Skocz do zawartości

czy silnik w gtku jest koliztjny


grzesiek1721

Rekomendowane odpowiedzi

jak w tytule chciałbym sie dowiedzieć od znawców tematu czy silnik w gtku jest kolizyjny czy nie i co by sie stało w przypadku zerwania paska rozrządu

 

Czy jest kolizyjny to zależy od kierownika! Jeżeli kierownik spowoduje kolizje to jest kolizyjny, a jak nie spowoduje kolizji to jest niekolizyjny. Czy jakoś tak. :wink: :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gupki nie rozumieta o co chop pyta :smile: jasne, że kolizyjny, i to jak... i to z byle powodu, wystarczy zostawić starą pompę wody albo napinacz przy zmianie rozrządu i pozamiaaaatane....bardzo uważnie trzeba wymieniać rozrząd i wszystko obejrzeć pod lupą, bo nie opłaca się zaoszczędzić ....dziesiąt zyli i w konsekwencji tego robić cały motor...i jeszcze jedna uwaga: nie dawaj rozrządu w Subaraku do roboty komuś, kto jeszcze nie naprawiał tego typu silnika, bo może narobić bigosu, nawet z prozaicznego powodu - dwóch znaczków na kółku na wale, które można pomylić jak ktoś tego nie robił, spotkałem już taki przypadek.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info ale nie pocieszyliście mnie ani troche bo miałem dzwona i jest pęknięte kułko i zerwany pasek:(

 

to jeszcze nic nie znaczy, motor mógł już być zatrzymany w samym momencie kolizji, i nic się nie stało, po wyjęciu silnika najprościej sprawdzić dmuchając ostrożnie sprężone powietrze pod nie za dużym cisnieniem po kolei do wszystkich cylindrów, tam, gdzie są krzywe zawory będzie dmuchało i będziesz wiedział czy i którą głowicę masz do roboty, bo nie zawsze gną sie wszystkie zawory, wszystko zależy od okoliczności zdarzenia, obrotów itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 96 roku jest bezkolizyjny, od 97 kolizyjny. Co do dzwona nie martw się, też swego czasu miałem i wyglądało kiepsko, pasek się nie zerwał ale połamały się wszystkie koła od rozrządu i wogóle kiepsko to wyglądało, na dodatek zaraz po dzwonie jeszcze ambitnie próbowałem odpalać auto... Wymiana wszystkich kół i paska i okazało się że silnik żyje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Z "hudrauliką" czyli które?

Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie?

 

np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=107311

 

z tego co dalej wyczytałem w tym wątku - silniki są bezkolizyjne to znaczy zawory z tłokami się nie spotkają, niemniej jednak w czterowałkowych silnikach zawory dolotowe z zaworami wylotowymi mogą się spotkać. no ale to by chyba musiała być inna definicja kolizyjności/bezkolizyjności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...