grzesiek1721 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 jak w tytule chciałbym sie dowiedzieć od znawców tematu czy silnik w gtku jest kolizyjny czy nie i co by sie stało w przypadku zerwania paska rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 czy silnik w gtku jest kolizyjny tak co by sie stało w przypadku zerwania paska rozrządu tłoki spotkałyby się z zaworami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 ...dlatego warto pilnować wymian, bo można sobie dołożyć niepotrzebnych kosztów :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 jak w tytule chciałbym sie dowiedzieć od znawców tematu czy silnik w gtku jest kolizyjny czy nie i co by sie stało w przypadku zerwania paska rozrządu Czy jest kolizyjny to zależy od kierownika! Jeżeli kierownik spowoduje kolizje to jest kolizyjny, a jak nie spowoduje kolizji to jest niekolizyjny. Czy jakoś tak. :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 kolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Gupki nie rozumieta o co chop pyta :smile: jasne, że kolizyjny, i to jak... i to z byle powodu, wystarczy zostawić starą pompę wody albo napinacz przy zmianie rozrządu i pozamiaaaatane....bardzo uważnie trzeba wymieniać rozrząd i wszystko obejrzeć pod lupą, bo nie opłaca się zaoszczędzić ....dziesiąt zyli i w konsekwencji tego robić cały motor...i jeszcze jedna uwaga: nie dawaj rozrządu w Subaraku do roboty komuś, kto jeszcze nie naprawiał tego typu silnika, bo może narobić bigosu, nawet z prozaicznego powodu - dwóch znaczków na kółku na wale, które można pomylić jak ktoś tego nie robił, spotkałem już taki przypadek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek1721 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 dzięki za info ale nie pocieszyliście mnie ani troche bo miałem dzwona i jest pęknięte kułko i zerwany pasek:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 dzięki za info ale nie pocieszyliście mnie ani troche bo miałem dzwona i jest pęknięte kułko i zerwany pasek:( to jeszcze nic nie znaczy, motor mógł już być zatrzymany w samym momencie kolizji, i nic się nie stało, po wyjęciu silnika najprościej sprawdzić dmuchając ostrożnie sprężone powietrze pod nie za dużym cisnieniem po kolei do wszystkich cylindrów, tam, gdzie są krzywe zawory będzie dmuchało i będziesz wiedział czy i którą głowicę masz do roboty, bo nie zawsze gną sie wszystkie zawory, wszystko zależy od okoliczności zdarzenia, obrotów itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 pęknięte kułko :shock: :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Hogi, pewnie chlop jeszcze w szoku pourazowym po dzwonie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PLayer Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Do 96 roku jest bezkolizyjny, od 97 kolizyjny. Co do dzwona nie martw się, też swego czasu miałem i wyglądało kiepsko, pasek się nie zerwał ale połamały się wszystkie koła od rozrządu i wogóle kiepsko to wyglądało, na dodatek zaraz po dzwonie jeszcze ambitnie próbowałem odpalać auto... Wymiana wszystkich kół i paska i okazało się że silnik żyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Do 96 roku jest bezkolizyjny skąd wytrzasnąłeś takie info dotyczące GT :shock: czy ej20g czy ej205 wszystkie sa kolizyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Z "hudrauliką" czyli które?Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie? np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=107311 z tego co dalej wyczytałem w tym wątku - silniki są bezkolizyjne to znaczy zawory z tłokami się nie spotkają, niemniej jednak w czterowałkowych silnikach zawory dolotowe z zaworami wylotowymi mogą się spotkać. no ale to by chyba musiała być inna definicja kolizyjności/bezkolizyjności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Pierwszy raz słysze takie pojęcia,to znaczy że np. w wypadku zerwania paska rorządu tłoki nie spotkają sie z zaworami ? Mówie o silnikach bezkolizyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 dwusuwy są bezkolizyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 czy ktos moze jasno i otwarcie powiedziec jaki jest silnik w GTku MY00 ? kolizyjny czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 czy ktos moze jasno i otwarcie powiedziec jaki jest silnik w GTku MY00 ? kolizyjny czy nie ? [scroll]K O L I Z Y J N Y [/scroll] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Cysztof, KOLIZYJNY maximus pierwszy :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 czy ktos moze jasno i otwarcie powiedziec jaki jest silnik w GTku MY00 ? kolizyjny czy nie ? [scroll]K O L I Z Y J N Y [/scroll] ok, jasniej juz sie nie da dzieki wielkie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Jak już jesteś po dzwonie i masz pęknięte kólka to i tak musisz postawic auto do mechnika a on niech zdiagnozuje co się stało. żnajdz dobrego męchanika i niczym się nieprzejmuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 pytanie prewencyjne bylo :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się