Skocz do zawartości

przeszczepy (albo jak kto woli modne swap'y :P) zawieszen


Abt

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli watek nadaje sie do nielegala, to prosze o przeniesienie :razz:

zainspirowany watkami o zawiasie TSS i sprzedazy uzywanych amorow z sti, mam pytanie.

jakie macie doswiadczenia w stosowaniu w swoim aucie zawieszenia dedykowanego do innego modelu :?:

interesuje mnie np fakt: roznej dlugosci amortyzatorow, roznej charakterystyki (powiazanej m.in. z waga danego auta).

osoby ktore jezdzily na jednym zawieszeniu dluzsza chwile, a pozniej wybebeszyly auto (~-120kg) maja jakies ciekawe spostrzezenia :?: :cool:

interesuje mnie tez roznica w prowadzeniu auta na tym samym tlumieniu, ale roznym obnizeniu.

 

no to wio :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę pierwszy :)

Jeździłem dłuższą chwile z seryjnymi amorami w kiepskim stanie, które jeszcze z pewnością dobiłem krótszymi sprężynami (-40mm). Auto prowadziło się średnio/kiepsko, czuc było że amorki ze sprawnością już dawno się pożegnały ( co zresztą się potwierdziło przy demontażu, dwa były zupełnie wylane). Za namowami innych forumowiczów kupiłem nowy regulowany komplet KYB AGX, ale przez kolegę garnkogłowego ( :mrgreen: )zacząłem zastanawiać się nad kompletem z STI.

Jako że wpadł mi w łapy taki właśnie ciekawy komplecik, postanowiłem spróbować bo w razie czego zawsze leżał nowy kompl AGXów. ;) Przy okazji poszły wszystkie wątpliwe gumki, łączniki, łożyska górne itd.

Efekt był super, jeszcze przed ustawieniem geometrii było czuć, że auto świetnie się trzyma, super wybiera nierówności i nie jest zbyt twarde. Nie mam porównania ze sprawnymi AGXami, ale uważam że setup z STI zdecydowanie sprawdza się w GC8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak miales dokladnie z tymi wysokosciami :?:

Seryjne amory z niższymi sprężynami dość mocno opuściły auto, chwilami wręcz uciążliwie.

Na tych z STI z tymi samymi springami auto stoi nieco wyżej, myślę że ok 20 mm w stosunku do niskiego zestawu. Obiektywnie będę mógł ocenić juz niedługo, bo razem z zawieszeniem założyłem opony, które są nieco za niskie (195/50/16) i wracam do właściwego rozmiaru (mam nadzieję że z Twoim udziałem, Abt :wink: ).

Najprościej jak trzasnę fotkę i będzie widać co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie Gt ale ale Gl ....mieszkajac swego czasu w UK wypatrzylem zestaw KYB dedykowany do sti

Jest to komplet amory + sprezyny na asfalt (czytaj do lansu ) -30mm

Efekt jest taki ze auto prowadzi sie bardzo stabilnie na ladnych prostych rownych drogach, ma kocich lbach, przy hamowaniu lubi sie wczesniej ABS wcinac w parade, bardziej podatny na koleiny, bardziej kiera zuca, ale i z duzo wiekszymi predkosciami mozna latac po lukach

 

 

wada-> cala tapicera zaczela piszczec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem u siebie KYB Exel-G i Eibachy -30 mm i bylo tak se - potem zalozylem do Turbowanny Zestaw z STi MY04. tyle ze na przod poszly sprezyny z STi a na tyl Eibachy i zrobilo sie na prawde tegesowo - w miare sztywno ale bez przesady, za to auto zaczelo sie na prawde trzymac drogi (Mikki jezdzil Turbowanna na tym zestawie i moze potwierdzi moje zdanie, ze auto sie trzymalo rewelacyjnie)

 

teraz ten zestaw trafil do Bialugi, ktora jest sporo lzejsza - auto prowadzi sie rewelacyjnie - jest sztywne, malo sie przechyla (a tylko tylny stab jest whiteline - przod seria) i generalnie ja jestem bardzo zadowolony - jezdzac autem na codzien jest to najlepszy wybor - tak na prawde sobie mysle ze nic nie zastapi amorka upside-down, wybieraja rewelacyjnie - nawet na najwiekszych nierownosciach czuc ze auto sie trzyma

 

auto stoi troche wyzej niz seria - jakies 20 mm mysle - dlatego wrzuce sprzezyny -40 lub -50 mm i powinno byc wygladowo gites

Owoc w GieTeku te amory nie stukaja nic a nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie zastanawiam nad wlozeniem do siebie TSS z sti, wiec wlasnie jest temat roznicy w wadze, no i tej wysokosci.

 

dlaczego w gt'ku amory z sti nie stukaja ?? mniejsza masa, ciut inne ustawienie ??

problem chyba jednak pozostaje, tylko odsuniety w czasie :roll: .

na poczatku stukaja ale dzialaja elegancko, jak ktos jednak ma gdzies i jezdzi dalej,

to ponoc lubia sie zacierac. przynajmniej w sti us spec tak sie kiedys stalo, z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem u siebie KYB Exel-G

mam ciągle u siebie TE KYB ;) na sprężynie serii z GL, czyli jest wyżej niż seria GT. Coś kiedyś delikatnie stukało, ale przewiozłem Zbyszka w bagażniku i przestało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie zastanawiam nad wlozeniem do siebie TSS z sti, wiec wlasnie jest temat roznicy w wadze, no i tej wysokosci.

 

dlaczego w gt'ku amory z sti nie stukaja ?? mniejsza masa, ciut inne ustawienie ??

problem chyba jednak pozostaje, tylko odsuniety w czasie :roll: .

na poczatku stukaja ale dzialaja elegancko, jak ktos jednak ma gdzies i jezdzi dalej,

to ponoc lubia sie zacierac. przynajmniej w sti us spec tak sie kiedys stalo, z tego co wiem.

 

inny zakres pracy i mniejsza masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche malo kumaty jestem jeszcze w temacie subaru.

Czy zawias od sti z rocznikow po 2000 r pasuje do starszych GTkow?

Czy sprezyny tylnie w zwyklym GL sa mieksze niz w GTkach?

Gdzie znalezc sprezyne przednia troche twardsza (20% twardsza) od seryjnej z GTka, ale o normalnej wysokosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawias od sti z rocznikow po 2000 r pasuje do starszych GTkow?

 

:arrow:

potem zalozylem do Turbowanny Zestaw z STi MY04

 

Czy sprezyny tylnie w zwyklym GL sa mieksze niz w GTkach?

i wyższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znalezc sprezyne przednia troche twardsza (20% twardsza) od seryjnej z GTka, ale o normalnej wysokosci.

 

W polsce z rególy dostaniesz raczej wyższą pólke cenowa, i w sumie mały wybór.... Polecam poszukac po sklepach w UK maja taniej niz w PL wiekszy wybór a tranzakcje sa bezpieczne (karta kredytowa czy debetowa) a koszta przesylki akceptowalne!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to byla metafora :twisted:

 

Ale ciezko bedzie dobrac do amora no chyba ze panowie naprawde maja wiedze i dasz im orginal i beda w stanie pomierzyc twardosc ugiecie itp

 

Jak tak to uderzac do nich i robic!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory z STI MY04 w GT - genialne i tanie rozwiazanie przede wszystkim na szutry, bo auto rzeczywiscie stoi dość wysoko po znmianie. Do przeróbki tylne mocowanie (jedna śruba lub nowy otwór w kielichu) pozatym pasi bez problema. Jeżdżę, jestem zadowolony i polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory z STI MY04 w GT - genialne i tanie rozwiazanie przede wszystkim na szutry, bo auto rzeczywiscie stoi dość wysoko po znmianie. Do przeróbki tylne mocowanie (jedna śruba lub nowy otwór w kielichu) pozatym pasi bez problema. Jeżdżę, jestem zadowolony i polecam!

Elek nic nie trzeba przerabiac ;) wystarczy wrzucic poduszki gorne z GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoniła do mnie pani z tego polspringu.

mają wzór sprężyn do GTka do przodu, koszt 140zł za sztukę. Nie badają charakterystyki, tylko kopiują wymiar...jeśli ktoś chce inne do Subara, trzeba wysłać im wymiary nowej, albo kurierem całą speżynę.

Mają też do GTka, ale wyższe 8cm od serii...GT Outback ;) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...