Jump to content

Poduszki powietrzne


grzelak84
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam do szanownego grona forumowiczów pytanie: czy jest możliwość wyłączenia poduszek powietrznych/kurtyn od strony pasażera oraz z tyłu w legalny sposób - w innych samochodach z tego co wiem można wyłaczyc za pomocą kluczyka. W swoim zestawie mam mały kluczyk cos na styl jaki miałem w toyocie i służył on własnie do wyłączenia poduszek pasażerów. W instrukcji za bardzo tego nie znalazłem.

 

Potrzebne to jest do przewożenia małego dziecka

Link to comment
Share on other sites

W swoim zestawie mam mały kluczyk cos na styl jaki miałem w toyocie i służył on własnie do wyłączenia poduszek pasażerów. W instrukcji za bardzo tego nie znalazłem.

 

choc kluczyk pewnie jest od syreny alarmu

 

Albo od demontowalnego haka...

Link to comment
Share on other sites

całkiem możliwe ze od haka lub od syreny. Ale interesuje mnie jak wyłączyc poduszki. Musi byc jakis pewnie sposób. Bo przeciez nie bardzo jest przewozic niemowlaki w nosidełku przy włączonych poduszkach

Link to comment
Share on other sites

Bo przeciez nie bardzo jest przewozic niemowlaki w nosidełku przy włączonych poduszkach

Myślę, że to w ogóle nie powinno przyjść Ci do głowy :idea: ,

natomiast pamiętam, że kiedyś była o tym dyskusja na forum i chyba wniosek był taki, że się nie da wyłączyć poduszek pasażera, niestety.

Pozostaje tylna kanapa.

Link to comment
Share on other sites

Poduszka boczna jest tylko w przednim fotelu, więc nie zagraża bezpieczeństwu maluszka na tylnej kanapie, podobnie kurtyna. Kurtyny sięgają mniej więcej do dolnej linii szyby bocznej.

 

Przy okazji dodam, że wożenie starszych już dzieci na przednim siedzeniu przodem do jazdy jest możliwe tylko w fotelikach, a nie na "poddupnikach" :idea: .

 

Chociaż ja do tej pory córkę wożę tylko z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Według manuala pozostaje tylko tylna kanapa a dedykowane miejsce dla malucha jest za pasażerem. Kurtyn raczej bym się nie obawiał, jak sprawdzisz ADAC testy fotelików przeprowadzane są z właczonymi kurtynami bocznymi, uderzenia boczne z natury są bardzo niebezpieczne. Foteliki nie mocowane na isofix'ie mają najniższe noty właśnie w uderzeniach bocznych, gdyż ulegają znacznemu przesunięciu bez amortyzacji. W isofixie stabilność jest dużo większa. Wystrzelona kurtyna nie jest chyba na tyle niebezpieczna /szerokość po nadmuchaniu / aby koniecznie ją wyłączać. Zresztą nie słyszałem aby inne firmy miały wyłączane kurtyny. Tylko gdy dziecko przewozi się na przednim fotelu TRZEBA wyłączyć poduszkę pasażera. Niestety w Legacy to jest nie możliwe. Więc przedni fotel odpada...

Link to comment
Share on other sites

Tylko gdy dziecko przewozi się na przednim fotelu TRZEBA wyłączyć poduszkę pasażera.

Jak wozi się maluszka tyłem do kierunku jazdy, to tylko tak.

 

Starsze dzieci w fotelikach można wozić na przednim fotelu z włączoną poduszką, bo w takim układzie poduszka spełnia swoją funkcję.

Link to comment
Share on other sites

Przewoze dziecko tylko na tylnej kanapie ale chciałby zwrócic uwagę ze w fotelu i drzwiach tez mam kurtyny powietrzne :roll: i własnie one spedzaja sen mi z powiek.

 

Wiekszosc obecnie aut ma kurtyny, nie spotkalem sie, zeby byly one odlaczane z racji fotelika czy nosidelka. Tym bardziej iz foteliki maja certyfikaty potwierdzone badaniami i nie chce mi sie wierzyc, zeby byl konflikt z kurtyna. Nie mozna ich jedynie montowac z przodu, tylem do kierunku z racji nei moznosci odlaczenia przedniej poduszki.

 

Nawet mozesz sobie obejrzec jak to wyglada w Legacy (nowy model) podczas crashtestu:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...