Skocz do zawartości

Jaka taśma, bandaż na wydech zamiast osłon?


as1313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam już dość brzęczenia osłon wydechu i postanowiłem wywalić wszystkie. Może ktoś polecić jakiś dobry bandaż termoizolacyjny na wydech co by zaraz się nie porwał (w ASO raczej nie mają :mrgreen: ) Wie ktoś może czy da radę dobrze owinąć wydech na samochodzie bez rozkręcania/wyciągania?

Pozro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to niektóre elementy układu wydechowego nagrzewają się do 800 stopni . Wątpię aby znalazł się materiał elastyczny i do tego klej o takiej wytrzymałości . Myślę , że wyjściem jest spaw , opaska , albo - dorażnie - obcęgi . To przypadłość wszystkich aut . Blacha ciągle poddawana jest skokom temperatury . Nawet nie wiem czy te osłony występują w katalogu części - nawet gdyby były , to nikt by ich nie zamontował tak jak fabrycznie . Moim zdaniem - jeśli nie pomoże opaska , to tylko spaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek-szulczyk, grafitowe bandaże mają wytrzymałość do 1200 stopni i owija się je na sucho przy pomocy opasek/cybantów.

Nawet jeśli masz rację , to forma izolacji na wydechu spowoduje jeszcze większe nagrzewanie się układu . Zastanawiam się do jakiej temperatury wtedy będzie się nagrzewać i ile to wytrzyma - tak tylko głośno myślę :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęła brzęczeć jedna z osłon i kiedy chciałem ją porównać z moją drugą imprezą (RHD), znalazłem wyjaśnienie, dlaczego w angliku nie brzęczą osłony. Jakiś mechanior na wyspie wsadził śrubkę (na oko 8/10) między blachę i kolektor, blokując je wzajemnie. Efekt-błoga cisza. Ja na tym druciarstwie przejechałem 3 tys kilometrów i się trzyma...

Nie polecam, ale działa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym celu się to używa. Oblachowanie to bynajmniej nie jest chłodnica.

Tak myślę , ale po to może nie jest izolowane fabrycznie , aby łatwo się schładzało ? Mylę się :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek-szulczyk napisał/a:

forma izolacji na wydechu spowoduje jeszcze większe nagrzewanie się układu

 

 

 

Właśnie w tym celu się to używa. Oblachowanie to bynajmniej nie jest chłodnica.

 

Nie wydaje mi się... To raczej forma ochrony: zarówno przed ewentualnym kontaktem z czymś łatwopalnym (tak, sucha trawa może się zajarać od katalizatora/kolektora wydechowego), ale przede wszystkim przed gwałtownym schłodzeniem rury przez np. wodę (z jego konsekwencjami do pęknięcia włącznie), na odcinku, gdzie jest najbardziej rozgrzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zrobię na razie tak jak napisał DNL bo osłony kolektora są w sumie OK problem pojawia się dopiero w okolicach drugiego kata. Jedno ucho osłony jest urwane, widać też, że ta osłona wcześniej dawała do pieca bo ktoś ją przyspawał do rury. Tak przy okazji zastanawiam się czy może nie pozbyć i drugiego kata :wink:

 

P.S. Pomuki oczywiście rozdane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypieprz wszystko, co brzęczy, bo spawanie działa krótko, zaraz znowu się gdzieś urwie jak już zaczęło....jak napisał DNL, i naprawdę nic się nie zajara od wydechu, ani podłoga w aucie ani asfalt, ani piasek na parkingu... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...