Jump to content

SYRENA SPORT-MIALA BOXERA


kjecik
 Share

Recommended Posts

w sumie nie wiedzialem gdzie to wsadzic

tak jak w temacie ciekawy jestem ile ludzi o tym wiedzialo i na dodatek

boxer byl zaprojektowany przez polaka od poczatku do konca!

i to jaki boxer!

polecam sobie pogoladac rozne linki tego cuda w necie

http://www.autogen.pl/car-521-FSO-Syrena-Sport.html

 

zawsze zazdroscilem troche fancuzom ds ale teraz jakos sie podbudowalem

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, piekna bryla. Nie tylko jak na "tamte" czasy. Dzisiaj tez z powodzeniem by znalazla amatorow.

 

Niestety durni politycy nie mieli wyobrazni i kazali wszystko zniszczyc. Moze gdyby Gomulka mial wiecej oleju w glowie dzis mielibysmy polska marke liczaca sie przynjamniej na rynku bylych demoludów. A tak? Czesi maja Skode, Rumuni Dacie, a my nic...

Link to comment
Share on other sites

Zapominasz kto wtedy rządził. I skąd.

 

Akurat Gomulka gdyby tylko chcial, moglby dac zielone swiatlo dla polskiego przemyslu w kwestii produkcji Syreny Sport. Po smierci Stalina towarzysze radzieccy mieli inne sprawy na glowie i mieli gleboko w d... czy bedziemy mieli jakas Syrene czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Tasior_Miedziak, chyba żartujesz.

 

A niby w czym? W czasach kiedy Syrena Sport zostala skreslona przez Gomulke zajmowal sie on glownie tym jak polepszyc stosunki z ZSRR. Byl lizusem jakich malo. Byl tez w oczach Moskwy malo lojalny i troche nieobliczalny co w koncu przyplacil odsunieciem od wladzy. Zaryzykuje teze, ze Gomulka zwyczajnie nie chcial draznic Chruszczowa faktem, ze nasz przemysl moglby produkowac samochod nieprzeznaczony dla ludzi pracy. Byc moze. Inna sprawa, ze samochod sportowy nie przystawal do rzeczywistosci, w ktorej wciaz odbudowywano kraj po wojennych zniszczeniach, a spora czesc spoleczenstwa zwyczajnie klepala biede.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiedziałem o boxerze w Syrenie :shock: , poza tym zajebi..ta linia nadwozia, nawet teraz po tylu latach podoba mi się. Jak n atamte czasy to takie auto niewątpliwie musiało wywołać szok w Naszym Bloku :wink: .

Link to comment
Share on other sites

kolejny dosc podobny artykol lecz cytacik ktorego tam nie bylo:

" każdy cylinder miał oddzielny wydech i silnik, jak mówi C. Nawrot, przy dodaniu gazu wydawał z siebie przepiękny gang, jak przystało na samochodowego sportowca."

http://www.eioba.pl/a78721/syrena_sport ... i_samochod

 

to przy pierdzacych syrenkach musialo byc jak niebo a ziemia

 

tak ogolnie patrzac ostatnio u kolegi przegladalismy ksiazke hisorie polskiej motoryzacji to naprawde bylismy przadujacy i to nie tylko w syrenkach...

wiele bylo naprawde dobry konceptow i jakby to poszlo tak do przodu jak inne marki to kto wiec czy bysmy nie byli daleko

biorac chocby beskida ktorego akurat wszyscy znaja (bedzie latwo uzmyslowic samochod)

w 82 roku powstal i do dzis by sie nie wstydzil ulicy

patrzac na tata nano czy jakie dacie (to tamten samochod byl ponad czasowy!)

albo czy szwedzi od nas czego nie zwalili

http://pl.wikipedia.org/wiki/Volvo_480

http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Ogar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...