Skocz do zawartości

STi '02 - 600KM + N2O


michal

Rekomendowane odpowiedzi

Konkurentam Marcina w tegorocznym sezonie z pewnoscia bedzie Impreza STi Pentagram przygotowywana w firmie PromotoR. Poki co auto legitymuje sie moca o wspolczynniku 300KM z litra pojemnosci skokowej! Wkrotce planowany jest montaz systemu podtelnku azotu direct port. Ponizej kilka fotek:

 

:)

 

bez sensu

ile to auto będzie robiło rocznie km?

cóż, wyrzucać w błoto pięniądze to nie sztuka

kangury mają lepszą imprezkę

w reichu jest sobie truck, gm jakiś

wielka paka, robi 13s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo lotnicze jest "suchym" paliwem i nie nadaje sie do codziennej jazdy. Natomiast na wyscig jest jak najbardziej ok.

 

 

Możesz to jakoś rzeczowo rozwinąć? Czy to zasłyszana opinia? Coto znaczy że coś jest "suche"? I o jakim paliwie lotniczym mowa? Benzyna do tłokowych silników lotniczych typu AVGAZ czy moze nafta do turbinowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze paliwo to elf turbo boost - ok.120 okt, cena ta sama co dopuszczonego do rajdów elf turbo max ok.100 okt, w s4 można na tyle przyspieszyć zapłon że dzięki elfowi "odnajduje się" 100-150 KM w porównaniu do zwykłaj 98.

 

 

OZ od zeszłego sezonu dostępne jest Elf Turbo Rallye czy jakoś tak. Jeszcze większe LO i MA homologację FIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo lotnicze jest "suchym" paliwem i nie nadaje sie do codziennej jazdy. Natomiast na wyscig jest jak najbardziej ok.

 

 

Możesz to jakoś rzeczowo rozwinąć? Czy to zasłyszana opinia? Coto znaczy że coś jest "suche"? I o jakim paliwie lotniczym mowa? Benzyna do tłokowych silników lotniczych typu AVGAZ czy moze nafta do turbinowych?

 

Np. Avgas 100LL... suche (nie jestem chemikiem) nie ma takich własciwosci smarnych, a paliwo niejako smaruje pewne elementy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avgas 100okt nadaje się na zawody ale nie do codziennej jazdy, jest przeznaczone do samolotów tłokowych, chodzi bardziej o jego czystość i odporność na zmienne warunki ciśnieniowo-temperaturowe niz jakies niezwykłe właściwości, silniki w samolotach kręcą sie mniej więcej do 2500 obrotów, mają moc ok. 100-150 km, muszą być niezawodne a nie wyjątkowo mocne, poza tym niektóre mają zmienny skok śmigła (coś w stylu mini skrzyni biegów), i tak można jeszcze długo ...

 

dla ciekawych napiszę jeszcze, że większość używanych w Polsce małych samolotów (Cessna) ma silniki typu bokser :), czterocylindrowe N/A ale są też takie z kompresorem (wtedy ok.240-300KM), najfajniejsza jest nowa generacja turbodiesli (to nowy wynalazek w lotnictwie cywilnym), palą mniej niż auta, lecą dosłownie na oparach (np. 5l przy 180km/h) :D zasięg bez tankowania to ponad 2000 km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki w samolotach kręcą sie mniej więcej do 2500 obrotów, mają moc ok. 100-150 km, muszą być niezawodne a nie wyjątkowo mocne, poza tym niektóre mają zmienny skok śmigła (coś w stylu mini skrzyni biegów), i tak można jeszcze długo ...

 

Wiesz bywały i takie co kręciły się całkiem spiro i miały po 2500KM i układ V16 np ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak tylko więcej czasu spędzały w warsztacie niż w powietrzu, duże tłokowe to przeżytek, wyparły je odrzutowe (tańsze i bezpieczniejsze), tu akurat moc ma dużo mniejsze znaczenie bo jest więcej możliwości niż przy czterech kółkach

 

przede wszystkim nie ma korków :lol:

 

sorki za o/t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...