Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Od pewnego czasu hałasuje mi gdzieś pod bagażnikiem . Odgłosy pulsujące - podobne do nie wyważonego koła . Z oponami i kołami wszystko dobrze - sprawdziłem . Czy przyczyną może być zły lub stary olej ? Nie wygląda mi to na łożysko . Może jakieś luzy , ale był na przglądzie miesiąc temu i luzów niet . Jeśli to olej , to ile i jakiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Ok 1 litra (normalnie 0,9), takiego samego jak do skrzyni - 75W90. Shell Spiro czy jak mu tam, naprzykład, styka. Klocki hamulcowe na pewno oki? Łożyska kół tylnych w pierwszej fazie umierania nie mają luzów, ale hałasują (mają tzw.,,raka") . Inne choroby dyfra są baaardzo rzadkie.... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Klocki wymieniłem dwa tygodnie temu i nic się nie zmieniło - były zużyte . Może łożyska - ale które ? Nigdy nie padły mi łożyska , ale całą piastę raz wymieniałem w foku , bo pękła i wyła jak syrena - to inny dżwięk ! Nie wiem co ile wymienia się olej w dyfrze , bo mam 190kkm i nie wiem cz poprzednik wymieniał . Mam objawy jak niewyważone koło , ale to nie to . Moje pytanie , czy mam się sugerować tylko API , czy może jakiś konkret ? Mam obok serwis miśków i czy oni mogą mieć taki olej ? W poniedziałek rano muszę być w Wieluniu , a wieczorem w Gdyni . Boję się o napęd . Ja też czasami czegoś nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Klocki wymieniłem dwa tygodnie temu i nic się nie zmieniło - były zużyte . Może łożyska - ale które ? Nigdy nie padły mi łożyska , ale całą piastę raz wymieniałem w foku , bo pękła i wyła jak syrena - to inny dżwięk ! Nie wiem co ile wymienia się olej w dyfrze , bo mam 190kkm i nie wiem cz poprzednik wymieniał . Mam objawy jak niewyważone koło , ale to nie to . Moje pytanie , czy mam się sugerować tylko API , czy może jakiś konkret ? Mam obok serwis miśków i czy oni mogą mieć taki olej ? W poniedziałek rano muszę być w Wieluniu , a wieczorem w Gdyni . Boję się o napęd . Ja też czasami czegoś nie wiem olej o tej specyfikacji kupisz na każdej stacji benzynowej. bierz markowy, bo to niewielka różnica w cenie, a w jakości...kto to wie....łożysko całkiem padnięte słychac wyraźnie, ale jak dopiero zaczyna padać, jest ciężkie do wyłapania, bo wszystko w zawiasiue rezonuje i przenosi drgania i wycie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Rano wjadę na kanał i wymienię ten olej - od czegoś trzeba zacząć . W czasie jazdy hałas się roznosi i trudno zlokalizować , a pod obciążeniem nic nie słychać - oż w morde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 najlepiej osłuchać na podnośniku dwukolumnowym, z wiszącymi kołami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 W imprezie GT wymiana oleju w dyfrach i skrzyni wg książki co 50 tys. km. W OBK nie mam pojęcia. Nota bene oleju na M. o parametrach 75W90 nie chciano mi wlać w ASO do dyfra, bo niby za rzadki do skrzyni ok, do dyfra be? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Wierzcie mi - w imprezie 16 lat nie wymieniałem , a przejechałem 510kkm i poprzednik 20kkm . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Wierzcie mi - w imprezie 16 lat nie wymieniałem , a przejechałem 510kkm i poprzednik 20kkm . Nie ma się czym chwalić, kosztuje to niewiele, może warto wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 zanim zmieni się w smar..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 No i wcisnąłem się pod niego . Olej wymieniłem i nic to nie pomogło . Wsunąłem się dalej i pokręciłem kołem . Jest gdzieś luz na wyjściu ze skrzyni , ale tam nie dotarłem . Wyjście półosi z tylnego dyfra jest wilgotne - uszczelniacz Mam jutro do przejechania 880 km potem auto będzie stać dwa tygodnie , bo w Gdyni czeka na mnie VITO . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 hałasuje mi gdzieś pod bagażnikiem to jednak pierwotna diagnoza się nie sprawdza, jak wyczuwasz coś raczej ze strony skrzyni....a podpora wału? też lubi umrzeć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Garaż mam zawalony ciężkimi meblami - brak dostępu do kanału Muszę pojechać na podnośnik . Problem w tym , że raniutko muszę jechać do Wielunia , a po południu jadę z domu do Gdyni . Może uda mi się zdiagnozować w jakimś ASO w okolicach Warszawy , ale wątpię , aby mieli części na miejscu . Zostanie mi Gdańsk , albo wyjazd na ryby do Szwecji i przy okazji wymiana . Może Ty elek masz jakiś pomysł za cenę pomuka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Krzywy wał? Teraz ja tak mam, stąd ten pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Krzywy wał? Teraz ja tak mam, stąd ten pomysł... Nie miałem czasu i okazji skrzywić , na dodatek ten problem rośnie od trzech miesięcy . Wał jest prosty - wiem bo sam jeżdżę . Do skrzyni nie dotarłem , bo mam osłony i nie miałem podnośnika serwisowego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Garaż mam zawalony ciężkimi meblami - brak dostępu do kanału Muszę pojechać na podnośnik . Problem w tym , że raniutko muszę jechać do Wielunia , a po południu jadę z domu do Gdyni . Może uda mi się zdiagnozować w jakimś ASO w okolicach Warszawy , ale wątpię , aby mieli części na miejscu . Zostanie mi Gdańsk , albo wyjazd na ryby do Szwecji i przy okazji wymiana . Może Ty elek masz jakiś pomysł za cenę pomuka ? :grin: moim zdaniem, jedynym skutecznym rozwiązaniem w tym przypadku jest podniesienie auta na podnośniku, tak żeby ,,łapy" wisiały i jazda na sucho, z jakimś w miarę doświadczonym mechanikiem pod autem, coby wysłuchał chorobę..... cała reszta dywagacji przypomina w tym wypadku rozmowę starszych pań w kolejce w warzywniaku na temat chorób i ich leczenia...niestety... jeżeli to się nasila dość powoli, to raczej dojedziesz i wrócisz, w końcu to Subaru.... za pomuka będę trzymał kciuki... :grin: :grin: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 No właśnie muszę podnieść auto , a doświadczony mechanik i bez odpalania silnika zdiagnozuje - może . Elek - Ty daleko od siódemki mieszkasz ? Będę jechał przez Warszawę i siódemką , bo i tak nie mogę go katować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Od Ostródy w stronę Olsztyna ok.20km :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Myślę , że w tych okolicach mogę być ok 16 . Masz możliwość podnieść i zerknąć ? Nie będę szukał po drodze niczego innego . Resztę zapodaj na PW . Możemy potem się umówić na naprawę przy okazji mojego powrotu , ale nie wiem czym dysponujesz . Będzie okazja spota zrobić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Można by zamknąć temat bo następne trzy tygodnie mnie nie ma . Jedynie na koniec chcę napisać co jest przyczyną hałasu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Po dłuższej rozkmince stawiam na wała.... a konkret na podpórkę... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ile ona kosztuje i dlaczego tak drogo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Ale...po dokładniejszym namyśle wpadło mi do głowy, że wały napędowe w Subaru są BEZAWARYJNE i jeżeli wał nie był uszkodzony w wypadku/najechania na coś, to baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo rzadko maja szanse na defekt....osłuchaj dokładniej łożyska w kołach, bo padnięcie dyfra w automacie i N/A jest też raczej niemożliwe... :smile: początkowa faza padania łożyska w tylnym kole jest dość trudna do zlokalizowania i stwierdzenia, ale będzie się nasilało wprost proporcjonalnie do przebiegu.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 W jednym z renomowanych zakładów stwierdzili luzy na wale napędowym - dokładnie to na podporze . Właśnie wróciłem do domu z trasy i podniosłem auto . Hałas jest tylko w lewym tylnym kole . To wyjaśnia mi wszystko . Nie jestem pewien , czy łożysko jest wymienne , bo w jednym ASO powiedzieli że wymienne a w drugim że nie :???: Kurde - trzeba samemu sprawdzać , bo mogą skasować za wał 4700 a wymienić łożysko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się