Skocz do zawartości

Odgłos buczenia z tyłu...


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początek Wesołych Swiąt :-)

Jeśli ktoś to przeczyta w Swięta będzie święto :-)

Mianowicie, jadąc bez włączonego radia, słychać z tyłu jakby buczenie, jakby szum.

Nie wiem czy to kończy się łożysko gdzieś w tylnych kołach (łożysko chyba jednak nie, ponieważ koła są zimne w dotyku), czy to coś bardziej poważnego w tylnym wale. A może przewrażliwiony jestem. Czy miał ktoś z Was podobne objawy i czym się to dla Was zakończyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko chyba jednak nie, ponieważ koła są zimne w dotyku

Bo i wcale nie musza być gorące.

Dzwięk się zmienia wraz z prędkością?

 

Hmmm... na postoju cisza, ale jadąc 30 km/h czy 130 km/h dzwięk jest podobny, nie jest głośniej. A nawet powiedziałbym, że przy niższych prędkościach jest bardziej słyszalny.

 

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 5:23 pm ]

A jak na postoju ? Bo może to nie być łożysko , ale np. pompa paliwa , albo tłumik dziurawy ?

 

Na postoju cicho jak makiem zasiał... coś z układem napędowym, bo dopiero jadąc zaczynam "to" słyszeć. I nie usłyszałbym pewnie do tej pory, bo jechałem pierwszy raz od dawna bez radia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko chyba jednak nie, ponieważ koła są zimne w dotyku

Bo i wcale nie musza być gorące.

Dzwięk się zmienia wraz z prędkością?

 

Hmmm... na postoju cisza, ale jadąc 30 km/h czy 130 km/h dzwięk jest podobny, nie jest głośniej. A nawet powiedziałbym, że przy niższych prędkościach jest bardziej słyszalny.

 

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 5:23 pm ]

A jak na postoju ? Bo może to nie być łożysko , ale np. pompa paliwa , albo tłumik dziurawy ?

 

Na postoju cicho jak makiem zasiał... coś z układem napędowym, bo dopiero jadąc zaczynam "to" słyszeć. I nie usłyszałbym pewnie do tej pory, bo jechałem pierwszy raz od dawna bez radia...

 

masz generalnie trzy możliwości z których wybrałbym dwie, łożysko, wyząbkowana opona, dyfer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bym wybrał jako bardzo prawdopodobną ze względu na :

Ja bym wybrał to co IRAZU pisze, tłumik albo pompa paliwa :twisted::mrgreen::mrgreen::mrgreen: a może chlapacz trze o asfalt, bo takiej teorii jeszcze nie słyszałem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki dokladnie dzwiek dawał dyfer tylny a dokdładnie łozyska w nim zuzyte. Po wymianie lozysk idealna cisza.

 

Ile kosztowała wymiana?

 

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 1:52 pm ]

masz generalnie trzy możliwości z których wybrałbym dwie, łożysko, wyząbkowana opona, dyfer

 

Dzięki piękne, jest duża szansa, że to się stało po zmianie opon na zimowe, czyli grubszy bieżnik... Może rzeczywiście to kwestia opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki dokladnie dzwiek dawał dyfer tylny a dokdładnie łozyska w nim zuzyte. Po wymianie lozysk idealna cisza.

 

Ile kosztowała wymiana?

 

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 1:52 pm ]

masz generalnie trzy możliwości z których wybrałbym dwie, łożysko, wyząbkowana opona, dyfer

 

Dzięki piękne, jest duża szansa, że to się stało po zmianie opon na zimowe, czyli grubszy bieżnik... Może rzeczywiście to kwestia opon.

 

Cena standardowa bez znizej czesc+robota okolo 2000PLN. Te lozyska sa ciezko dostepne ,czekalem 1,5 miesiaca.Jest ich tam 5,2 na wyjsciu na polosie i 3 na wejsciu wału ,trzeba wymienic wszystkie.

Nowy dyfer w ASO to 4350 + wymiania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szum jest jednostajny i narasta wraz z prędkością i tylko prędkością a nie różni się w czasie jazdy z napędem lub na luzie to to są tylne łożyska. Miałem to samo ostatnio, tydzień temu zrobiłem. Z początku mechanik mówił, że dyfer się kończy ale wyszło na łożyska. Teraz nie ma szumu tylko donośny bulgocik i znów można się cieszyć przlotowym wydechem bo wcześniej przy większych prędkościach była masakra. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szum jest jednostajny i narasta wraz z prędkością i tylko prędkością a nie różni się w czasie jazdy z napędem lub na luzie to to są tylne łożyska. Miałem to samo ostatnio, tydzień temu zrobiłem. Z początku mechanik mówił, że dyfer się kończy ale wyszło na łożyska. Teraz nie ma szumu tylko donośny bulgocik i znów można się cieszyć przlotowym wydechem bo wcześniej przy większych prędkościach była masakra. Pozdrawiam.

 

Ile kosztowała Cię wymiana łożysk z tyłu? Jaka cena części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takie objawy miałem przy łożysku w tylnym prawym kole, wymiana pod 500 zł podeszła. Żeby to sprawdzić trzeba wziąć auto na podnośnik kręcić i słuchać. W czasie jazdy to się za bardzo niesie żeby dokładnie wybadać które to.

 

Też początkowo myślałem że to opona poszła w ząb, ale po wsadzeniu nowych zimówek nie minęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro tylne łożyska NOWE już od 135 więc skąd Wy macie te ceny? Wiele jest rozbitków i sprzedają części za grosze więc pytam... Pewnie, że jest sens pchać się w używkę w rozbitka za cenę kaszanki...

Dlatego kupiłem używkę piasty za 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...