Helmut Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Mam problem z układem kierowniczym w Subaru Imprezie WRX STI z 2002 roku. Strasznie ciężko zaczęła chodzić kierownica nie wiem czy to przyczyna gromadzącego się w nadkolach śniegu czy może jakiś problem ze wspomaganiem ( pompą ) czy nie daj Boże z maglownicą. Pojawiły się niewielkie krople płynu w okolicy" łapacza" powietrza. Nie wiem co to za płyn czy chłodniczy, czy z układu wspomagania czy moze hamulcowy, na pewno nie jest to olej. Kiedy auto stoi nic nie cieknie pod nim jest całkowicie sucho. Dodam, że kilka dni wcześniej zapalila się kontrolka ABS, która przy następnym zapaleniu auta zgasła. Pedał hamulca przez następne kilka hamowań około 3 był wyjątkowo twardy. Następnie wszystko wrociło do normy. Czy ma to jakikolwiek związek z układem kierowniczym? Pomocy co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruszynka Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Poziom płynu w układzie kierowniczym jest dobry> Jeżeli masz troche czasu to zdemontuj pasek od wspomagania i sprawdz czy kierownica chodzi tak samo bo może pompa padła choc one przewaznie wyja zanim wyziona dycha Jezeli jest tak samo to proponuje zaczac od wymiany pompy Układ chłodzenia i hamulcowy nie ma nic wspólnego z układem kierowniczym. śa to niezalezne układy w żaden sposób nie połaczone ze soba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Helmut, gdybym ja mieszkał w Podkowie Leśnej, to nie zadawałbym takich pytań na forum tylko od razu jechał do Żółwina :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 W samochodzie padła pompa wspomagania to juz ustaliłem. Jeżeli ktoś jest w stanie przyblizyć mi koszt ewentualnej wymiany na nową czy zamiennik to będę wdzięczny a może istnieje mozliwość regeneracji? A co do żółwina to już gdzieś o tym słyszałem będę musiał się tam kiedyś wybrać jak na razie jeżdzę do Grześka na ul. Jutrzenki w Watrszawie. Jeśli możesz to podaj numer telefonu do tego gościa z żółwina. Z góry dzięki. Pozdrawiam ! [ Dodano: Sro Sty 13, 2010 10:54 pm ] A jeśli chodzi o kontrolkę ABS-u to podobno czasami zdarza się w zimie, że dostaję się śnieg w okolice czujnika i wtedy się zapala po czym po stopieniu i wyschnięciu gaśnie. Nic groźnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nowa ztcp to około 2200-2400. Można zregenerować (w Ursusie na Ryżowej przy Dzieci Warszawy jest zakład regenerujący) lub kupić świeżą używkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Mam pompe swiezo po regeneracji, zapraszam na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dzięki ! Z tego co sprawdziłem w sieci to ten zakład w Ursusie znajduje się na ulicy Nowotyskiej 15 przy ul. Dzieci Warszawy dojazd od ulicy Ryżowej. Jeżeli o ten zaklad chodzi to Samochodowe Centrum Diagnostyczno Serwisowe O.K. serwis ( Bosch ) [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 6:31 pm ] Drugi zakład pewnie o ten chodziło jest na Ryżowej 33. [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 6:38 pm ] Na jak długi okres czasu wystarcza " regeneracja pompy wspomagania " czy może na jaki przebieg. Zdaje sobie sprawę, że to zależy w duzej mierze od stylu jazdy kierowcy ale jak wiadomo w STI jest tylko jeden słuszny styl jazdy> :mrgreen [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 7:36 pm ] Z tego co wiem to z niedziałającą pompą wspomagania układu kierowniczego można śmiało jeździć bez dalszych negatywn ych konsekwencji dla samochodu. Czy jest to prawdziwa informacja? Pytam bo za naprawę wezmę się dopiero po weekendzie a w sobotę mam zaplanowana około 200 Km trasę i nie wiem czy mogę jechać tym samochodem?? Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Z tego co wiem to z niedziałającą pompą wspomagania układu kierowniczego można śmiało jeździć bez dalszych negatywn ych konsekwencji dla samochodu. Czy jest to prawdziwa informacja? Pytam bo za naprawę wezmę się dopiero po weekendzie a w sobotę mam zaplanowana około 200 Km trasę i nie wiem czy mogę jechać tym samochodem?? Pomocy Jak pompa sie zatrze to będzie problem, bo spalisz pasek, albo pęknie i gdzieś się wkręci. Ja bym odpuścił jazdę. Poza tym kierownica z niedziałającym wspomaganiem chodzi duzo ciężej niż w wersji bez wspomagania w ogóle. Ja bym odpuścił jazdę tym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Na jak długi okres czasu wystarcza " regeneracja pompy wspomagania " czy może na jaki przebieg. Zdaje sobie sprawę, że to zależy w duzej mierze od stylu jazdy kierowcy ale jak wiadomo w STI jest tylko jeden słuszny styl jazdy> :mrgreen nie da sie okreslic na ile wystarczy regeneracja, jesli jest dobrze zrobiona to na dlugo, pewnie tak samo dlugo jak i nowa pompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wredny Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Podepnę się pod temat. Po ostrzejszej jeździe poczułem niemiły zapach. Po podniesieniu maski zauważyłem dym wydobywający się z okolic wlotu powietrza do silnika, wlot ubabrany drobinami oleju. Znacznego ubytku płynu nie zaobserwowałem, wspomaganie zdaje się działać normalnie. Dzisiaj w ASO stwierdzili, że pompa wspomagania do wymiany i zaproponowano mi dwie opcje: 1. Nowa pompa 2. Zestaw naprawczy (łożysko, uszczelki) za śmieszną cenę ~80PLN Miał ktoś jakieś doświadczenia jeśli chodzi o takie zestawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Dzisiaj w ASO [...] zaproponowano mi dwie opcje: Zestaw naprawczy (łożysko, uszczelki) za śmieszną cenę ~80PLN W ASO Ci zaproponowano zestaw naprawczy? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wredny Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Zgadza się, tak jak napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 W ASO Ci zaproponowano zestaw naprawczy? :shock: A czemu to dla Ciebie taki szok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Zestaw naprawczy (łożysko, uszczelki) za śmieszną cenę ~80PLN W zestawie nie ma łozyska , które bywa powodem rozszczelnienia... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wredny Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Zestaw naprawczy (łożysko, uszczelki) za śmieszną cenę ~80PLN W zestawie nie ma łozyska , które bywa powodem rozszczelnienia... AK Powiedziano mi, że zestaw zawiera również łożysko. Dla pewności jeszcze zadzwonię. W każdym razie co o tym myślicie? Nie wydaje mi się, aby pompa hałasowała, wspomaganie też działa bez zarzutu, tylko ten wyciek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Nie wydaje mi się, aby pompa hałasowała, wspomaganie też działa bez zarzutu, tylko ten wyciek... Powinno pomóc... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ja też dzwonilem dzis do ASO Koper propozycja ta sama chyba 83 czy 86 zł za zestaw naprawczy nie wiem czy łożysko jest w zestawie? Z tym, że ja pytałem o STI a nie o WRX ale może zestaw jest w tej samej cenie. Cała pompa w ASO około 2800 zł. Nie bardzo rozumiem jak mogę spalić pompę skoro się w ogole nie włącza ale nie znam się na tym więc moze masz racje. [ Dodano: Pią Sty 15, 2010 2:46 pm ] ASO Koper to jedyne uczciwe ASO jakie znam dzwoniłem przed chwilą upewnić się czy w tym zestawie naprawczym nie ma łożyska i rzeczywiście nie ma przy okazji spytałem czy ktoś od nich pomaga w tym temacie na forum i usłyszałem, że prawdopodobnie Szef. Tak trzymać, chociaż nie do końca leży to w waszym interesie to, Wuielke Dzięki. Pozdrawiam [ Dodano: Pią Sty 15, 2010 2:55 pm ] Jeżeli ktoś jest zainteresowany profesjonalna regeneracją to polecam fabrykę części samochodowych Lauber sp.z o.o. w strefie ekonomicznej w Słupsku. Cena regeneracji pompy do STI 680 - 700 zł + 25 miesięcy gwarancji. Z tą gwarancją to nie wiem czy do końca mają świadomość w jaki sposób te samochody są użytkowane. A gość z ryżowej chce 400 - 500 zł z tym, że nie wiem jak u niego z gwarancją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wredny Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 No i zregenerowałem w ASO. Powiedziano mi, że "musi się to wszystko jeszcze ułożyć", ale póki co wyniki co najmniej niezadowalające: 1. Wydaje mi się, że leje się jeszcze bardziej (dymu spod maski więcej) 2. Zacząłem słyszeć pompę, czego nie było wcześniej... Ehhhhhhh Chyba będzie pierwsza poważna inwestycja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się