, założe w tygodniu sportowego kata i zobacze czy dalej bedzie to samo

 

To nie jest kwestia kata. Bardziej regulacji dźwigni o której pisał szociu.

Link to comment
Share on other sites

wykreciłem pół obrotu żeby zawór wiecej sie otwierał, ale wydaje mi sie że wtedy jest troszecze nie domkniety, jest juz na maxa wciagniety aktuator a zawór jest bliski zamknięcciu, a wydaje mi sie że powinno byc tak ze sprezyn w aktuatorze powinna go domykac z jakas siłą. dobrze rozumuje?

Link to comment
Share on other sites

czyli aktuator do wymiany?

 

Raczej nie.

Sprawdz czy aktuator pracuje - zapnij kompresor do wezyka i delikatnie dmuchaj - powinienes widziec ze sie ramie rusza.

Potem ustaw dlugosc ramienia tak, zeby klapka byla zamknieta i skroc je o okolo 1mm, po czym lekko naciagajac zaloz na ramie od klapki.

Teraz aby sprawdzic czy nie jest problemem sam aktuator podepnij wezyk od niego prosto do muszli kompresora pomijajac trojnik i solenoid.

W takim wypadku powinienes miec cisnienie w okolicach 0,5 - 0,6bar. Jezeli tak jest to aktuator sprawny i problem lezy w wezykach do solenoidu, restryktorach itp.

Link to comment
Share on other sites

czyli aktuator do wymiany?

 

Teraz aby sprawdzic czy nie jest problemem sam aktuator podepnij wezyk od niego prosto do muszli kompresora pomijajac trojnik i solenoid.

W takim wypadku powinienes miec cisnienie w okolicach 0,5 - 0,6bar. Jezeli tak jest to aktuator sprawny i problem lezy w wezykach do solenoidu, restryktorach itp.

 

Dobry sposób.

U mnie dmucha 04-05bara, td05h.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...