Skocz do zawartości

15-08-2009 Ułęż z Wrooblem


Bzyk

Rekomendowane odpowiedzi

U siebie mam wysoki profil - 205/55/R16 i auto zaczyna sie prowadzic duzo powyzej cisnienia sugerowanego przez producenta (czyli 2.3/2.1 dla N/A i 2.3/2.2 dla WRXa). Przy seryjnym cisnieniu auto skreca z opoznieniem a bark opony jest wytarty do polowy napisow.

 

Na Kielce pompuje 3.0/3.0.

Na Ulezu tez tak jezdzilem, ale opona bardzo dostaje, wiec bede jezdzil 2.8/2.8.

 

Oczywiscie jest to 'gupiego robota' bo najpierw biegam z pompka zeby nabic, a pozniej co kilka przejazdow z miernikiem zeby upuszczac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Alez ja wiem, ze one sa za wysokie. Niestety, mam ich caly garaz :oops: No dobra... zostaly tylko dwa komplety do upalenia - lekko uzywany i prawie nowy :cool: Do zimy zejda, pozniej jakies zimowki, a na wiosne to juz nabede 205/50/R16.

 

Tak sie troche zastanawiam nad 17" do upalania, ale trudno o opony 205mm (przynajmniej z drugiej reki) a 215 czy 225mm to juz troche duzo jakna 170KM.

A... przy okazji zapytam: R888 sa w wlasnie rozmiarze 205/55/R16. A to niby polprofesjonalne opony. Czyli, ze tak jak slicki moga miec wyzszy profil i nie klada sie w zakretach?

R888 nie ma w 205/50/R16, sa 195/50/R16 lub 205/55/R16. To ktore lepiej???

 

Dzieki za sympatyczna rozmowe oraz pozyczenie pomki i dlugalasnego klucza - bo to chyba byles Ty :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski, 205/55/16 to chyba za duży profil do pojeżdżaffkowania, a 195/50/16, to chyba za małe kółko, jak na SI. Ja bym szedł na przyszły sezon w 17". 215/45/17 wcale nie muli strasznie wolnegossacza (mam takie do codziennej jazdy), a i chyba szersza i niższa na profilu opona w winklu raczej pomaga.

A tak przy okazji rozkminki na temat ciśnienia w oponie, to próbował może ktos upalac na azocie, podobno bardziej odporny na temperature, a tym samym na zmiany ciśnienia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Ty. Troche techniki i malpa sie gubi :oops: Zatem raz jeszcze...

Ktore R888 lepiej zalozyc do Imprezy 170KM?

* 195/50/R16

* 205/55/R16

Ulez, Kielce... takie tam.

 

A ja, na twoim miejscu, dawno bym juz kupił gteka do upalania a nie mordował tego ssaka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo mają sztywniejsze boki niż normalna opona. Jak rzeczywiście nie chcesz iść w 17" to już chyba lepiej 205/55, bo 195/50 będzie trochę za wąska.

 

A co do Azotu to jest to nabijanie klienta w oponę :)

 

Szkoła podstawowa się kłania - co to jest powietrze atmosferyczne. Jest to 78% Azotu, a mieszanka którą pompują jest 93-96% azotem. Teoretycznie to powinno zagwarantować że ciśnienie po nagrzaniu nie wzrośnie, ale i tak różnica ciśnień po nagrzaniu będzie. Na pewno mniejsza niż normalnie ale w przypadku jak będziesz chciał dopompować koła to i tak zrobisz to normalnym powietrzem.

 

Sprawdzone - w tym samym samochodzie w oponach pompowanych azotem po kilku okrążeniach toru Poznań ciśnienie wzrosło o 0,2 bara mniej niż w oponach pompowanych zwykłym powietrzem. 2 opony mieliśmy napompowane azotem, 2 z kompresora, zrobiliśmy to stronami a nie osiami, bo wiadomo że tył nagrzewa się inaczej.

 

 

Zaletą pompowania azotu jest jego czystość, ponieważ każda sprężarka razem z powietrzem przepuszcza zanieczyszczenia łącznie ze skroplonym olejem z kompresora, który niszczy opony od wewnątrz, przedostaje się też para wodna, która po skropleniu powoduje szybszą korozję felg i szybsze starzenie opon. Przy normalnej eksploatacji (2 wymiany opon w roku) to są istotne tematy, przy założeniu że opona ma wytrzymać 1-2 imprezy to naprawdę nabijanie w oponę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sub-fan, taki mi ten pomysł wpadł do głowy, bo na Discovery kiedys był program o Team'ie Creation, starującym w serii Le Mans, który dokumentował funkcjonowanie takiego profi zespołu. Tam własnie uzywali do opon azotu, jako gazu stabilniejszego na zmiany cisnienia wywołane temp. No ale masz rację, że w warunkach polowo-pojeżdżawkowych ten azot nie będzie funkcjonował, bo jak tu regulowac ciśnienie. Natomiast przy oponach do codziennego użytku, jak sam zauważasz, ma to sens :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...