Jump to content

Zapas a nakrętki


Niedźwiedź

Recommended Posts

Hej,

 

czy przy ewentualnej konieczności założenia zapasu (felga stalowa) OEMowe nakrętki w Forku S-T od 16'' aluminiowych OEMowych felg będą ok? Kiedyś w innym aucie miałem tak, że przy przejściu na stalówkę trzeba było zmienić też do tego nakrętki bo były za krótkie/za długie.

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Ja mam dwa typy nakrętek. Do felg stalowych OEM dedykowane Subarowskie OEM'y. Do aluminiowych OEM kupiłem specjalne dedykowane do alu. Różnią się od tych pierwszych większą tzw. bieżnią, która oszczędza gniazda śrub w feldze aluminiowej. Przestrzegam by montując stalowy zapas mieć te odpowiednie nakrętki.

 

Śruby do alu kupiłem w Piasecznie w tym miejscu z "4".

Link to comment
Share on other sites

czy przy ewentualnej konieczności założenia zapasu (felga stalowa) OEMowe nakrętki w Forku S-T od 16'' aluminiowych OEMowych felg będą ok? Kiedyś w innym aucie miałem tak, że przy przejściu na stalówkę trzeba było zmienić też do tego nakrętki bo były za krótkie/za długie.

Nie powinieneś mieć kłopotu z długością nakrętki, chyba, że masz założone nieoryginalne (dłuższe) szpilki. Nie stresuj się, jak przykręcisz zapas z wyczuciem śrubami do alusów, żeby dojechać do warsztatu naprawić koło, nic się nie powinno stać.

No chyba, że będziesz się bawił w Strongmena i dciągniesz wszystko "na siłę".

Link to comment
Share on other sites

Wszystko OEM - alufelgi, nakrętki, szpilki, zapas. Cały samochód jest OEM

Przy okazji zmiany hamulca (pewnie przy tym będziesz) nakręć sobie nakrętkę na szpilkę do końca i zobaczysz, ile będziesz mieć luzu. IMO powinno się dać przykręcić zapas bez problemu.

Dla osób o odmiennym zdaniu mam pytanie:

Kto dostał do swojego subaru kupionego jako nowy "na alusach" od dilera, komplet nakrętek do zapasu?

Chyba nikt, więc seryjne nakrętki mogą przykręcić zapas...

Link to comment
Share on other sites

Kto dostał do swojego subaru kupionego jako nowy "na alusach" od dilera, komplet nakrętek do zapasu?

Chyba nikt, więc seryjne nakrętki mogą przykręcić zapas...

 

Masz rację z tym, że te moje nakrętki do stali po wielokrotnym odkręcaniu i przykręcaniu mają tak zdefasonowaną bieżnię, że nie miałem sumienia używać ich do kupionych później felg aluminiowych i kupiłem dedykowane do nich nakrętki.

 

Przy okazjonalnym / tymczasowym użyciu nakrętek zwykle używanych w feldze alu - do stalowej felgi zapasowej - nic złego nie powinno się wydarzyć.

Link to comment
Share on other sites

W Subaru to jak masz wszystko OEM to nie ma problemu. Zdarzylo mi sie uzytkowac kiedys Mercedesa C200 Kompressor. Mialem zalozone felgi aluminowe. W zapasie byla stalowa. Tam nie ma szpilek tylko sa sruby. Przy aluminowych sa dluzsze niz przy metalowych o czym dowiedzialem sie pozniej.

 

Przebilem z tylu opone. Zalozylem zapas z felga stalowa. Sruby wkrecilem te od felg aluminowych bo innych nie bylo (za dlugie do stalowych). No i skonczylo sie na tym, ze za dlugie sruby weszly w hamulce bebnowe za gleboko. Przy dokreceniu byl troche wiekszy opor ale myslalem ze tak ma byc. Przy probie ruszenia zmielilem oczywiscie te biedne hamulce bebnowe od wewnarz.

 

Skonczylo sie na wizycie w ASO. Chociaz tyle, ze wiedzieli co jest grane i policzyli mi smieszna cene za naprawe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...