Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe w Legacy H6


Bluetooth

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 452
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

PS. Ogólnie się przydaje czy razcej kolejny bezużyteczny extras ?

 

Przydaje się do jazdy w korku, wjeżdżaniu na krawężniki, lansowaniu się z prędkością patrolową, czasem łatwiej zapiąć reduktor, niż sięgać ręką do dźwigni zmiany biegów. Dobra sprawa przy holowaniu kogoś lub wyciąganiu z zaspy bez konieczności palenia sprzęgła. Z tym, ze mała uwaga, 5 bieg + redukcja nie nadaje się do wyprzedzania :) lepsza jest 4 + redukcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma skóry, to nie ma też podgrzwanych siedzeń i eletrycznie regulowanego fotela kierowcy...

Skóry nie ma co żałować bo i tak nie lubię ale fotela elektrycznie regulowanego bardzo będzie brakowało.

To co mam u siebie to kpina a nie fotel w samochodzie tej klasy(lub lepiej samochodzie który sobie uzurpuje bycie w tej klasie)

 

Krzysiom, a jaka to jest właściwie klasa Twoim zdaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info.

 

PS. Ogólnie się przydaje czy razcej kolejny bezużyteczny extras ?

 

Dla jednych bezużyteczny extras, dla innych się przydaje. Zależy co kto lubi i do czego wykorzystuje. Jeśli jeździsz głównie po mieście, to pewnie się za bardzo nie przyda (pomijając subiektywne odczucie lepszej dynamiki - dla mnie ona jest wyraźnie zauważalna), natomiast jeśli robisz np wypady w góry, to przydaje się bardzo. Gdy wjeżdżasz obciążonym samochodem pod ostrą górkę, to nagle może się okazać, że zwyczajna dwójka się dusi, a na jedynkę jest już za późno. A gdy od razu wrzucisz reduktor to jest zupełnie inna rozmowa. Nawet na zwyczajnych górskich serpentynach nagle się okazuje, że masz odjazd w stosunku do innych samochodów...

 

Podobnie leśne błotniste drogi. Dwójka i reduktor wtedy to po prostu bajeczne przełożenie. Przejeżdżasz wolno ale z optymalną (czytaj: nie za niską) prędkościa obrotową.

 

Ja kocham swój reduktor ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast jeśli robisz np wypady w góry, to przydaje się bardzo. Gdy wjeżdżasz obciążonym samochodem pod ostrą górkę, to nagle może się okazać, że zwyczajna dwójka się dusi, a na jedynkę jest już za późno. A gdy od razu wrzucisz reduktor to jest zupełnie inna rozmowa. Nawet na zwyczajnych górskich serpentynach nagle się okazuje, że masz odjazd w stosunku do innych samochodów...

 

Podobnie leśne błotniste drogi. Dwójka i reduktor wtedy to po prostu bajeczne przełożenie. Przejeżdżasz wolno ale z optymalną (czytaj: nie za niską) prędkościa obrotową.

 

Ja kocham swój reduktor ;-)

To fakt.

Pytanie. Ile razy w roku zdarza Ci się być w górach czy jeżdzić po błotnistych drogach?

Mi dosyć często i czy z reduktorem czy bez, daję sobie radę.

Reduktor trochę ułatwia ale nie tak żeby piać z jego powodu.

A tam gdzie przeswitu niestarcza to i tak nic nie pomoże tak więc traktuję go w Legacy jako bajer.

Inna sprawa OBK zawsze te kilka centymetrów wyżej to może i reduktor się lepiej sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to o co Ci chodzi w takim razie? Sam porownywales przedtem do nich (=do innych samochodow tej klasy; ktorej swoja droga sam nie potrafisz do konca okreslic) mowiac, ze Legac gorszy bo nie ma tego, co one maja :roll: Wyjasnij mi swoj punkt siedzenia, bo nie do konca rozumiem...

 

A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

":1p66wqed]
No to o co Ci chodzi w takim razie? Sam porownywales przedtem do nich (=do innych samochodow tej klasy; ktorej swoja droga sam nie potrafisz do konca okreslic) mowiac, ze Legac gorszy bo nie ma tego, co one maja :roll: Wyjasnij mi swoj punkt siedzenia, bo nie do konca rozumiem...
Zanim zacząłem nim jeżdzić widziałem takie porównanie.

Ciekawe kto jest inicjatorem takich durnych porównań? Myslałem że Skoda ma wyłącznośc na wciskanie na siłę samochodów do wyższych klas we wszelkiego rodzaju porównaniach.

Z ogólno dostępnej literatury wynika że wyższa średnia.

Dla mnie jako użytkownika to klasa średnia.

A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec :
)
I tego zdania brakowało w artykule w Plejadach aby zrozumiec dlaczego SPE i jakie są różnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do OBK SPE. SPE to skrot od Special, ot i wsio. Nie ma takiej nalepki ani nic (tzn. ma nalepke "Celebration", bo pod taka nazwa jest sprzedawany w Niemczech z okazji 25 urodzin Subaru Deutschland). Generalnie chodzi o to, ze OBK jest dostepny w 3 wersjach wyposazeniowych: Bazowy, Standard i Comfort. OBK SPE to jest Standard w cenie Bazowego, czyli 2000 EURO tanszy. Uwazam, ze jest to ciekawa propozycja, jakby na to nie spojrzec :)

 

Tak, Thanuś, ale można było wyposażenie wnioskować po wyposażeniu Legaca, które nie miało odbicia w ŻADNEJ wersji seryjnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbliżej będzie nowy Passat z 2.0 TDI 4Motion 170km ( jak sie pojawi ) ale jego cena będzie oscylowała na poziomie 130 - 140k także w cenie OBK. Nie ma co porównywać.

 

TDI mniej spali, ale nie mam pojęcia jak się ma to 4Motion do napędu stosowanego w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jako użytkownika to klasa średnia.

 

No i cena jest adekwatna, więc nie wymagaj krzysiom nie wiadomo jakiego wyposażenia. Przyjmijmy więc, że to klasa średnia. A przy takim założeniu fotele nie są złe (IMHO są nawet całkiem dobre), przynajmniej w porównaniu do tzw konkurencji.

 

Postuluję więcej konsekwencji. Kiedy jest Ci wygodnie to porównujesz wyposażenie do C-klasy, które to porównanie sam kiedy indziej krytykujesz. Pamiętaj, że masz samochód za 80 tys, który w dodatku ma silnik bokser (droższy) i napęd na obie osie. W takim kontekście SPE to naprawdę wypasiona fura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4Motion. Specjalistą nie jestem ale to "normalny - statyczny" rozkład momentu na cztery koła. Z tego co pamietam 60 / 40 % przód tył. Do tego EPS. Podobno całkiem nieźle sie jeżdzi ale w lekkich warunkach

 

[...]In some recent Audi models using a transverse engine and transmission positioning, power is sent primarily to the front axle, however an electrohydraulic center Haldex limited slip coupler may divert up to 100% of the power to the rear axle as conditions warrant. This action causes a sudden jolt which may break traction on the wheels that still have it. The power split between left and right wheels is achieved through limited slip differentials with electronic control. This system is also available in most Volkswagen vehicles under the name 4motion, excluding the B5 Passat [...].

 

Czyli nie taki fajny jak Quattro i nie lepszy od tego z Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli napęd oparty na sprzęgle Haldex?

 

@ Fido_:

 

krzysiom, nie ma SPE, tylko zwykły. Poza tym, czemu nie wymagać wyposażenia? Za 93 tysiące masz Nissana Primerę Wagon (pomińmy kwestię gustu) z 2.0. Zgadza się - bez napędu na 4 koła, ale:

- ksenony, komputer, 6 poduszek, kolorowa tylna kamera, dobry sprzęt + subwoofer, tempomat, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne itd, itd...

 

@ krzysiom:

 

Teraz rozumiesz tą poprzednią odpowiedź? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...