Jump to content

Dyfer WRX


zaki79
 Share

Recommended Posts

Przy okazji dzisiejszej wymiany płynów w samochodzie, okazało się, że tylny dyfer powoli "się kończy" :roll:. W zlanym oleju znalazło się kilka niewielkich, ułamanych kawałków zębów. Pojeżdżę z nim jeszcze trochę, ale zaczynam się już rozglądać za zamiennikiem. Nowego raczej nie kupię, bo kosztuje fortunę. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś używanego. Mam w związku z tym kilka pytań do forumowych ekspertów :smile:

 

(autko- WRX 2002)

- Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ?

 

- Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ?

 

- Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę?

 

ps. Jeśli ktoś ma na zbyciu tylny dyfer w bdb stanie i w bdb cenie to poproszę o PW :smile:

Link to comment
Share on other sites

- Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ?

 

napewno 2001-2005

- Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ?

są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play

- Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę?

przy tych cenach uzywanych i dostepności , nie warto naprawiac

Link to comment
Share on other sites

dzięki carfit!

 

są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play

 

warto się bawić w takie zmiany czy za dużo z tym zachodu? (autko używane w 90% do jazdy miejskiej)

 

dyfer z STI jest totalnie inny, nie bedzie pasował wał , półosie itd

Link to comment
Share on other sites

zaki79, chyba nie wszystkie :roll: W WRXach 05 (lub jakoś tak) wałki zdawcze skrzyni były inne. W jednych skrzyniach były 1:1 a w innych 1:1.1. Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54. Jeżeli przełożenie wałków jest 1:1 to dyfer musi być naturalnie 3.9.

 

Dzisiaj dyfra nie sprawdziłem, bo dopiero do domu wróciłem, a do mojego speca było mi mocno nie po drodze. Jutro tam będę mimo woli więc Ci zobaczę ;)

Link to comment
Share on other sites

Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54

 

I tak mam- dyfer ma być z przełożeniem 3,54 i to nie moja opinia tylko specjalistów :smile:

 

EDIT:

 

Ten Twój to z tego WRX'a co się w nim skrzynia sypnęła i Bóg wie co tam jeszcze? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz dyfer 3,54 tzn. że jak ściągniesz tylna blachę dyfra i przeliczysz zęby to wychodzi Ci tak.

Na wałku atakującym masz 11 zębów na zdawczym 39. i tego sie nalezy trzymac :lol: . Jak masz przełozenie 3,9 to wałek atakujący ma 10 zębów, zdawczy 39.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz przełozenie 3,9

 

takie właśnie mam przełożenie

 

Na wałku atakującym masz 11 zębów na zdawczym 39

 

No u mnie liczba pewnie będzie inna bo niektóre ząbki powiedziały już "pa pa" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...