pmlody Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Witam, mam pytanie, czy odpowietrznik skrzyni 4eat to zwykla pusta w srodku rurka czy jakis zaworek cisnieniowy albo cos?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 to zwykla pusta w srodku rurka Tak zwykła rurka. Są dwie jedna od dyfra , druga od skrzyni....obok siebie jak pamietam... :wink: AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted March 23, 2010 Author Share Posted March 23, 2010 dokladnie i ta od dyfra jest drozna a ta od skrzyni tak jaby byla zapchana stad moje pytanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 pmlody, ... i jak zamierzasz ją odetkać.. :?: :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 rura jak rura, jakos sie przepcha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 pmlody, ale coś się dzieje czy tylko chcesz "ulepszyć" :?: Skąd pomysł czyszczenia odpowietrzenia.. :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 dzieje sie inaczej bym nie szukal przyczyny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 dzieje sie napisz co dokładnie to pokibicujemy a może ktoś coś podpowie zanim się narobisz i wymienisz pół auta.. :wink: [ Dodano: Sro Mar 24, 2010 11:03 am ] Kłopoty z ciśnieniem w automacie :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 e tam zawsze skryty bylem Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 co do odpowietrzników to mam pytanie czy istnieje możliwość aby skrzynia wyrzuciła przez nie ATF, np. przy lekkim przelaniu + szybsza jazda? I w ogóle gdzie one się znajdują? Dzisiaj byłem na podjeździe i przy filtrze, przewodach od chłodnicy jest wilgotno. Przy deklu sucho, uszczelka dyfer-skrzynia też wydaje się OK. Jakieś pomysły na szybko? Dzięki z góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted April 12, 2010 Author Share Posted April 12, 2010 jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 pmlody powiesz mi jeszcze czy faktycznie znajdują się w okolicach filtra i przewodów do chłodnicy? Nie miałem źródła światła i nie mogłem się dzisiaj dopatrzeć co tam dokładnie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 co do odpowietrzników to mam pytanie czy istnieje możliwość aby skrzynia wyrzuciła przez nie ATF, np. przy lekkim przelaniu + szybsza jazda? przynajmniej widać że odpowietrzenie działa albo oczyściło się :grin: u mnie rurki są u góry na plastikowym zaczepie od strony silnika / konwertera.. Swoją drogą co to za ATF, że aż tak zwiększył objętość :?: Ile przy odczycie na HOT był przelany ATF :?: Więcej niż 1cm na bagnecie :?: Podejrzewam, że możliwy jest nawet zapłon tego nadmiaru ATFu bo w miejscu gdzie wychodzą te rurki bywa gorąco :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Więcej niż 1cm na bagnecie Trochę mniej, w tym tygodniu będę wymieniał więc kolejne pytanie: Ile mieści się ATF'u pomiędzy min-max (HOT, COLD - obojętne). Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 miszozon, tu masz niezłe linki do poczytania, dokładnie nie wiem ale pewnie może być i ok. litra.. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=130917 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Ile mieści się ATF'u pomiędzy min-max (HOT, COLD - obojętne). W całej skrzyni jest chyba z 9l. Nie da się spuścić korkiem więcej niż 5l . Kup 6l i na pewno wystarczy na wymianę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Dzięki za odpowiedzi. Zastanawiałem się czy wymieniać samemu statycznie czy pojechać do ASO (w moim przypadku POINT) i niech wymienią wszystko czyli dwa filtry i cały ATF. Jak mnie nie powalą ceną za robociznę to chyba ich odwiedzę. Tylko, że podobno leją Castrola i sam nie wiem co o tym myśleć. Z drugiej strony warto wymieniać ten drugi filtr? I co najlepiej zalać przy wymianie statycznej? <- wiem, że jest to pytanie nie mające jednoznacznej odpowiedzi ale może jakieś sugestie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 miszozon, ok. 1L więcej można spuścić poprzez podniesienie prawej strony auta na podnośniku ok 30-40cm (tyle i bezpiecznie się da..), wtedy też wylatuje syf z miski - polecam przechylenie.. Dynamiczna wymiana to zawsze pewne ryzyko awarii pompy - zwłaszcza jeśli ktoś tego nidgy nie robił.. Jest jeszcze możliwość maszynowa - spec maszyna z własna pompą, wiem gdzie w PL taka jest.. Co do mieszania ATFu to teoretycznie na każdym jest napisane że są mieszalne ale doświadczenia speców od AT i uzytkowników automatów są odmienne - często kończy się to koniecznoscią wymiany całości - choć z drugiej strony 4EAT nie jest aż tak wrazliwa na ATF jak 5EAT ale jeśli masz OEM ATF w środku to ja bym zapłacił więcej ale nie mieszał bo później mogą być wyższe koszty pracy i ATFu. Filtr wystarczy wymienić zewnętrzny (od tego jest) - smok w środku AT to już w wyjątkowych przypadkach chyba.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Zaryzykowałem i zabrałem się za temat własnoręcznie. Wymieniłem OK 90% ATF'u i autko śmiga. Postępowałem w zasadzie tak ja tutaj: http://tlc80.com/?p=42 Przez przewód od chłodnicy skrzynia wywala ok. 1L/5 sek i to jest raczej maks jaki można zlewać. Co do pompy to nie wydaje mi się aby praca przez mniej niż 5 sek z 90% ilości oleju w skrzyni mogła zaszkodzić, chyba że mówimy o jakiś nowych konstrukcjach. Dodatkowo polecam wiadro z Castoramy z miarką (5 zeta). Oczywiście jak ktoś się czuje niepewnie to nie polecam takich operacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Zaryzykowałem i zabrałem się za temat własnoręcznie.Wymieniłem OK 90% ATF'u i autko śmiga. Postępowałem w zasadzie tak ja tutaj: http://tlc80.com/?p=42 Przez przewód od chłodnicy skrzynia wywala ok. 1L/5 sek i to jest raczej maks jaki można zlewać. Co do pompy to nie wydaje mi się aby praca przez mniej niż 5 sek z 90% ilości oleju w skrzyni mogła zaszkodzić, chyba że mówimy o jakiś nowych konstrukcjach. Dodatkowo polecam wiadro z Castoramy z miarką (5 zeta). Oczywiście jak ktoś się czuje niepewnie to nie polecam takich operacji. zgadza się - da się zrobić tak ale już w PL pojawiają się profesjonalne maszyny do dynamicznej wymiany ATFu i tam nie ryzykujesz pompą AT... :wink: Dodatkowo, mają wbudowane filtry.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Tyle tylko że profesjonalne maszyny do dynamicznej wymiany ATFu na pewno są na żetony i kilka ich potrzebują. Ja za jakieś 10 tys. km też będę sam wymieniał. Wiadro mam i kombinerki Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Tyle tylko że profesjonalne maszyny do dynamicznej wymiany ATFu na pewno są na żetony i kilka ich potrzebują. Ja za jakieś 10 tys. km też będę sam wymieniał. Wiadro mam i kombinerki ja kiedyś też to tak zrobiłem i nic się nie stało ale licho nie śpi - wg mnie jeśli są już dostępne możliwości techniczne aby to robić profesjonalnie i bezpiecznie dla pompy AT to wg mnie nie ma sensu się zastanawiać bo ryzyko uszkodzenia jednak jest a koszt naprawy... strach pomyśleć - nieporównywalny np. przy dołożeniu może 50% do ceny ATFu na wymianę.. nie wiem... ja planowałem jechać nawet kilkaset km aby zrobić bezpiecznie dynamiczną wymianę ATFu (niedługo będę testował kolejny nowy ATF), kiedyś nawet chciałem importować taką używaną maszynę z US gdzie tego pełno... Ogólnie zalety dynamicznej wymiany są ogromne - szczególnie wiedzą o tym ci, którym zdarzyło się zmieszać dwie marki ATFów - szczególnie w nowszych AT.. poza tym wymiana całości ATFu pozwala na bezpieczne przebiegi książkowej wielkości albo nawet większe - jeśli dobry ATF a nie minerał - jeśli przy tym bezpiecznie to wg mnie nie ma sensu oszczędzać (niewiele..) aby może potem płakać i remontować AT albo miesiącami na ten nieplanowany remont odkładać kiedy autko będzie chwastem obrastać na parkingu Zakładając, że mam niezły ATF (10L) za ok. 300-400zł to dołożenie do dynamicznej wymiany np. 100-200zł (czyli porównywalnie z ceną filtra AT ) za brak ryzyka niepotrzebnej kosztownej naprawy AT, której samo wyjęcie/włożenie w 4x4 kosztuje kilkaset zł wydaje mi się śmieszne... szczególnie np. w Wa-wie, chyba Wrocławiu i oczywiście Elblągu gdzie już są te maszynki.. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 W Wawie? Gdzie? 8) PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolwwie Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 a propos dynamicznej wymiany ATF to służę namiarem na warsztat w gdańsku. przy okazji odradzam autojacuk, trzymajcie z daleka wasze subaru od tego warsztatu. szczegóły na PW. pozdrawaim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now