Jump to content

Zalewanie płynem...


Raga

Recommended Posts

Mam korek metalowy na górze oraz w chłodnicy + zbiornik wyrównawczy. Chodzi mi o to czy trzeba jakoś specjalnie zalewać przez górny korek całą chłodnicę (nie chciałbym by się gdzieś bańka powietrza zrobiła)?

Link to comment
Share on other sites

jak pompa zacznie chodzić to obserwuj korek i dolewaj jak będzie wciągało, poczekaj aż się wentylator włączy, dolej do pełna i na tym koniec. Przynajmniej ja tak robię :cool:

Link to comment
Share on other sites

można jeszcze za kilka dni sprawdzić poziom .... i ewentualnie dolać ...

ale niedobór płynu można zaobserwować też z niestabilnej temperatury silnika ... albo jak słabo grzeje w kabinie - to też może oznaczać mało płynu ....

Link to comment
Share on other sites

:shock: czy to może mieć wpływ na to, że mi troche ciągle ubywa? przy odkręconym korku (w chłodnicy) przy dodawaniu gazu wyciska mi płyn. Z kolei przy tym korku w chłodnicy jest normalnie trójnik do zbiornika wyrównawczego itd.

 

Podpowiedzcie co i jak - bo z instalacyjnego punktu widzenia wygląda, że nie ma tam za dużo zbędnych gratów

 

Impreza WRX 04 US

Link to comment
Share on other sites

W przypadku wzrostu cisnienia czyli temperatury w układzie chłodzenia otwiera sie tez korek przy chłodnicy a że nie jest on poprowadzony do zbiorniczka wyrównawczego to leci w ziemie Na korkach powinno byc przy jakim cisnieniu sie otwiera ten na chłodnicy powinien przy wiekszym cisnieniu tak zeby najpierw sie otworzył ten przy zbiorniczku własciwym i który idzie do zbiorniczka wyrównawczego. Mozna ewentualnie założyc trójnik i podpiac sie pod wężyk który idzie do zbiorniczka wyrównawczego

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy korku bliżej turbo jest niższa wartość, na chłodnicy większa (ale nie dam się zabić). I widzę, że pod korkiem jest trójnik z wężykiem do zbiornika wyrównawczego. Jednak zawsze ile bym nie nalał do zbiornika - to na następony dzień mam minimum - w chłodnicy oczywiście nie ubywa płynu - nie ma problemu z grzaniem (nagrzewa się ultra szybko) oraz problemów z przegrzewaniem ( wskazówka zawsze ciut poniżej połowy). Samochód bez upalania dostaje temp około 90 'C oleju - przy gonieniu od 95 - do rzadko 110.

 

Trochę się zawsze stresuję, gdy w samochodzie ubywa płynu - przerabiałem już w innych wozidełkach wszelakie uszczelki-głowice-chłodnice czy nawet sparchniałe gumowe przewody :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy korku bliżej turbo jest niższa wartość, na chłodnicy większa (ale nie dam się zabić). I widzę, że pod korkiem jest trójnik z wężykiem do zbiornika wyrównawczego. Jednak zawsze ile bym nie nalał do zbiornika - to na następony dzień mam minimum - w chłodnicy oczywiście nie ubywa płynu - nie ma problemu z grzaniem (nagrzewa się ultra szybko) oraz problemów z przegrzewaniem ( wskazówka zawsze ciut poniżej połowy). Samochód bez upalania dostaje temp około 90 'C oleju - przy gonieniu od 95 - do rzadko 110.

 

Trochę się zawsze stresuję, gdy w samochodzie ubywa płynu - przerabiałem już w innych wozidełkach wszelakie uszczelki-głowice-chłodnice czy nawet sparchniałe gumowe przewody :)

 

zrob test na CO2 dla pewnosci :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...