Jump to content

Uboga mieszanka paliwa?


potok
 Share

Recommended Posts

Witam,

dzisiaj zdiagnozowałem jaki jest powód mojej lampki Check Engine, która raz na pieć dni od skasowania się zapala od nowa.

Pokazuje kod 171 (z tego co pamietam) i oznacza on ubogą mieszankę paliwa.

Nie mam bladego pojęcia jak to jest możliwe, bo po samej pracy silnika nie można odczuć tego zupełnie, żadnych szarpnięć przerywania czy czegoś w tym stylu... Macie jakiś pomysł?

Ktoś tam powiedział, żeby zmienić filtr paliwa i zalać coś do czyszczenia układu paliwowego. Jak to nie pomoże będą rozkminiać. Ja obstawiam przepływomierz...

Jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja bym sprawdził przepływomierz ,a jeszcze lepiej podłącz kompa i popatrz jak zachwuje sie mieszaka (jej proporcje) na różnych zakresach obrotów i będzie widać co jest nie halo.

miałem podobnie -wystarczyło umyć przepływkę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam ponownie,

no niestety problem pojawił się ponownie po paru tygodniach przerwy.

Pojawił się zaraz po założeniu nie seryjnego bova, tak nastąpił szybki powrót do seri, temat ucichł na pare tygodni i pojawił się ponownie,

jako ,że fura delikatnie szarpała przy 4,5 tys.obrotów postanowiłem sprawdzić pompę. Zmieniłem na nową i skasowałem błąd, znowu cisza przez jakies 3-4 tygodnie ale szarpać nie przestało. Na następny ogień poszły nowe świece, auto zaczęło się lepiej trochę zachowywać ale temat nie ucichł. Postanowiłem zmienić wężyk podciśnienia( na używany w innym bugu) niestety okazał się nie szczelny i od razu został zamieniony na poprzednika.

Szarpanie dalej było odczuwalne,ale dzisiaj wracając autostradą z Opola, check zapalił się znowu z tym, że mam wrażenie ,że teraz auto nie szarpie idzie płynnie i jakoś tak żwawiej.

I teraz pojawia się pytanie co jest grane? Dlaczego po zapaleniu błędu nie ma szarpnięcia?

Na następny ogień miała pójść podmiana przepływki, którą mam sprawdzić jakoś w tym tygodniu,ale zastanawiam się w czym tkwi problem.

Co do przepływki to jak ją wyczyścić/ przemyć, żeby ten element też mieć z głowy?

Nie bardzo wiem za co się teraz złapać, potrzebuję jakiejś cennej rady ;)

Link to comment
Share on other sites

Podjedz moze do kogos, kto moze zrobic jakakolwiek diagnostyke sensowna, najlepiej w trakcie jazdy, zeby zobaczyc jakie odczyty daje przeplywomierz dla przykladu.

 

Razem z pompa wymieniles filtr na nowy tez dla pewnosci?

Link to comment
Share on other sites

no to najprawdopodobniej powietrze Ci ucieka między przepływką a cylindrem ;)

 

Chyba predzej benzyna mu ucieka albo jakis krasnolony pierdoludek mu dodmuchuje powietrza, skoro ma ubogo :)

 

Moze gdzies jakies lewe powietrze delikatnie bierze?

 

A tak przy okazji - sprawdzany byl wezyk podcisnienia ktorego? Przy regulatorze cisnienia paliwa? Bo to tez warto sprawdzic, bo byc moze jest np. uszkodzony i cisnienia regulator nie podnosi ze wzrostem cisnienia doladowania?

Link to comment
Share on other sites

no to najprawdopodobniej powietrze Ci ucieka między przepływką a cylindrem ;)

 

Chyba predzej benzyna mu ucieka albo jakis krasnolony pierdoludek mu dodmuchuje powietrza, skoro ma ubogo :)

 

Moze gdzies jakies lewe powietrze delikatnie bierze?

 

A tak przy okazji - sprawdzany byl wezyk podcisnienia ktorego? Przy regulatorze cisnienia paliwa? Bo to tez warto sprawdzic, bo byc moze jest np. uszkodzony i cisnienia regulator nie podnosi ze wzrostem cisnienia doladowania?

 

Sprawdzałem wężyk ten z trójnikiem.

Paliwko mi nie ucieka bo przewody też mam nowe i nic nie cieknie.

Jest opcja lewego powietrza, ale dlaczego po zapaleniu Check nagle auto przestało przerywać, zaczęło być dużo dynamiczniejsze i przestało nim szarpać? :)

Link to comment
Share on other sites

no po podpięciu VAG'a sprawdzaliśmy sondy i niestety ta która bada mieszankę jest chyba zepsuta. Wskazuje od 0,1 V do 0,5 i do tego bardzo powili zmienia swoje wartości.

Najgorsze jest to ,że po skasowaniu błędu auto już nie jeździ tak fajnie...

Link to comment
Share on other sites

bo jak zapala cel to przechodzi na awaryjna mape

 

a i często pomija jakiś czujnik i zakłada, że jest tam jakaś konkretna wartość.

 

Czyli z tego co rozumiem wszystko by pasowało na padniętą sondę.

Czy może się mylę?

Link to comment
Share on other sites

podjedz do Jetronika na diagnostyke, na pewno rozwiaza Twoj problem

byłem już jakiś czas temu, to proponowali mi zmiane filtra paliwa i wlanie czegoś do baku zeby przeczyścić układ...

Więc zmieniłem i miałem chwile spokoju, teraz zapala się z nowu i jest to chyba sonda o której jetronic też wspominał ...

Link to comment
Share on other sites

nie jestem przekonany co do tego zeby padła sonda bo wydaje mi się ,że jeżeli by padła powinien wyskakiwać błąd sondy a nie ubogiej mieszanki. Po wypięciu sondy całkowicie pojawia się inny komunikat a nie uboga mieszanka. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Analizuje to bo średnio mi się uśmiecha wydawać 500 zł na sonde a po jej zmianie okaże się że błąd sie pojawi znowu a auto dalej będzie "szarpać"

Co do "nowości" wracając przed chwila z centrum, nagle stojąc na światła check zaczął mrygać, po czym zgasł jak ruszyłem. Co to znaczy?

Link to comment
Share on other sites

nie jestem przekonany co do tego zeby padła sonda bo wydaje mi się ,że jeżeli by padła powinien wyskakiwać błąd sondy a nie ubogiej mieszanki. Po wypięciu sondy całkowicie pojawia się inny komunikat a nie uboga mieszanka. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Analizuje to bo średnio mi się uśmiecha wydawać 500 zł na sonde a po jej zmianie okaże się że błąd sie pojawi znowu a auto dalej będzie "szarpać"

Co do "nowości" wracając przed chwila z centrum, nagle stojąc na światła check zaczął mrygać, po czym zgasł jak ruszyłem. Co to znaczy?

 

 

potok ja osobiscie ci radze szybko sie tym zajac

u mnie podobne objawy skonczyly sie wypaleniem tloka i wymiana silnika

tak konczy sie jazda na ubogiej mieszance

z tym ze ja mnialem problem z gazem i super gazownikach ktorzy poprzestawiali mapy

anyway proponuje wizyte u jako w warszawie

aha a masz jakies zegary w samochodzie zainstalowane ( szczegolnie EGT)??

 

picture055x.jpg

Link to comment
Share on other sites

raczej nie musi się martwić o wypalenie tłoka , jeśli przepływka sprawna i pompa paliwa..., tak więc bez paniki, z poprawnym EGT można również podziurawić tłok . Pewne natomiast że trzeba po prostu zdiagnozować , nie kombinować.

Link to comment
Share on other sites

Na początku tygodnia oddaje chłopakom samochód i mają robić do póki nie wyeliminują problemów z przerywaniem i checkiem.

Liczę na to że okaże się to jakaś pierdoła... :/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...