Abt Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 jezeli watek nadaje sie do nielegala, to prosze o przeniesienie :razz: zainspirowany watkami o zawiasie TSS i sprzedazy uzywanych amorow z sti, mam pytanie. jakie macie doswiadczenia w stosowaniu w swoim aucie zawieszenia dedykowanego do innego modelu :?: interesuje mnie np fakt: roznej dlugosci amortyzatorow, roznej charakterystyki (powiazanej m.in. z waga danego auta). osoby ktore jezdzily na jednym zawieszeniu dluzsza chwile, a pozniej wybebeszyly auto (~-120kg) maja jakies ciekawe spostrzezenia :?: :cool: interesuje mnie tez roznica w prowadzeniu auta na tym samym tlumieniu, ale roznym obnizeniu. no to wio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 No to będę pierwszy Jeździłem dłuższą chwile z seryjnymi amorami w kiepskim stanie, które jeszcze z pewnością dobiłem krótszymi sprężynami (-40mm). Auto prowadziło się średnio/kiepsko, czuc było że amorki ze sprawnością już dawno się pożegnały ( co zresztą się potwierdziło przy demontażu, dwa były zupełnie wylane). Za namowami innych forumowiczów kupiłem nowy regulowany komplet KYB AGX, ale przez kolegę garnkogłowego ( )zacząłem zastanawiać się nad kompletem z STI. Jako że wpadł mi w łapy taki właśnie ciekawy komplecik, postanowiłem spróbować bo w razie czego zawsze leżał nowy kompl AGXów. Przy okazji poszły wszystkie wątpliwe gumki, łączniki, łożyska górne itd. Efekt był super, jeszcze przed ustawieniem geometrii było czuć, że auto świetnie się trzyma, super wybiera nierówności i nie jest zbyt twarde. Nie mam porównania ze sprawnymi AGXami, ale uważam że setup z STI zdecydowanie sprawdza się w GC8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 a jak miales dokladnie z tymi wysokosciami :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Podobno GT wygląda strasznie słabo na seryjnych amortyzatorach od STi. Jak terenówka. Wiadomo, że można założyć sprężyny obniżające. Tylko co - seryjne KYB zaczną klekotać po 3k km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 a jak miales dokladnie z tymi wysokosciami :?: Seryjne amory z niższymi sprężynami dość mocno opuściły auto, chwilami wręcz uciążliwie. Na tych z STI z tymi samymi springami auto stoi nieco wyżej, myślę że ok 20 mm w stosunku do niskiego zestawu. Obiektywnie będę mógł ocenić juz niedługo, bo razem z zawieszeniem założyłem opony, które są nieco za niskie (195/50/16) i wracam do właściwego rozmiaru (mam nadzieję że z Twoim udziałem, Abt :wink: ). Najprościej jak trzasnę fotkę i będzie widać co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 w sumie nie Gt ale ale Gl ....mieszkajac swego czasu w UK wypatrzylem zestaw KYB dedykowany do sti Jest to komplet amory + sprezyny na asfalt (czytaj do lansu ) -30mm Efekt jest taki ze auto prowadzi sie bardzo stabilnie na ladnych prostych rownych drogach, ma kocich lbach, przy hamowaniu lubi sie wczesniej ABS wcinac w parade, bardziej podatny na koleiny, bardziej kiera zuca, ale i z duzo wiekszymi predkosciami mozna latac po lukach wada-> cala tapicera zaczela piszczec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 mialem u siebie KYB Exel-G i Eibachy -30 mm i bylo tak se - potem zalozylem do Turbowanny Zestaw z STi MY04. tyle ze na przod poszly sprezyny z STi a na tyl Eibachy i zrobilo sie na prawde tegesowo - w miare sztywno ale bez przesady, za to auto zaczelo sie na prawde trzymac drogi (Mikki jezdzil Turbowanna na tym zestawie i moze potwierdzi moje zdanie, ze auto sie trzymalo rewelacyjnie) teraz ten zestaw trafil do Bialugi, ktora jest sporo lzejsza - auto prowadzi sie rewelacyjnie - jest sztywne, malo sie przechyla (a tylko tylny stab jest whiteline - przod seria) i generalnie ja jestem bardzo zadowolony - jezdzac autem na codzien jest to najlepszy wybor - tak na prawde sobie mysle ze nic nie zastapi amorka upside-down, wybieraja rewelacyjnie - nawet na najwiekszych nierownosciach czuc ze auto sie trzyma auto stoi troche wyzej niz seria - jakies 20 mm mysle - dlatego wrzuce sprzezyny -40 lub -50 mm i powinno byc wygladowo gites Owoc w GieTeku te amory nie stukaja nic a nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 ja sie zastanawiam nad wlozeniem do siebie TSS z sti, wiec wlasnie jest temat roznicy w wadze, no i tej wysokosci. dlaczego w gt'ku amory z sti nie stukaja ?? mniejsza masa, ciut inne ustawienie ?? problem chyba jednak pozostaje, tylko odsuniety w czasie :roll: . na poczatku stukaja ale dzialaja elegancko, jak ktos jednak ma gdzies i jezdzi dalej, to ponoc lubia sie zacierac. przynajmniej w sti us spec tak sie kiedys stalo, z tego co wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 mialem u siebie KYB Exel-G mam ciągle u siebie TE KYB na sprężynie serii z GL, czyli jest wyżej niż seria GT. Coś kiedyś delikatnie stukało, ale przewiozłem Zbyszka w bagażniku i przestało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 ja sie zastanawiam nad wlozeniem do siebie TSS z sti, wiec wlasnie jest temat roznicy w wadze, no i tej wysokosci. dlaczego w gt'ku amory z sti nie stukaja ?? mniejsza masa, ciut inne ustawienie ?? problem chyba jednak pozostaje, tylko odsuniety w czasie :roll: . na poczatku stukaja ale dzialaja elegancko, jak ktos jednak ma gdzies i jezdzi dalej, to ponoc lubia sie zacierac. przynajmniej w sti us spec tak sie kiedys stalo, z tego co wiem. inny zakres pracy i mniejsza masa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Mój setup wygląda tak: Na Michelin Pilot 195/50/16 Na Toyo R888 195/55/16 IMO nie jest jakoś straszliwie wysoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredek Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 troche malo kumaty jestem jeszcze w temacie subaru. Czy zawias od sti z rocznikow po 2000 r pasuje do starszych GTkow? Czy sprezyny tylnie w zwyklym GL sa mieksze niz w GTkach? Gdzie znalezc sprezyne przednia troche twardsza (20% twardsza) od seryjnej z GTka, ale o normalnej wysokosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Czy zawias od sti z rocznikow po 2000 r pasuje do starszych GTkow? :arrow: potem zalozylem do Turbowanny Zestaw z STi MY04 Czy sprezyny tylnie w zwyklym GL sa mieksze niz w GTkach? i wyższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Gdzie znalezc sprezyne przednia troche twardsza (20% twardsza) od seryjnej z GTka, ale o normalnej wysokosci. W polsce z rególy dostaniesz raczej wyższą pólke cenowa, i w sumie mały wybór.... Polecam poszukac po sklepach w UK maja taniej niz w PL wiekszy wybór a tranzakcje sa bezpieczne (karta kredytowa czy debetowa) a koszta przesylki akceptowalne!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 a może tu: http://pospring.pl/oferta.html coś ukręcą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 a może tu: http://pospring.pl/oferta.html coś ukręcą? NIezłe, trzeba by popytać. Fajny link DNL! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 cos druciarstwem PACHNIE HEHHEHEHE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 cos druciarstwem PACHNIE HEHHEHEHE Druciarstwem?? A czym to się będzie różnić od sprężyn wykonanych w innych zakładach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 to byla metafora Ale ciezko bedzie dobrac do amora no chyba ze panowie naprawde maja wiedze i dasz im orginal i beda w stanie pomierzyc twardosc ugiecie itp Jak tak to uderzac do nich i robic!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 poszło zapytanie o sprężyny do GT lub kopie Eibacha...zobaczymy co odpowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Amory z STI MY04 w GT - genialne i tanie rozwiazanie przede wszystkim na szutry, bo auto rzeczywiscie stoi dość wysoko po znmianie. Do przeróbki tylne mocowanie (jedna śruba lub nowy otwór w kielichu) pozatym pasi bez problema. Jeżdżę, jestem zadowolony i polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Amory z STI MY04 w GT - genialne i tanie rozwiazanie przede wszystkim na szutry, bo auto rzeczywiscie stoi dość wysoko po znmianie. Do przeróbki tylne mocowanie (jedna śruba lub nowy otwór w kielichu) pozatym pasi bez problema. Jeżdżę, jestem zadowolony i polecam! Elek nic nie trzeba przerabiac wystarczy wrzucic poduszki gorne z GT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 zadzwoniła do mnie pani z tego polspringu. mają wzór sprężyn do GTka do przodu, koszt 140zł za sztukę. Nie badają charakterystyki, tylko kopiują wymiar...jeśli ktoś chce inne do Subara, trzeba wysłać im wymiary nowej, albo kurierem całą speżynę. Mają też do GTka, ale wyższe 8cm od serii...GT Outback ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfaragdas Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 te amorki wejda do GT ?? http://allegro.pl/item649269537_amortyz ... 02_05.html czy sprezyny seryjne tez podejda?? i jaka gore trzeba zastosowac?? konkretnie mam RS-a ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 sfaragdas, nie łatwiej zapytać bezpośrednio Carfita ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się