Skocz do zawartości

"Tuning" skrzyni biegow


zyga

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardzo podobny problem, chciałbym przeprowadzić tuning klimatyzacji w Foresterze, ponieważ nawet przy maksymalnie włączonym urządzenie, nie chce padać śnieg.

 

Siwy zgrzany

 

zakup sobie pojemnik z suchym lodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem - padał deszcz. i to jest niestety półśrodek.

ale dziękuję za próbę rozwiązania mojego problemu.

Jak do tej pory, pomagało tylko otwieranie szyberdachu w czasie zamieci śnieżnych. Myślałem jednak o czymś takim, co by przynosiło podobny efekt w lecie.

 

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem nawet z kostkownicą, niestety zasięg transportowy auta, ogranicza się do długości kabla zasilającego. Dotychczasowy mój rekoprd 700 metrów ( do pracy mam 1,5 km)

 

Dzieki wielkie, kombinujcie dalej.

 

Siwy niemorzebnie zgrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka mozliwosci, ale wszystko wiarze sie z kosztami rzedu $3000 do $7000 za sprzet i dotego dochodza koszty robocizny. Mozna np zalorzyc skrzynie 6 biegow od STI.

Kilka linkow zwiazanych z tematem:

http://www.rallispec.com/product-gearbox.htm

http://www.rallispec.com/product-gearset.htm

http://www.vividracing.com/prod_gearset.php

i kilka ciekawych zdjec:

http://www.wrxworld.com/projects/tranny/index.htm

http://www.wrxworld.com/projects/tranny ... tranny.htm

 

TrannyAssem5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 speed close ratio gearset - $3000 (Full chrome-moly and heat treated close ratio gearbox. Full synchronizer gearset for streetability)

 

http://godspeed.hack.net/ATS.html

 

Subaru Impreza/Legacy Group N 5 speed synchromesh $4125

Subaru Impreza/Legacy Group A 5 speed dog engagement $5975

 

http://www.quaifeamerica.com/price/pl2003ra.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700 funtów brytyjskich (plus podatek) kosztuje zestaw "mieszany" (dający się wykorzystywać do ścigania i na codzień bez zatyczek w uszach) gwarantowany do 450KM i 540 Nm. Plus robocizna. To jest taka skrzynia, jaka znajduje się w 2.5 litrowej imprezie opisanej w ostatnim numerze Banzai.

Informacja bezpośrednio od człowieka, który tę skrzynię (i parę innych ciekawych rzeczy) zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700 funtów brytyjskich (plus podatek)

 

No to trzeba sie spiesyzć - do momentu wejścia do UE możemy to zaimportować w cenie bez podatku. Przynajmniej tak twierdzi gość od którego ja zamówiłem graty w Anglii który mi podatku nie naliczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700 funtów brytyjskich (plus podatek)

 

No to trzeba sie spiesyzć - do momentu wejścia do UE możemy to zaimportować w cenie bez podatku. Przynajmniej tak twierdzi gość od którego ja zamówiłem graty w Anglii który mi podatku nie naliczył.

 

To fakt, bo tak mi też sprzedali nowe tłoki. Niestety - trzeba doliczyć 22% vatu polskiego, oraz ew. 9% cła jeżeli część nie z UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, bo tak mi też sprzedali nowe tłoki. Niestety - trzeba doliczyć 22% vatu polskiego, oraz ew. 9% cła jeżeli część nie z UE.

 

Tutaj jest sprawa złozona z tego co się zdołałem dowiedzieć. Teretyczniejeżeli części nie sa na sprzedaż a do użytku przez sprowadzającego to podobno jet podstawa by uniknąć VATu. Z cłem znowu to jest loteria nawet jak część jest z UE. Co jest jeszcze ciekawsze kwota od jakiej naliczaja opłaty tez może nie koniecnzie być ta którą się zapłaciło. Powyżej bodajże 500 euro (dokładnie nie pamiętam) mogą sami wycenić i nie uznać kwoty wpisanej przez eksportera. Dziś lub jutro powinna dojść przesyłka z moimi gratami to się okaże jak mnie policzą. Jestem bardzo ciekaw bo czeka mnie jeszcze ciaganie mocowań silnika/skrzyni i nie wiem czy kupowac Fordowskie czy jakieś inne i za ile :-/

 

Swoją drogą pytanko - czy ktoś ma doświadczenia z wyczynowymi poduszkami silnika/skrzyni w jakimś aucie? Vibratechnics na swojej stronie pisze że zapewniaja one dobrą izolację od drgań ale mimo to nie polecają na ulicę, ciekaw jestem dlaczego szczególnie że wielu ludzi ma takie w ulicznych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczynowe poduszki pod silnik mają to do siebie, że są zdecydowanie twardsze od seryjnych odpowiedników, a wszystko po to, żeby silnik się jak najmniej przemieszczał w trakcie extremalnych obciążeń. Otóż sztywniejszy silnik i skrzynka to jednocześnie lepsza reakcja samochodu na dodanie gazu, precyzyjniejsze operowanie biegami, a co za tym idzie lepsza dynamika. Oczywiście są też niestety minusy. Jak sztywniejsze mocowanie jednostki napędowej, to i więcej drgań przenosi się na nadwozie, co nieuchronnie prowadzi do pęknięć, wyłamań słabszych elementów. Spada też komfort jazdy. Jeśli więc poduszki wyczynowe, to niech to będzie do jazdy sportowej, kiedy już nie ma wyścia i drgać musi, a samo nadwozie jest sztywniejsze (poprzez obspawanie). Wybór należy do Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...