Skocz do zawartości

Dyfer WRX


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji dzisiejszej wymiany płynów w samochodzie, okazało się, że tylny dyfer powoli "się kończy" :roll:. W zlanym oleju znalazło się kilka niewielkich, ułamanych kawałków zębów. Pojeżdżę z nim jeszcze trochę, ale zaczynam się już rozglądać za zamiennikiem. Nowego raczej nie kupię, bo kosztuje fortunę. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś używanego. Mam w związku z tym kilka pytań do forumowych ekspertów :smile:

 

(autko- WRX 2002)

- Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ?

 

- Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ?

 

- Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę?

 

ps. Jeśli ktoś ma na zbyciu tylny dyfer w bdb stanie i w bdb cenie to poproszę o PW :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ?

 

napewno 2001-2005

- Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ?

są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play

- Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę?

przy tych cenach uzywanych i dostepności , nie warto naprawiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki carfit!

 

są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play

 

warto się bawić w takie zmiany czy za dużo z tym zachodu? (autko używane w 90% do jazdy miejskiej)

 

dyfer z STI jest totalnie inny, nie bedzie pasował wał , półosie itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaki79, chyba nie wszystkie :roll: W WRXach 05 (lub jakoś tak) wałki zdawcze skrzyni były inne. W jednych skrzyniach były 1:1 a w innych 1:1.1. Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54. Jeżeli przełożenie wałków jest 1:1 to dyfer musi być naturalnie 3.9.

 

Dzisiaj dyfra nie sprawdziłem, bo dopiero do domu wróciłem, a do mojego speca było mi mocno nie po drodze. Jutro tam będę mimo woli więc Ci zobaczę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54

 

I tak mam- dyfer ma być z przełożeniem 3,54 i to nie moja opinia tylko specjalistów :smile:

 

EDIT:

 

Ten Twój to z tego WRX'a co się w nim skrzynia sypnęła i Bóg wie co tam jeszcze? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dyfer 3,54 tzn. że jak ściągniesz tylna blachę dyfra i przeliczysz zęby to wychodzi Ci tak.

Na wałku atakującym masz 11 zębów na zdawczym 39. i tego sie nalezy trzymac :lol: . Jak masz przełozenie 3,9 to wałek atakujący ma 10 zębów, zdawczy 39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...