owoc666 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Pozory No, nie powiedziałbym. Auto zdecydowanie szybciej wkręca się na obroty, a co za tym idzie - szybciej przyspiesza. Tylko trzeba uważać - bardzo szybko pojawia się ogranicznik (obrotów) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Pozory Tylko trzeba uważać - bardzo szybko pojawia się ogranicznik (obrotów) . Właśnie dlatego pozory. Moim zdaniem jest to tylko pozorne odczucie a nie rzeczywista korzyść. Jeżeli używam reduktora to zamiast redukcji z 5na 4 bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 dzięki za info. PS. Ogólnie się przydaje czy razcej kolejny bezużyteczny extras ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 PS. Ogólnie się przydaje czy razcej kolejny bezużyteczny extras ? Przydaje się do jazdy w korku, wjeżdżaniu na krawężniki, lansowaniu się z prędkością patrolową, czasem łatwiej zapiąć reduktor, niż sięgać ręką do dźwigni zmiany biegów. Dobra sprawa przy holowaniu kogoś lub wyciąganiu z zaspy bez konieczności palenia sprzęgła. Z tym, ze mała uwaga, 5 bieg + redukcja nie nadaje się do wyprzedzania lepsza jest 4 + redukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Jak nie ma skóry, to nie ma też podgrzwanych siedzeń i eletrycznie regulowanego fotela kierowcy... Skóry nie ma co żałować bo i tak nie lubię ale fotela elektrycznie regulowanego bardzo będzie brakowało. To co mam u siebie to kpina a nie fotel w samochodzie tej klasy(lub lepiej samochodzie który sobie uzurpuje bycie w tej klasie) Krzysiom, a jaka to jest właściwie klasa Twoim zdaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 dzięki za info. PS. Ogólnie się przydaje czy razcej kolejny bezużyteczny extras ? Dla jednych bezużyteczny extras, dla innych się przydaje. Zależy co kto lubi i do czego wykorzystuje. Jeśli jeździsz głównie po mieście, to pewnie się za bardzo nie przyda (pomijając subiektywne odczucie lepszej dynamiki - dla mnie ona jest wyraźnie zauważalna), natomiast jeśli robisz np wypady w góry, to przydaje się bardzo. Gdy wjeżdżasz obciążonym samochodem pod ostrą górkę, to nagle może się okazać, że zwyczajna dwójka się dusi, a na jedynkę jest już za późno. A gdy od razu wrzucisz reduktor to jest zupełnie inna rozmowa. Nawet na zwyczajnych górskich serpentynach nagle się okazuje, że masz odjazd w stosunku do innych samochodów... Podobnie leśne błotniste drogi. Dwójka i reduktor wtedy to po prostu bajeczne przełożenie. Przejeżdżasz wolno ale z optymalną (czytaj: nie za niską) prędkościa obrotową. Ja kocham swój reduktor ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Fodo : Lejesz miód na moje serce. Jestt to jeden z powodaów dla kórego zdecydowałem się na OBK. Drugi to że nie stać manie na A Allroud. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Soory oczywiście powinno być Fido. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Krzysiom, a jaka to jest właściwie klasa Twoim zdaniem? Sam nie wiem -Wyższa srednia? W zestawieniach jest z C klasą i Jaguarem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 natomiast jeśli robisz np wypady w góry, to przydaje się bardzo. Gdy wjeżdżasz obciążonym samochodem pod ostrą górkę, to nagle może się okazać, że zwyczajna dwójka się dusi, a na jedynkę jest już za późno. A gdy od razu wrzucisz reduktor to jest zupełnie inna rozmowa. Nawet na zwyczajnych górskich serpentynach nagle się okazuje, że masz odjazd w stosunku do innych samochodów... Podobnie leśne błotniste drogi. Dwójka i reduktor wtedy to po prostu bajeczne przełożenie. Przejeżdżasz wolno ale z optymalną (czytaj: nie za niską) prędkościa obrotową. Ja kocham swój reduktor ;-) To fakt. Pytanie. Ile razy w roku zdarza Ci się być w górach czy jeżdzić po błotnistych drogach? Mi dosyć często i czy z reduktorem czy bez, daję sobie radę. Reduktor trochę ułatwia ale nie tak żeby piać z jego powodu. A tam gdzie przeswitu niestarcza to i tak nic nie pomoże tak więc traktuję go w Legacy jako bajer. Inna sprawa OBK zawsze te kilka centymetrów wyżej to może i reduktor się lepiej sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Wątpię aby udało się kupić rozsądną C klasę lub Jaga za podobne lub nawet zbliżoną cenę do Legasia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Wątpię aby udało się kupić rozsądną C klasę lub Jaga za podobne lub nawet zbliżoną cenę do Legasia. Dlatego takie porównania uważam za bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 No to o co Ci chodzi w takim razie? Sam porownywales przedtem do nich (=do innych samochodow tej klasy; ktorej swoja droga sam nie potrafisz do konca okreslic) mowiac, ze Legac gorszy bo nie ma tego, co one maja :roll: Wyjasnij mi swoj punkt siedzenia, bo nie do konca rozumiem... A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Najbliżej będzie nowy Passat z 2.0 TDI 4Motion 170km ( jak sie pojawi ) ale jego cena będzie oscylowała na poziomie 130 - 140k także w cenie OBK. Nie ma co porównywać. Najtańsza A4 2.0TDi Quattro to około 150 - 160 k. za "malutkie" auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 ":1p66wqed]No to o co Ci chodzi w takim razie? Sam porownywales przedtem do nich (=do innych samochodow tej klasy; ktorej swoja droga sam nie potrafisz do konca okreslic) mowiac, ze Legac gorszy bo nie ma tego, co one maja :roll: Wyjasnij mi swoj punkt siedzenia, bo nie do konca rozumiem... Zanim zacząłem nim jeżdzić widziałem takie porównanie.Ciekawe kto jest inicjatorem takich durnych porównań? Myslałem że Skoda ma wyłącznośc na wciskanie na siłę samochodów do wyższych klas we wszelkiego rodzaju porównaniach. Z ogólno dostępnej literatury wynika że wyższa średnia. Dla mnie jako użytkownika to klasa średnia. A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec :)I tego zdania brakowało w artykule w Plejadach aby zrozumiec dlaczego SPE i jakie są różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Ciekawe kto jest inicjatorem takich durnych porównań? sami sie dziwilismy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec Tak, Thanuś, ale można było wyposażenie wnioskować po wyposażeniu Legaca, które nie miało odbicia w ŻADNEJ wersji seryjnych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Tak, Thanuś, ale można było wyposażenie wnioskować po wyposażeniu Legaca, które nie miało odbicia w ŻADNEJ wersji seryjnych samochodów. Owocku albo ja jeszcze spię albo Ty.. Nic nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Najbliżej będzie nowy Passat z 2.0 TDI 4Motion 170km ( jak sie pojawi ) ale jego cena będzie oscylowała na poziomie 130 - 140k także w cenie OBK. Nie ma co porównywać. TDI mniej spali, ale nie mam pojęcia jak się ma to 4Motion do napędu stosowanego w Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 4Motion. Specjalistą nie jestem ale to "normalny - statyczny" rozkład momentu na cztery koła. Z tego co pamietam 60 / 40 % przód tył. Do tego EPS. Podobno całkiem nieźle sie jeżdzi ale w lekkich warunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 TDI się strasznie "tłucze" Miałem A4 1.9 TDi z 2002. głośno było w środku nawwet po rozgrzaniu. Na zimno to istny traktor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Dla mnie jako użytkownika to klasa średnia. No i cena jest adekwatna, więc nie wymagaj krzysiom nie wiadomo jakiego wyposażenia. Przyjmijmy więc, że to klasa średnia. A przy takim założeniu fotele nie są złe (IMHO są nawet całkiem dobre), przynajmniej w porównaniu do tzw konkurencji. Postuluję więcej konsekwencji. Kiedy jest Ci wygodnie to porównujesz wyposażenie do C-klasy, które to porównanie sam kiedy indziej krytykujesz. Pamiętaj, że masz samochód za 80 tys, który w dodatku ma silnik bokser (droższy) i napęd na obie osie. W takim kontekście SPE to naprawdę wypasiona fura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 4Motion. Specjalistą nie jestem ale to "normalny - statyczny" rozkład momentu na cztery koła. Z tego co pamietam 60 / 40 % przód tył. Do tego EPS. Podobno całkiem nieźle sie jeżdzi ale w lekkich warunkach [...]In some recent Audi models using a transverse engine and transmission positioning, power is sent primarily to the front axle, however an electrohydraulic center Haldex limited slip coupler may divert up to 100% of the power to the rear axle as conditions warrant. This action causes a sudden jolt which may break traction on the wheels that still have it. The power split between left and right wheels is achieved through limited slip differentials with electronic control. This system is also available in most Volkswagen vehicles under the name 4motion, excluding the B5 Passat [...]. Czyli nie taki fajny jak Quattro i nie lepszy od tego z Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Czyli napęd oparty na sprzęgle Haldex? @ Fido_: krzysiom, nie ma SPE, tylko zwykły. Poza tym, czemu nie wymagać wyposażenia? Za 93 tysiące masz Nissana Primerę Wagon (pomińmy kwestię gustu) z 2.0. Zgadza się - bez napędu na 4 koła, ale: - ksenony, komputer, 6 poduszek, kolorowa tylna kamera, dobry sprzęt + subwoofer, tempomat, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne itd, itd... @ krzysiom: Teraz rozumiesz tą poprzednią odpowiedź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się