zaki79 Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Przy okazji dzisiejszej wymiany płynów w samochodzie, okazało się, że tylny dyfer powoli "się kończy" :roll:. W zlanym oleju znalazło się kilka niewielkich, ułamanych kawałków zębów. Pojeżdżę z nim jeszcze trochę, ale zaczynam się już rozglądać za zamiennikiem. Nowego raczej nie kupię, bo kosztuje fortunę. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś używanego. Mam w związku z tym kilka pytań do forumowych ekspertów :smile: (autko- WRX 2002) - Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ? - Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ? - Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę? ps. Jeśli ktoś ma na zbyciu tylny dyfer w bdb stanie i w bdb cenie to poproszę o PW :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 zaki79, mam dobry dyfer za 400 zł, tylko musiałbym przełożenie sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 - Dyfry z których roczników pasują do rocznika 02' ? napewno 2001-2005 - Czy dyfry z STi są wytrzymalsze od WRX'owych i czy pasują "plug'n'play" ? są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play - Czy warto bawić się w naprawę dyfra czy raczej od razu przeznaczyć kaskę na jego wymianę? przy tych cenach uzywanych i dostepności , nie warto naprawiac Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 Z jakiego auta i z jakim przebiegiem? Jakbym kupował to chyba z nowszego niż mój. Przełożenie musi być takie samo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Przełożenie musi być takie samo? tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 dzięki carfit! są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play warto się bawić w takie zmiany czy za dużo z tym zachodu? (autko używane w 90% do jazdy miejskiej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 zaki79, nie jestem pewien, bo sam go brałem w komplecie z poprzednią skrzynią. Jutro się czegoś więcej o nim dowiem i dam Ci znać Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 dzięki carfit! są wytrzymasze i lepsze , ale nie pasują plug&play warto się bawić w takie zmiany czy za dużo z tym zachodu? (autko używane w 90% do jazdy miejskiej) dyfer z STI jest totalnie inny, nie bedzie pasował wał , półosie itd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Harvester, ty masz przełożenie 3.9. PS. też mi leży zbędny dyfer jakbyś chciał dwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Fx, niekoniecznie bo miałem nowszą skrzynie zakładałem, więc albo 3.9 albo 3.54. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Gdzie znajduje się informacja o przełożeniu? Słyszałem coś o numerze na prawym przednim kielichu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 po numerze skrzyni dojdziemy jakie ma przełożenie przy wisko a tym samym jaki powinien być tylny dyfer Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 szociu- dzięki za pomoc i informacje Przełożenie w moim dyfrze to 3,54 i z tego co się dzisiaj dowiedziałem- wszystkie WRX'y, aż do 2007 roku, takie miały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 niema za co,małe sprostowanie: nie wszystkie a większość, na myśli mam tu EU i USA, JP to inna bajka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 zaki79, chyba nie wszystkie :roll: W WRXach 05 (lub jakoś tak) wałki zdawcze skrzyni były inne. W jednych skrzyniach były 1:1 a w innych 1:1.1. Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54. Jeżeli przełożenie wałków jest 1:1 to dyfer musi być naturalnie 3.9. Dzisiaj dyfra nie sprawdziłem, bo dopiero do domu wróciłem, a do mojego speca było mi mocno nie po drodze. Jutro tam będę mimo woli więc Ci zobaczę Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Więc jeśli przełożenie główne skrzyni jest 3.9 i wałki masz 1:1.1 to potrzebujesz dyfra 3.54 I tak mam- dyfer ma być z przełożeniem 3,54 i to nie moja opinia tylko specjalistów :smile: EDIT: Ten Twój to z tego WRX'a co się w nim skrzynia sypnęła i Bóg wie co tam jeszcze? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 zaki79, ok jutro będę liczył Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Jeśli masz dyfer 3,54 tzn. że jak ściągniesz tylna blachę dyfra i przeliczysz zęby to wychodzi Ci tak. Na wałku atakującym masz 11 zębów na zdawczym 39. i tego sie nalezy trzymac . Jak masz przełozenie 3,9 to wałek atakujący ma 10 zębów, zdawczy 39. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted October 30, 2009 Author Share Posted October 30, 2009 Jak masz przełozenie 3,9 takie właśnie mam przełożenie Na wałku atakującym masz 11 zębów na zdawczym 39 No u mnie liczba pewnie będzie inna bo niektóre ząbki powiedziały już "pa pa" :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now