Jump to content

Intercooler WRX/ STI 06' - pytanie (dam pomuka!)


lewen
 Share

Recommended Posts

wrx ma inny splitter i STI tez ma inny.

 

A dokładniej tylko WRX (oraz forek turbo) potrzebuje aftermarketowego splittera, by sensowne było zastosowanie większego IC, bo wlot ("scoop") w STI w seryjnym rozmiarze pokrywa cały duży IC, czyli nie potrzebuje takowego "splittera" :cool:.

 

lewen, jak chcesz mieć większy IC, niż seria, splitter jest obowiązkowy, aby to miało sens. Bo bez splittera będzie miało jedynie sens lansersko-wizualny :).

Link to comment
Share on other sites

i naprawde jest spora różńica

 

Czym się ta różnica wyraża?

 

Spojrzę dziś na swój IC - jest uświniony (tj. ubrudzony :mrgreen:) równomiernie po całej powierzchni, co by sugerowało, że seryjny wlot radzi sobie dobrze... :roll:

 

Może w bagaju była jakaś lipa? :wink:

Link to comment
Share on other sites

a Ty nie miałeś splittera w komplecie ze wypasionym tmic'em PW?

odnośnie bugajowskiego:

ten zerosports ma dodatkowe ożebrowanie, które bardziej bardziej wydajnie kieruje strumień powietrza na górne partie tmic

w wolnej chwili strzele fote porównawczą

 

@lewen - na Litwie - jest tam pewna mekka subaru :razz:

Link to comment
Share on other sites

a Ty nie miałeś splittera w komplecie ze wypasionym tmic'em PW?

 

Nie, bo jego producent wyraźnie powiedział mi, że jest niepotrzebny. A to przecież w jego interesie powinno być przekonanie mnie, że muszę sobie kupić i że bez tego nie ma to sensu.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad kupnem: IC splitter

 

Kawałek blachy za 920zł :?: Świetny interes... :roll: (w końcu przeceniony z 1000zł).

 

Jedna z opinii:

 

http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-l ... y-use.html

 

Tutaj chyba nieco lepsze rozwiązanie zasugerowane w linku powyżej:

 

http://www.processwest.com.au/website/p ... p_tmic.htm

Link to comment
Share on other sites

Tutaj chyba nieco lepsze rozwiązanie zasugerowane w linku powyżej:

 

Tylko że to "nieco lepsze" rozwiązanie jest też potrzebne wyłącznie do WRX / Forków Turbo. O tym napisał mi Kevin Westblade z Process West, u którego kupowałem swój TMIC i radziłem się co do różnych kwestii technicznych.

 

Dodam, że sprowadzenie tego bezpośrednio od Kevina to piece of cake - facet jest bardzo komunikatywny i bardzo szybko załatwia sprawę, a i dolar ausralijski tani jest i jakimś cudem przy wysyłce przez EMS kosztuje to stosunkowo niewiele (np. w porównaniu do sprowadzania z US) :cool:.

Link to comment
Share on other sites

Przemeq- jaki jest koszt takiego IC firmy Process West? (Może być na PW).

 

ps. a nie rozmawiamy o WRX'ie?

 

ale jak ktoś jest gotowy wydać porównywalnie lub nawet więcej np. za bov'a to inna bajka

 

BOV to drogi, zwykle niepotrzebny, gadżet ze sprężynkami, tłoczkami, gwizdkiem itp. :wink:. Jak by nie było jest bardziej skomplikowany od tej "kratki wentylacyjnej" :mrgreen:. Z tego co wiem można to kupić dużo taniej (może niekoniecznie Z/S'a, ale tej samej jakości).

Link to comment
Share on other sites

Tutaj chyba nieco lepsze rozwiązanie zasugerowane w linku powyżej:

 

Tylko że to "nieco lepsze" rozwiązanie jest też potrzebne wyłącznie do WRX / Forków Turbo. O tym napisał mi Kevin Westblade z Process West, u którego kupowałem swój TMIC i radziłem się co do różnych kwestii technicznych.

 

 

Podobno znacznie poprawia cyrkulacje powietrza w stosunku do seryjne WRXowe wlotu. Nawet przy MY04, który jest większy od MY06. Oryginał w komplecie w ASO kosztuje ok. 1200 brutto ale trzeba sobie gumę uszczelniająca/kierownicę powietrza pod wlot załatwić od STI.

Przy mapowaniu WRX'a bardzo wskazana operacja.

Link to comment
Share on other sites

Przemeq- jaki jest koszt takiego IC firmy Process West? (Może być na PW).

 

Poszło PW 8).

 

ps. a nie rozmawiamy o WRX'ie?

 

Tak, zgadza się: rozmawiamy o WRXie, do którego splitter jest niezbędny. Jednak z posta Kawasa, o tego:

 

seryjny splitter w sti to lipa

 

zrozumiałem jednak, że według niego inny splitter potrzebny jest też do STI (według mojej wiedzy - nie), dlatego do dyskusji włączyliśmy też STI 8).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...