Helmut Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 W lecie jak wiadomo zbiornik IC tankuję woda destylowaną. W zimie co oczywiste moglaby ona nie spelnic należycie swojej funkcji. Dlatego zatankowałem IC zimowym płynem do spryskiwacza Shell. Czy zimowe płyny do spryskiwacza/ w ogole plyny do spryskiwacza nie działaja negatywnie ( korozja, zabrudzenie,uszkodzenia) na powierzchnię Intercollera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Zasadniczo postąpiłeś słusznie. Jedyne co jeszcze powinieneś zrobić to nie włączać spryskiwacza na mrozie. Powietrze i tak jest wystarczająco chłodne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Spray używasz wtedy, gdy silnik jest już mocno ciepły. Wtedy też w komorze silnika i w bagażniku jest też ciepły i nic nie ma prawa zamarznąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Kiedys juz gdzies byla dyskusja na ten temat i wnioski byly takie ze albo spuszczasz wode, albo zalewasz plynem, mialem przez 2 lata w zime zalany zbiornik zimowym plynem i bylo ok, nic sie nie dzialo z IC. Ale generalnie jak jest zimno to natrysku sie nie uzywa bo nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km. Natomiast wszystkim, ktorzy mi rozjaśnili w glowie dzieki. a w zimie i tak sie staram nie używać natrysku na IC. Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko... i wtedy nie używa sie natrysku... Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Możliwe, sprawdze kiedyś w wolnej chwili. Dzieki ! Dobry ten filmik masz w podpisie z Gigi Galli troche wcześnie sklada się do tego zakretu ale to minimalnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Nie jestem w stanie pojąć, jak przy mrozie - 20 C po maksymalnym rozgrzaniu silnika rozmarznie woda w bagażniku nawet jak włączysz grzanie kabiny na max i ogrzewanie tylnej szyby to slabo to widze chyba że po przejechaniu 1700 km Też mi się tak wydaje... Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8). Zimą i tak nie ma powodu, by korzystać z natrysku, a więc jedyne, o co trzeba zadbać, to by nie rozwalić zbiornika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 to by nie rozwalić zbiornika . Tylko jak zostanie woda w pompce to może ją rozmrozić, bo wężykom to raczej nic nie grozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 No ja tam zrobiłem test z butelka wody mineralnej i się udało... Znaczy nie zamarzła nawet, więc nie musiałem jechać 1700km by ją rozmroziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tylko jak zostanie woda w pompce to może ją rozmrozić, bo wężykom to raczej nic nie grozi. To fakt, choć przed mrozami -20 jest zazwyczaj okres przejściowy zwany jesienią, gdy pompki się już raczej nie używa i kiedy pozostałości wody mają czas sobie spłynąć 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 kiedy pozostałości wody mają czas sobie spłynąć . Albo i nie. :roll: Fakt! Może przesadzam. :cool: Raga ale auto trzymasz w garażu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Po spuszczeniu wody pewnie wiecznie pali się lampka od natrysku i może razić w oczy P.S. Ja również zostawiam tyle aby nie rozsadziło zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Raga ale auto trzymasz w garażu? A gdzie indziej jest miejsce na wychuchane cudeńko? Pod chmurką to można bałwana trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja na zimę nawet nie wypompowuję płynu ze zbiornika, a jedynie sprawdzam, by było go tam na tyle niewiele, by nie rozsadziło zbiornika. I ten prosty system się sprawdza 8).Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-PDokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Pomijam, że -20'C zdarza sie u nas rzadko... Hmmm... U mnie chlopaki w serwisie pomylili zbiorniki i 'dla profesjonalizmu' napelnili spryskiwacze Troche sie zdziwilem jak psiknalem tym na IC, ale na zime jak znalazl I fajny zestawa aromatyczno-pobudzajacy w dlugie trasy, 'wisnia' od Dehnela wymieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 grzywaczewski, no nie hmmmm tylko rzadko rzadko Co do walorów to kiedyś z braku laku kupiłem na stacji no-name 5l płyn, który poszedł do służbowego Doblo. Sam JABOL - podczas kontroli policji musiałem 2 (słownie: dwa) razy dmuchać, bo im się wydawało podejrzane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ha! Widzę, że przeczytałeś odpowiedni fragment instrukcji :-PDokładnie taka informacja trafiła do powstałego niedawno FAQ zimowego dzięki czemu zarobiłem drugiego pomuka Przysięgam, że taką "politykę" opracowałem na zasadzie zdroworozsądkowej. Jeśli tak jest też w instrukcji i FAQ, to tym lepiej dla instrukcji i FAQ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Jednak wstaw sobie kiedyś termometr na noc do bagażnika i sprawdź później po delikatnym rozgrzaniu silnika i kabiny (tak po 2 - 3 km na ciepłym silniku) ile stopni będziesz miał w bagażniku. W nieocieplonym wolnostojącym garażu zamykanym przy - 20'C na zewnątrz mam zawsze dodatnia temperaturę (do 5 'C). Pytanie, ile czasu bedzie w takiej temperaturze cokolwiek rozmarzac. Pod praca mam usypana 2-metrowa gore sniegu. Od 1.5 tygodnia jest w dzien miedzy 5 a 8'C, a gora jak stala, tak stoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 A u mnie kostki lodu w drinku roztapiają się szybciej Co ma 2 metrowa góra do zbiorniczka, który nie zdąży nawet zamarznąć porządnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chateque Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c? czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 trochę odgrzewany kotlet, ale czy możecie mi powiedzieć czy w jeździe codziennej sti my06 jest sens czasem siknąć na i/c? czy ja dobrze rozumiem, że można sobie zainstalować jakiś zestaw, który będzie automatycznie włączał natrysk na i/c (nie znalazłem takiego cuda na 4t)? jest sens, szczególnie jak bardzo ciepło i jedziesz bardzo szybko np. autostradą , albo jak stoisz w korku , IC sie bardzo nagrzewa i nagle chcesz pojechać szybciej, a temp. w dolocie jest wysoka, wtedy ECU obcina doł. cofa zapłon, auto ma kilkanascie koni mniej, oczywiscie trzeba zdawac sobie sprawe ze to cudów nie stworzy , ale kilkanscie st mniej robi róznice Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 w zime trzeba lać do spryskiwacza IC wino domowe, czyli spirytus plus landrynki , tylko przewód od pompki trzeba przenieść do wnętrza i dorobić jakiś wygodny ustnik , a tak na poważnie, to chyba w zimie rzadko trzeba chłodzić IC, raczej go dogrzewać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Najlepiej kupić zbiornik ic 12L i automatyczny spryskiwacz, można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych :roll: Ja tak mam i jest git. Tylko muszę pamiętać tankować wodę, bo szybko się kończy . Przed zimą mam zamiar uzupełnić zbiornik alkoholem, żeby nie zamarzło i wyłączyć automatyczny wtryskiwacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szad Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 można coś takiego samemu zrobić za kilka złotych jak? 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się