Jump to content

Co jest ze spryskiwaniem IC w STI w zimie ?


Helmut

Recommended Posts

W lecie jak wiadomo zbiornik IC tankuję woda destylowaną. W zimie co oczywiste moglaby ona nie spelnic należycie swojej funkcji. Dlatego zatankowałem IC zimowym płynem do spryskiwacza Shell. Czy zimowe płyny do spryskiwacza/ w ogole plyny do spryskiwacza nie działaja negatywnie ( korozja, zabrudzenie,uszkodzenia) na powierzchnię Intercollera?

Link to comment
Share on other sites

Kiedys juz gdzies byla dyskusja na ten temat i wnioski byly takie ze albo spuszczasz wode, albo zalewasz plynem,

mialem przez 2 lata w zime zalany zbiornik zimowym plynem i bylo ok, nic sie nie dzialo z IC.

Ale generalnie jak jest zimno to natrysku sie nie uzywa bo nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC.

 

Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko... i wtedy nie używa sie natrysku...

 

Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C).

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km

 

Też mi się tak wydaje... :twisted:

 

Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8). Zimą i tak nie ma powodu, by korzystać z natrysku, a więc jedyne, o co trzeba zadbać, to by nie rozwalić zbiornika :idea:.

Link to comment
Share on other sites

Tylko jak zostanie woda w pompce to może ją rozmrozić, bo wężykom to raczej nic nie grozi.

 

To fakt, choć przed mrozami -20 jest zazwyczaj okres przejściowy zwany jesienią, gdy pompki się już raczej nie używa i kiedy pozostałości wody mają czas sobie spłynąć 8).

Link to comment
Share on other sites

Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8).
Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-P

Dokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka :-)

Link to comment
Share on other sites

Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko...

Hmmm...

 

U mnie chlopaki w serwisie pomylili zbiorniki i 'dla profesjonalizmu' napelnili spryskiwacze ;) Troche sie zdziwilem jak psiknalem tym na IC, ale na zime jak znalazl :lol: I fajny zestawa aromatyczno-pobudzajacy w dlugie trasy, 'wisnia' od Dehnela wymieka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, no nie hmmmm tylko rzadko rzadko :P

 

Co do walorów to kiedyś z braku laku kupiłem na stacji no-name 5l płyn, który poszedł do służbowego Doblo. Sam JABOL - podczas kontroli policji musiałem 2 (słownie: dwa) razy dmuchać, bo im się wydawało podejrzane :D

Link to comment
Share on other sites

Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-P

Dokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka

 

Przysięgam, że taką "politykę" opracowałem na zasadzie zdroworozsądkowej. Jeśli tak jest też w instrukcji i FAQ, to tym lepiej dla instrukcji i FAQ :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C).

 

Pytanie, ile czasu bedzie w takiej temperaturze cokolwiek rozmarzac. Pod praca mam usypana 2-metrowa gore sniegu. Od 1.5 tygodnia jest w dzien miedzy 5 a 8'C, a gora jak stala, tak stoi. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c?

 

czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)?

Link to comment
Share on other sites

trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c?

 

czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)?

 

jest sens, szczególnie jak bardzo ciepło i jedziesz bardzo szybko np. autostradą , albo jak stoisz w korku , IC sie bardzo nagrzewa i nagle chcesz pojechać szybciej, a temp. w dolocie jest wysoka, wtedy ECU obcina doł. cofa zapłon, auto ma kilkanascie koni mniej, oczywiscie trzeba zdawac sobie sprawe ze to cudów nie stworzy , ale kilkanscie st mniej robi róznice

Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll:

Link to comment
Share on other sites

w zime trzeba lać do spryskiwacza IC wino domowe, czyli spirytus plus landrynki :) , tylko przewód od pompki trzeba przenieść do wnętrza i dorobić jakiś wygodny ustnik :lol: , a tak na poważnie, to chyba w zimie rzadko trzeba chłodzić IC, raczej go dogrzewać... :D

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll:

 

Ja tak mam i jest git. Tylko muszę pamiętać tankować wodę, bo szybko się kończy :twisted:.

 

Przed zimą mam zamiar uzupełnić zbiornik alkoholem, żeby nie zamarzło i wyłączyć automatyczny wtryskiwacz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...