siekla Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 np Ford w Mondeo przestal stosowac spryskiwacze reflektorow (w fabrycznym ksenonie) juz kilka lat temu... Jestes pewien ze w fabrycznym przestal, bo cos mi sie jednak nie wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 moze po prostu chodzi o to ze nie widac spryskiwaczy ktore sa chowane do zderzaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 są niezbędne, ale już nie są wymagane prawem no to lol, czy jakikolwiek producent się na to zdecydował?? pozdro to świeży przepis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Hmm - z tego co wiem to nadal obowiazuja dwa regulaminy nr 45 i numer 48 EKG ONZ. Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ-punkt 6.2.9 regulaminu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Xenony nie będą oślepiały pod kilkoma warunkami: czysta szyba reflektora (ale też nie przesadzajmy ze spryskiwaczami, bo to chyba tyczy się tylko nowo wyprodukowanych samochodów, które mają wejść w obrót na terenie UE), PRZEZROCZYSTE szkło reflektora (czyli reflektory projektorowe lub soczewki... wszystkie klosze ze strukturalną, wewnętrzną powierzchnią rozpraszającą światło odpadają), dobry odbłyśnik, prawidłowe ustawienie oraz INNA ŻARÓWKA NIŻ H4. W przypadku H4 nie ma siły, żeby xenon wyregulować prawidłowo, gdyż zamienny palnik pod H4 będzie miał źródło światła w innym miejscu (o czym już wspominał pmlody, niż tradycyjna żarówka, więc odbłyśnik będzie oświetlony inaczej, niż został do tego zaprojektowany, a przez to nie wyreguluje się tego tak, jak powinno. Natomiast w innych żarówkach (H7, H1, HB3 itp) palniki xenonowe znajdują się w tym samym miejscu, co włókna standardowych żarówek. Tak więc zmienia się samo źródło światła, a cała reszta zjawisk fizycznych pozostaje taka sama. Tak więc: - masz żarówki H4? - zrezygnuj z xenonów; - masz stare, wypalone odbłyśniki? - zrezygnuj z xenonów; - masz reflektor ze strukturalnym szkłem? - zrezygnuj z xenonów; Samopoziomowanie? Praktycznie odnosi się tylko do zmiany obciążenia tyłu samochodu... A taką regulację ma prawie każdy samochód, choć trzeba to ustawić ręcznie. Systemy samopoziomowania nie są na tyle szybkie, żeby zareagować na nierówności czy krótkie podjazdy... Tak więc takową konwersję zrobić można z głową, ale nie w każym reflektorze niestety :neutral: No i oczywiście stosując markowy sprzęt, a nie chińskie badziewia... Ale fakt, zestaw Philipsa (z wszelkimi europejskimi certyfikatami) jest ponad 2x droższy od chińszczyzny.. Pojawiły się jakis czas temu produkcje japońskie, z atrakcyjną ceną, ale nie wiem, jak wypadają na tle Philipsów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 No jednak na blue vision narzekam, bo jedną szlag trafił, a zakładałem je chyba ze trzy miesiące temu. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się