BartZ Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Yokohama Geolandar ? Bardzo możliwe, bo właśnie takie zdjąłem (ale głowy nie dam :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Yokohama Geolandar ? Bardzo możliwe, bo właśnie takie zdjąłem (ale głowy nie dam :wink: ) Taką też mamy na zapasie. Wygląda na nową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Yokohama Geolandar ? Bardzo możliwe, bo właśnie takie zdjąłem (ale głowy nie dam :wink: ) Taką też mamy na zapasie. Wygląda na nową No właśnie, a te takie letkie pękniecia na bokach to mają znaczenie? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotara Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 A jaki typ/bieżnik? A/T czy jakieś inne http://www.yokohamatire.com/tires/geolandar_ats.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 kotara, raczej całoroczne do niczego się nie nadające prócz dystansowania obręczy od Matki Ziemi. Prawie każda opona będzie lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotara Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 dopytuje się w sensie: jakie gumy fabryka przewidziała... na zerowym montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 czy zawias s/tb różni się od non turbo w sensie przyjmowania rozmiarów opon ? czy może non turbo forester jest wyższy ? chcę wcisnąć na lato 215/65/16 (często na szutrach, tłuczniach i w lesie) i martwię się że coś będzie tarło, mam teraz 205/55/r16 i między oponą a mcpersonem jest 2-3mm zapasu... mam forka my98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Fabryka dała 215/60/16, podobnież /65/16 włażą :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zależy na jakich felgach. Ja mam GTkowe 16 (ET53) i felga z oponą tarła o tylny amorek, przy 215/60/16. Po założeniu 2mm dystansów jest lepiej, ale ważne - seryjna felga w S-Turbo miała ET48, więc niby przy ET53 dystans powinien być nawet 5 mm (u mnie 2 mm jest tak na styk by chyba nie tarło). Patrz tu: viewtopic.php?f=22&t=134548&p=1103187#p1103187 215/65 jest po prostu wyższa, martwiłbym się, czy o nadkola nie będzie obcierać / dobijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Ja mam na seryjnej feldze S-Turbo gumę Uniroyal 4x4 Rally Street Rain-Type w rozmiarze 215/65/R16. Nic nie trze, jest ok. Nawet lepiej na nasze dziurawe drogi, a do tego są mniejsze przekłamania w prędkości (patrząc na dokładność GPS), na 215/60 różnica między wskazaniami prędkościomierza a GPS to ok. 10% przy 100km/h, a na 215?65 to już 3-5%. Teraz tylko na takich jeżdżę i latem i na zimę też ten rozmiar. Polecam :wink: -- 24 sie 2010, o 20:56 -- A no i nawet ciut lepiej wygląda:) Trochę jak w... glanach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 adamsolberg, wiesz Ty jak się w glanach biega? najwyżej kroczyć dostojnie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamsolberg Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Eee lekko większe są... jest ok 6 sek. do 100 więc biega fajnie Ale Forester przecież nie jest do ścigania, zapas mocy ma do wyprzedzania sprawnego, duże koła na nasze dziury... Czego więcej chcieć :roll: -- 24 sie 2010, o 21:26 -- kropkowicz jak możesz to napisz mi na PW co to za zacisk 4-tłoczkowy masz i za ile byś go pogonił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Ja mam GT'kowe 16tki, więc może byc problem z wsadzeniem 215/65 OFFSET to jest odsadzenie felgi, np +48 czyli na zewnątrz 48mm ?? dobrze kumam ? Z tego linka "subaruforester.org" wynika że GTkowe felgi 16cali mają offset +53 czyli 215/65 powinno się zmieścić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 ja w sumie mam 225/55/16 i jest .......DRAMAT lata jak szmata w koleinach a tak pozatym to fajnie ale tez twardy zawias i poliuretany zwiększaja czułośc na jakośc drogi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 to mi aż takich nie trzeba bo szlajam się po bieszczadzkich nie koniecznie utwardzonych drogach, a 225 nie zmieści się w koleine po traktorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 ja w sumie mam 225/55/16 i jest .......DRAMAT lata jak szmata w koleinach a tak pozatym to fajnie ale tez twardy zawias i poliuretany zwiększaja czułośc na jakośc drogi.... Miałem podobną rozmiarówkę jakiś czas temu, tyle że na 17calowej feldze. Wrażenia na koleinach były dokładnie takie jak opisałeś. Aktualnie jest 215/45/17 i odnoszę wrażenie, że jest lepiej. Jednak nie potrafię sobie tego faktu jakoś logicznie wytłumaczyć, więc może to tylko autosugestia? :wink: Odnośnie wspominanych tutaj felg od GT czy od WRX (takowe swego czasu założyłem), to ET=53 sprawia, że koła są schowane głębiej we wnęce i z takim "podkulonym" rozstawem kół forek wygląda raczej kiepsko Więc jeśli już, to sugeruję dystans + odpowiednio dłuższe śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Ja bym się wyglądem nie przejmował, bo te 5 mm aż takiej różnicy w wyglądzie nie robi. Bardziej bym się przejmował obcieraniem opony/felgi o amorek, szczególnie z tyłu, własnie z powodu głębszego schowania koła w nadkolu, ja tak miałem, ale już to pisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 w forku na tyle miękko pracuje tył że koło przy dociśnięciu chowa się w nadkolu... i po założeniu 215 na odsadzonej feldze może nie mieścić się i ryć po nadkolu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 w forku na tyle miękko pracuje tył że koło przy dociśnięciu chowa się w nadkolu... i po założeniu 215 na odsadzonej feldze może nie mieścić się i ryć po nadkolu..... Jeździłem swego czasu na oryginalnym zawieszeniu z rozmiarem 225/55 R17 przy ET=35. Choć nie było już wiele miejsca, nic nie obcierało, nawet przy mocno obciążonym bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 cenna informacja rozmiarowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się