Skocz do zawartości

BRAK SŁÓW - nowa impreza


Kameleon 02

Rekomendowane odpowiedzi

pewna amerykańska firma flotowa sugeruje, że już od lipca będzie można spodziewać się pierwszy egzemplarzy nowej imprezy.

 

pytanie może głupie, ale co daje taka forma flotowa.Czy to oznacza że będzie można sie spodziewac pierwszych egzemplarzy z prywatmego importu już w lipcu, czy to oferta tylko dla firm amerykańskich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 769
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pytanie może głupie, ale co daje taka forma flotowa.Czy to oznacza że będzie można sie spodziewac pierwszych egzemplarzy z prywatmego importu już w lipcu, czy to oferta tylko dla firm amerykańskich?

 

Pytanie jak każde inne... Wydaje mi się, że firma flotowa nie może mieć szybszego dostępu do nowych modeli, niż dealerzy, bo byłoby to troszkę nielogiczne. Jedyna różnica może być taka, że firmy flotowe, mając konkretne zamówienia od swoich klientów, mogą sobie - jako duży odbiorcy - próbować z góry "zaklepać" u głównego reprezentanta FHI na dany rynek pewną liczbę samochodów... Wówczas w pierwszych tygodniach sprzedaży o tyle samochodów byłoby by mniej dla prywatnych odbiorców...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nowego wyglądu.

Z tego co wiem to za nowy styl subaru odpowiada projektant greckiego pochodzenia

pozyskany z Alfy Romeo. Jego ujednolicone nowe oblicze Subaru sprowadza się do grila

Alfy obróconego do góry nogami ( oczywiście nie dosłownie ). Walter de Silva główny projektant Alfy za czasów debiutu Alfy 156 i 147 zrobił to już w Seacie ( stąd podobieństwo)

a teraz zafundował nowe grille w Audi ( zresztą jak dla mnie bardzo ładne)

Taki sam grill ma już Subaru Tribeca od którego zaczęto ujednolicenie "nowego oblicza".

Jak dla mnie zbyt podobny do Seata i to starszego gdyż najnowsze mają już nowe, bardzo ładne oblicze. Trochę kiepski ten nowy image w przypadku Imprezy która jest ładna za swój kulowy charakter i swój nazwałbym to "brak trendów stylistycznych". Teraz sięgnięto po rozwiązania których używają producenci mało kultowych marek ( Daewoo, Hyundaii)

Jako fan Alfy muszę przyznać iż podziwiam umiejętność udoskonalania modelów Alf np 156,

ale jak dla mnie w Imprezie niezbyt to wychodzi. Jakaś taka dowolność pomysłów.

Mam na myśli model z okrągłymi świałami sprzed kilku lat, teraz ten seatowski przód.

Ale cóż...są gusta i gusta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem przeciwny ujednolicaniu wyglądy modeli w obrębie jednej marki. Jeden samochód, a sprzedawany jako 3 różnej wielkości (cały czas mowa tylko o wyglądzie). Patrzy się na np. Volvo i trzeba się chwilę zastanowić czy to S40, S60 czy S80, osobiście do dzisiaj mam problemy, żeby odróżnić BMW 5 od 7 (pewnie za mało ich widziałem). Uważam, że takie ujednolicanie, zwłaszcza w przypadku modelu kultowego jakim jest bez wątpienia Impreza to zbrodnia. Wyobraźcie sobie jakiś samochód kultowy i zastanówcie się czy gdyby większość modeli jego firmy z tego okresu wyglądała podobnie to czy by się stał kultowy.

 

Jeśli chodzi o Subaru to i tak było pełno ujednolicenia już wcześniej, prawie wszystkie modele mają: boxery, szyby bez ramek, wspaniałe AWD, wloty powietrza na masce w przypadku najmocniejszych wersji i nie pięć gwiazdek jak w jakimś hotelu tylko sześć! To za mało podobieństw ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko i tak bedziemy wiedzieli na temat Imprezy dopiero na jesien. Teraz to jest takie zgadywanie...... WRX bedzie mial 2.5 albo nie 2.0 albo moze 1.8 :> Jak dla mnie zbytnio to nie odpowiada pod wzgledem finansowym. Wiadomo ze 2.5 skotłuje wiecej niz 2.0. Napewno bedzie lepiej jezdzilo itd. ale juz sam zwykly "stary" WRX jezdzil wysmiecie (nie wspominajac o STI)

Wszystkiego dowiemy sie w swoim czasie

Co do wygladu wszystkich modeli jednego koncernu to takze jakos mi to nie pasi. Spojrzcie na VW albo Renault. Wszystkie modele sa niemalze identyczne. Nowe Polo wyglada przodem identycznie jak Passat i jak Phaeton. Albo Megane i Laguna przodem. Wydaje mi sie, ze jak ktos placi 540tys.zl za Phatona 6.0 W12 to nie chce zeby jakies Polo za 40tys.zl wygladalo z przodu niemalze identycznie (pomijajac wymiary)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych samych obciążeniach może palić zupełnie spokojnie mniej albo tak samo. Jeżeli będziesz jechał na maksa to oczywiscie muszą się czymś konie karmić, ale bezpośredniego przełożenia pojemności skokowej na zuzycie paliwa, tym bardizej w silniku turbo w wypadku gdy oba są 4 cylindrowe nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem przeciwny ujednolicaniu wyglądy modeli w obrębie jednej marki. Jeden samochód, a sprzedawany jako 3 różnej wielkości (cały czas mowa tylko o wyglądzie).

 

Prawda jest tak, że w dzisiejszych czasach w przemyśle motoryzacyjnym rządzi kasa. Ujednolicanie jest jednym ze sposobów cięcia kosztów bo:

- mniejszy model zyskuje prestiż większego np. klientowi śni się po nocach S-klasa, ale go na nią nie stać, a że chce mieć nowy wóz to kupuje np. C-klasę, która jest pomniejszoną kopią flagowej limuzyny a my się cieszymy jako szefowie firmy bo na się zyski zwiększają

- marka jest rozpoznawalana przez wszystkich bo widząc pewne akcenty stylistyczne wiesz, że to jest Volvo, Saab, BMW czy też Ferrari

- mniejsze koszty reklam ponieważ promując jeden model, ukazujesz charakter całej marki

- długo by jeszcze wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz sporo racji ale z wlasnego doswiadczenia wiem, ze czym wieksza pojemnosc to auto pali wiecej. Zreszta przekonamy sie niedlugo jak wyjdzie nowy WRX ile producent bedzie deklarowal spalania w miescie. w MY03 podaje 12.7

 

 

To znacznie bardziej zależy od tego o ile kolejnych kg utyje auto. Od zestopniowania skrzyni czy też od tego jak będize napisany program silnika. Wystarczy zmniejszyc odładowanie w średnich zakresachobrotów albo przy małych otwarciach gazu i już spalanie spada. Producenci robia mnóstwo patentów tego typu żeby auto lepiej wypadało w testach pracsowych i żeby zarazem mogło mieć więcej wypasów itp. To właśnie dlatego prostymi patentami często można powiększyć moc o połowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropek, wiem, rozumie, tylko takie podejście ma wady, jak już wspominał Milek, właściciel flagowego Phatona będzie się zastanawiał: "ja tu parkowałem a teraz to tu Polo stoi, gdzie mój wóz". Zadowalanie "biedoty", kosztem bogaczy, istny Robin Hood się robi. :wink:

 

Mimo Twoich argumentów (z którymi się w gruncie rzeczy zgadzam), uważam, że niektórych modeli nie powinno się ujednolicać. Ktoś patrzący na Imprezę powinien myśleć "o Impreza", a nie "o kolejne Subaru". W moim odczuciu marka zyskała najwięcej właśnie dzięki temu modelowi, który zasłyną na cały świat, nie powinni igrać z tradycją i kultem. Moim zdaniem to trochę niebezpieczne robić z kultowego modelu jedne z wielu tej firmy.

Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi mniej więcej chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co do spalania to ja sie nie znam aż tak ale logika mimo wszystko mówi wiecej znaczy wiecej a nie mniej :P ale skoro jest tak jak mowi Azrael to ja sie z nim zgadzam. A co do wyglądu to ja jestem pozytywnie zaskoczony wkoncu widac cos agresywnego a ujednolicenia no mój boże kto nie ujednolica a Ferrari nie ma znów całej gamy modeli tylko wychodzą 2 modele na rok to co tu ujednolicać. Dajmy na to Porsche oni też ujednolicają a samochode nadal są kultowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nemo, jak by wszystkie Subaru wyglądały jak Imprezy, to też były by kultowe :wink:

 

Poważniej: moim zdaniem, wbrew pozorom, Porsche wcale nie ujednolica wizualnie swoich modeli. Zachowuje tylko klika charakterystycznych dla marki szczegółów i tyle.

 

P.S. Mam nadzieję, że nie piszę za dużo, bo już się boję przy każdym poście, że znowu będzie coś źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście do dzisiaj mam problemy, żeby odróżnić BMW 5 od 7 (pewnie za mało ich widziałem).

 

Oj Witus :roll: Tak zawziecie byles na NIE do BMW... a okazuje sie, ze nawet ich dobrze nie poogladales (nie mowiac juz o reszcie wlasciwych czynnosci takich jak jazda)... Akurat 5 od 7 baaaardzo sie rozni... nowe 3 z 5 mozna na upartego pomylic... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropek, wiem, rozumie, tylko takie podejście ma wady, jak już wspominał Milek, właściciel flagowego Phatona będzie się zastanawiał: "ja tu parkowałem a teraz to tu Polo stoi, gdzie mój wóz". Zadowalanie "biedoty", kosztem bogaczy, istny Robin Hood się robi. :wink:

 

zgadza się tylko Vw Polo sprzeda się zdecydowanie więcej niż Phaetona (niech bogaty cierpi), a że siłą człowieka jest przyzwyczajenie to gdy właściciel starego Polo będzie zmieniał na nowe to może zakupi Golfa albo Passata

 

Mimo Twoich argumentów (z którymi się w gruncie rzeczy zgadzam), uważam, że niektórych modeli nie powinno się ujednolicać. Ktoś patrzący na Imprezę powinien myśleć "o Impreza", a nie "o kolejne Subaru". W moim odczuciu marka zyskała najwięcej właśnie dzięki temu modelowi, który zasłyną na cały świat, nie powinni igrać z tradycją i kultem. Moim zdaniem to trochę niebezpieczne robić z kultowego modelu jedne z wielu tej firmy.

Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi mniej więcej chodzi.

 

Podobne zdania były głoszone jak FHI Impreze GT przeistoczyło w WRX'a (dla wielu było to świętokradztwo). Mnie osobicie bardzo podoba się Seatubaru ;) Impreza STi 2006 i raczej ten facelift jest formą pośrednią, która ma przygotować fanów na Imprezę nowej generacji. Ważne dla mnie jest by z Imprezy figtera nie zrobili jakiegoś kanapowca, bo to będzie prawdziwa zbrodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Porsche to jest w ogole inny temat... Wypuscili nowy model i upieraja sie, ze 99% czesc i jest nowych... a wyglada jak stary ;-)

 

i właśnie o to chodzi, bo jak to się w sporcie mówi: zwycięskiego składu sę nie zmienia.

 

już mam 400 postów :mrgreen: jeszcze tylko 100 i będę .:PROFI:. :twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

911 nareszcie wygląda jak 911 to tych kilku (5?) latach przerwy. Do tego jest na tyle ładna, że z zewnątrz nie trzeba jej zmieniać (mam nadzieję, że podobnie będzie z Antonem-chyba jedyna marka której ujednolicanie wychodzi na dobre :D ).

Chyba nie będziecie mi próbowali wmówić, że 911, GT , Cayenen wyglądają jak bracia bliźniacy. Uważam, że Porsche udało się w miarę dobrze wypracować kompromis, patrzysz na samochód i od razu wiesz, co to za marka, a do tego nie maż problemu z odróżnieniem modelu (wyjątek: Cayenne i GT od tyłu nie wyglądają jak Porsche).

I znowu Porsche pokazało swoją wyższość nad konkurencją :mrgreen:

 

P.S.OGS, z tym BMW to był tylko przykład (tu nie chodzi o oglądanie, a o pamięć :wink: ). Od jutra zaczynam się umawiać na jazdę próbną, żebyś mi tu nie marudził :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...