Skocz do zawartości

Xenony


Tom78

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem H4 Philips X-treme Power, ich założenie trwało 5 minut a różnica jest OLBRZYMIA. Jak pierwszej nocy je włączyłem to aż mnie zatkało. Są drogie, zapłaciłem około 140 zł, ale warto. O trwałości jeszcze się nie wypowiem, bo mam je dość krótko. Ale ta różnica...czuję się dużo bezpiecznej w nocy.

 

W norauto 129,90 stały ostatnio, tez się nad nimi zastanawiałem ale w końcu BV kupiłem, ... Myślałem, że bardziej widoczna będzie poświata niebieskiego...

A tamte faktycznie Night Guide, przepraszam za pomyłkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w najbliższy piątek umówiłem się na montaż ksenonów. jak ktoś zainteresowany podzielę się wrażeniami.

znaczy się z samopoziomowaniem, spryskiwaczami i takie tam?

To ja też czekam na relację :wink:

 

Tyle że profesjonalny montaż ksenonów tzn. Samo poziomowanie, Spryski podpięte pod wycieraczki, potencjometry do samo poziomowania + łączniki, (zależy od modelu-wygładzanie szkła ) + montaż soczewek, instalacja palników i centralka do sterowania wszystkim to koszt od 2,5tyś do 5 tyś

Przymierzałem się do takiego zabiegu ale przeliczyłem i stwierdziłem że wole HID a na przeglądy montować zwykłe H4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie zdziw sie jak ci w czasie zwyklej kontroli policja zatrzyma dowod...

 

Uwierz mi że w warszawie jeżdżąc w nocy na wolnym wydechu subaru turbo nie trudno o kontrole, miałem ich chyba z dziesięć i zawsze przyczepiali się do wydechu nigdy mi nic o światłach nie stękali .

 

po zamontowaniu HID od razu wyregulowałem światła aby nikogo nie oślepiać nadmiernie - wiadomo że przy podjeżdżaniu pod górę zawsze będziesz raził po oczach kierowców z przeciwka ale na to już nie miałem wpływu, ustawiłem światła troszkę niżej niż seria żeby przy nierównościach polskich dróg nie mrugały innym po gałach .

 

Naprawdę super opcja (a jak pięknie oświetlają drogę) a teraz to taniocha - zestaw H4 BI-Xenon to wydatek około 300 - 400 .

Jak ktoś założy już nie zdejmie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan przy scianie i zrob zdjecie zobaczymy czy nie oslepia...

kolega sie keidys zdziwil jak go zatrzymali i wrocil na papierku bez dowodu do domu... i uwierz mi ze po tym szybciutko zdjal i zamiast komibnowac i wydawac 300 pln na zeeennnony wies tunning kupil zwykle zarowki philipsa + 20% i do tego nowe odblysniki i szybki do reflektorow... koszt calosci 200pln, a swieca tak samo jak zennnony wies tunning...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan przy scianie i zrob zdjecie zobaczymy czy nie oslepia...

kolega sie keidys zdziwil jak go zatrzymali i wrocil na papierku bez dowodu do domu... i uwierz mi ze po tym szybciutko zdjal i zamiast komibnowac i wydawac 300 pln na zeeennnony wies tunning kupil zwykle zarowki philipsa + 20% i do tego nowe odblysniki i szybki do reflektorow... koszt calosci 200pln, a swieca tak samo jak zennnony wies tunning...

 

Nie przyślę ci zdjęcia bo w piątek pozbyłem się swojej skarbonki :lol: ale wszystko ustawiałem na przyrządach SEG, seria IV do regulacji oświetlenia

 

Rozgraniczaj zwykłe Żarówki, Zenonony, Xenony i HID (wszystkie nazwy są używane w handlu) bo ja nie wiem czy ty wiesz o czym piszemy .

A nowe odbłyśniki + nowe szkła do reflektorów za 200 PLN to na pewno bez Homologacji i z plastiku a i piszesz że jeszcze w cenie żarówki Philips +20% - no to kup mi taki zestaw (zgodny z prawem) i przyślij to ci zapłacę .

 

A jeszcze nie sugerowałem się montażem HID do swojego samochodu żadnym tuningiem tylko poprawą widoczności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarowki kosztuja 15pln za sztuke

szkla sa szklane

odblysniki sa z plastiku tak jak oryginaly

wiesz on tez mial wyregulowane... tylko konstrukcja odblysnika do zarowki H4 a palinka wyladowawczego troszke sie rozni co powodowalo w jego np. przypadku brak wyraznej granicy swiatlo/cien. Mowiac prosto: swiecily wszedzie gdzie sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że często zdarza mi się jeździć wieczorami i to na razie niskim autem, pozwolę sobie zauważyć, że wszelkiego rodzaju przeróbki doprowadzają do szału jadących z przeciwka. Czasami chętnie założyłoby się okulary przeciwsłoneczne. Ludzie kombinują, zamiast kupić porządne odbłyśniki i żarówki, i wyregulować reflektory jak należy. Na głównych drogach jeszcze nie jest tak źle, ale na bocznych - katastrofa.

 

Tłumaczyłem onegdaj materiały techniczne dla jednego z wiodących producentów wyposażenia elektrycznego. Stało tam jak wół w wielu miejscach, że nie wolno robić takich przeróbek, właśnie ze względu na bezpieczeństwo innych. Jeśli już, to trzeba nabyć cały zestaw - są takowe, ale być może tylko do najpopularniejszych marek.

 

Niestety, na pomoc policji nie ma co liczyć. Interesuje ich tylko radar. A szkoda - z nostalgią wspominam czasy słynnych kontroli drogowych ("500, czy szukać na więcej? :???: ").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdzielenie...

 

Dobrze wyregulowane HIDy nie będa oślepiąć... To tak jak czepianie się że ktoś halogenami oślepia... Pierdzielenie, bzdety, debilizmy, kretynizmy, jak kogoś oślepia to chyba jest kretem albo nietoperzem... Sprawdzaliśmy ze znajomymi na kilku autach, haloheny p.mgielne, seryjne są ustawione na świecenie po ziemi i nei oślepiają, sprawdzane na niskim aucie, na forkopodobnym i na wysokim... Przyczepianie się do HIDów jest też kretyńskie bo duuuża część kierowców na normalnych lampkach, ma źle wyregulowane światła i oślepia jak cholera, nawet na najbardziej badziewnych żarówkach i odbłyskach, a im gorsze tym bardziej oslepiają, bo skierowane prawie w niebo, żeby coś kolwiek świeciły...

 

A i czepiłbym się najpierw kierowców, którzy bez świateł jeżdżą... Plaga, kretyni, którzy się sprzeciwiali nakazowi 24h i na przekór nie jeździli na światłach, tak sobie to zakodowali, ze teraz wieczorem czy w deszcz też nie zapalają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zobacz w ktorym miejscu masz umieszczony zarnik w H4 a w ktorym przy palinku HID. Przeanalizuj jak sie rozkladana swiatlo na odblysniku w zaleznosci od miejsca w ktorym jest zrodlo swiatla. I wtedy sie wypowiadaj czy jest pierdzielenie glupot czy nie. A prosciej to podjedz do sciany w nocy i zobacz jaka jest granica swiatlo/cien przy H4 a jaka przy HID. I przy ktorym bedziesz mial dodatkowe odblaski w miejscu gdzie powinien byc cien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pisałem o dobrym ustawieniu... I nie tylko ja... Każde, najbardziej kiczowe światło, nawet takie zapleśniałe w kaszlakach będzie razić jak się je ustawi tak żeby waliło do góry prosto w oczy kierowców z naprzeciwka jadących... Kilka razy widziałem HIDy (w forkach jeszcze nie, a z checia bym zobaczył) i te które widziałem, znajomych, ustawiane były i nie raziły... Owszem kilka razy niebieskawe światło dało po gałach ale wieeeelokrotnie częściej po gałach dostałem zwykłym światłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego przeczytaj co napisalem w poprzednim poscie... i powtarzaj czytanie az zrozumiesz co napisalem... :) nie pisze o ustawieniu poziomu swiatla bo to powinno byc robione na kazdym przegladzie tylko o charakterystyce odblysnika i zrodla swiatla ktore ten odblysnik odbija... zarowka H4 i palnik HID to dwa rozne swiatla, umieszczone w innym punkcie odblysnika stad nie jest mozliwa prosta konwersja ( poprzez podmiane zrodla swiatla ) lampy z H4 na palnik HID

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie nie upieraj tylko wez ksiazke do fizyki z podstawowki, otworz rozdzial o optyce i zwierciadlach i bedziesz wtedy mial pewnosc ze nie gadasz glupot :)

 

Z optyki byłem nie do wyjęcia... :mrgreen: I z podstawówki wiem, ze choćby żarnik był nie wiem jak ułozony, to jak pochylisz całkiem w dół zwierciadło wklęsłe to światło w górę się nie odbije, dobra zakończmy to... ja na razie i tak jeżdżę na H4 BV. Czasem na halogenach, które rażą :twisted:

 

Z chęcia zobaczę jak HIDy na forku wyglądają i świecą, jakby ktoś miał i bywał na spotach w GalMok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z podstawówki wiem, ze choćby żarnik był nie wiem jak ułozony, to jak pochylisz całkiem w dół zwierciadło wklęsłe to światło w górę się nie odbije

 

to po co chcesz wkladac palniki skoro masz zamiar strumien swiatla obnizyc?? czyli ograniczyc zasieg na jaki swieci lampa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

święte słowa

 

ksenon nic nie daje jak jest żle ustawiony

 

ja mam oem i jak asowcy raz ustawili, to n.c. czyli w asfalt, pojechałem poprawić i waliło w górę. Potem wykumali jak to ma być i jest git. Co do samostabilizacji, to ona najszybsza nie jest więc dla nie oem ksenonów to nie jest argument, byle pokrętłem pokręcić jak jest tyłek obciążony. Co ciekawe ja mam stabilizację, i samoustawiające się tylne amory a i tak na nierówościach raczej nie można mówić o jakiejkolwiek stabilizacji. żarówki niedawno wymieniłem bo moje stare już ledwo ledwo, aż jedna zaczęła dawać na różowo, To tyle.

 

co do spryskiwaczy to wg mnie są niezbędne. mnóstwo wieśniaków stawia sobie ksenony do lamp trapezowych bez przycięcia o oślepia jak cholera, przez brudne klosze. Jak ktoś ma w miarę czyste to nie ma problemu.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są niezbędne, ale już nie są wymagane prawem

 

no to lol, czy jakikolwiek producent się na to zdecydował??

 

pozdro

 

np Ford w Mondeo przestal stosowac spryskiwacze reflektorow (w fabrycznym ksenonie) juz kilka lat temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...