Skocz do zawartości

Co jest ze spryskiwaniem IC w STI w zimie ?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

W lecie jak wiadomo zbiornik IC tankuję woda destylowaną. W zimie co oczywiste moglaby ona nie spelnic należycie swojej funkcji. Dlatego zatankowałem IC zimowym płynem do spryskiwacza Shell. Czy zimowe płyny do spryskiwacza/ w ogole plyny do spryskiwacza nie działaja negatywnie ( korozja, zabrudzenie,uszkodzenia) na powierzchnię Intercollera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys juz gdzies byla dyskusja na ten temat i wnioski byly takie ze albo spuszczasz wode, albo zalewasz plynem,

mialem przez 2 lata w zime zalany zbiornik zimowym plynem i bylo ok, nic sie nie dzialo z IC.

Ale generalnie jak jest zimno to natrysku sie nie uzywa bo nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC.

 

Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko... i wtedy nie używa sie natrysku...

 

Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km

 

Też mi się tak wydaje... :twisted:

 

Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8). Zimą i tak nie ma powodu, by korzystać z natrysku, a więc jedyne, o co trzeba zadbać, to by nie rozwalić zbiornika :idea:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak zostanie woda w pompce to może ją rozmrozić, bo wężykom to raczej nic nie grozi.

 

To fakt, choć przed mrozami -20 jest zazwyczaj okres przejściowy zwany jesienią, gdy pompki się już raczej nie używa i kiedy pozostałości wody mają czas sobie spłynąć 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8).
Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-P

Dokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko...

Hmmm...

 

U mnie chlopaki w serwisie pomylili zbiorniki i 'dla profesjonalizmu' napelnili spryskiwacze ;) Troche sie zdziwilem jak psiknalem tym na IC, ale na zime jak znalazl :lol: I fajny zestawa aromatyczno-pobudzajacy w dlugie trasy, 'wisnia' od Dehnela wymieka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski, no nie hmmmm tylko rzadko rzadko :P

 

Co do walorów to kiedyś z braku laku kupiłem na stacji no-name 5l płyn, który poszedł do służbowego Doblo. Sam JABOL - podczas kontroli policji musiałem 2 (słownie: dwa) razy dmuchać, bo im się wydawało podejrzane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-P

Dokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka

 

Przysięgam, że taką "politykę" opracowałem na zasadzie zdroworozsądkowej. Jeśli tak jest też w instrukcji i FAQ, to tym lepiej dla instrukcji i FAQ :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C).

 

Pytanie, ile czasu bedzie w takiej temperaturze cokolwiek rozmarzac. Pod praca mam usypana 2-metrowa gore sniegu. Od 1.5 tygodnia jest w dzien miedzy 5 a 8'C, a gora jak stala, tak stoi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c?

 

czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c?

 

czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)?

 

jest sens, szczególnie jak bardzo ciepło i jedziesz bardzo szybko np. autostradą , albo jak stoisz w korku , IC sie bardzo nagrzewa i nagle chcesz pojechać szybciej, a temp. w dolocie jest wysoka, wtedy ECU obcina doł. cofa zapłon, auto ma kilkanascie koni mniej, oczywiscie trzeba zdawac sobie sprawe ze to cudów nie stworzy , ale kilkanscie st mniej robi róznice

Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zime trzeba lać do spryskiwacza IC wino domowe, czyli spirytus plus landrynki :) , tylko przewód od pompki trzeba przenieść do wnętrza i dorobić jakiś wygodny ustnik :lol: , a tak na poważnie, to chyba w zimie rzadko trzeba chłodzić IC, raczej go dogrzewać... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll:

 

Ja tak mam i jest git. Tylko muszę pamiętać tankować wodę, bo szybko się kończy :twisted:.

 

Przed zimą mam zamiar uzupełnić zbiornik alkoholem, żeby nie zamarzło i wyłączyć automatyczny wtryskiwacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...