Skocz do zawartości

modyfikacja seryjnego wydechu STi


Jacool

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio wpadłem na taki oto filmik:

 

oraz:

 

 

i zainteresowały mnie modyfikacje wydechu, ktore pozwolily osiagnac taki dzwiek.

Z info jakie otrzymałem od właściciela wynika, że jest to dłubnięty seryjny wydech: wyciety kat, zmodyfikowany ostatni tłumik. Wszystko to na seryjnej mapie.

W kontekscie powyzszego zastanawia mnie czy usuniecie katalizatora wymaga remapu, czy ECU nie bedzie czasem wywalał błędów, jak to sie ma do żywotności silnika oraz jego osiągów.

Czy nie pachnie troche drutem taki mod :?:

Bede wdzieczny za info.

 

P.S.

zna ktos moze właściciela STI z 1:02 z linku poniżej, ten dźwiek również mi sie podoba (poza BOV'em) ale nie moge ustalić jego producenta

 

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=3xu_4ZSthME&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacool, zrób wydech z remapem a na pewno będziesz zadowolony

tak zrobie ale to dopiero na jesieni pewnie wiec szukalem taniej alternatywy ale na razie sobie daruje

 

BTW ktos sie orientuje ile moze kosztowac kpl. uzywany wydech (z kolektorem wlacznie) ze Spec C :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście remap jest wskazany i wszyscy to doradzają, ale latam już ponad pół roku (głównie po mieście) z wydechem turbo-back 3" bez remapu i jakoś jeszcze nic się nie dzieje. Druga sonda jest odsunięta, obowiązkowo dodatkowe zegary z ustawionymi alarmami, kontrola płynu i uważanie żeby turbina nie przeladowywała. Byłem na kontroli "laptopowej" auta w Mysiadle i zadbano tam o błąd z sondy. Auto teraz delikatnie puszcza czarny dymek po odpaleniu, ale to raczej norma.

Jest za to kilka plusów:

-auto dopiero od turboback i wolnym wydechu zaczyna brzmieć :twisted:

-rzeczywiście jest szybsza reakcja na gaz

-no i najważniejsze ;) strzelanie i marchewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW ktos sie orientuje ile moze kosztowac kpl. uzywany wydech (z kolektorem wlacznie) ze Spec C :?:

 

Zaleznie od szczescia prawde mowiac.

 

Najlatwiej kupic chyba w sumie albo kolektor osobno, albo ew. w zestawie razem z turbo, czasem z miska (tak jak mnie sie udalo) i osobno caly wydech od turbo.

 

Dla przykladu cena turbo-back z drugiej reki - z katalizatorem sportowym - to ok. 500Ł zaleznie od sprzedawcy.

Nowy bez katalizatora bedzie kosztowal pewnie okolo 600-700Ł

 

Kolektory - bardzo roznie - aftermarketowe porzadne od jakichs 400-450Ł

 

Oryginalny - mysle, ze tez jakies 200-250Ł poleci. Przy czym jesli uda sie oryginalny, to chyba nie szarpalbym sie na zadne aftermarketowe.

Oczywiscie dochodzi jeszcze cena samego turbo na twin-scroll.

 

Okolo 800-1000Ł chyba trzeba liczyc za zestaw kolektor, turbo, ew. miska i downpipe oryginalny.

Chyba, ze sie jest farciarzem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW ktos sie orientuje ile moze kosztowac kpl. uzywany wydech (z kolektorem wlacznie) ze Spec C :?:

 

Zaleznie od szczescia prawde mowiac.

 

Najlatwiej kupic chyba w sumie albo kolektor osobno, albo ew. w zestawie razem z turbo, czasem z miska (tak jak mnie sie udalo) i osobno caly wydech od turbo.

 

Dla przykladu cena turbo-back z drugiej reki - z katalizatorem sportowym - to ok. 500Ł zaleznie od sprzedawcy.

Nowy bez katalizatora bedzie kosztowal pewnie okolo 600-700Ł

 

Kolektory - bardzo roznie - aftermarketowe porzadne od jakichs 400-450Ł

 

Oryginalny - mysle, ze tez jakies 200-250Ł poleci. Przy czym jesli uda sie oryginalny, to chyba nie szarpalbym sie na zadne aftermarketowe.

Oczywiscie dochodzi jeszcze cena samego turbo na twin-scroll.

 

Okolo 800-1000Ł chyba trzeba liczyc za zestaw kolektor, turbo, ew. miska i downpipe oryginalny.

Chyba, ze sie jest farciarzem :)

 

miska ponoc pasuje, a co do turbo to czy mozna zamontowac serie STI 2,5 ? Jakas dorobiona flansza czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miska ponoc pasuje, a co do turbo to czy mozna zamontowac serie STI 2,5 ? Jakas dorobiona flansza czy cos?

 

No u Ciebie w 2.5l pasuje :) takze sie napalac na nia nie musisz - ale czasami po prostu jest w "zestawie" - to i tak juz relatywnie maly koszt - ok. 50-100Ł

 

Wszystko mozna - tylko bedziesz potrzebowal albo inny uppipe, albo przerabiac flansze... twin scroll turbo ma inne flansze po obu stronach.

 

Moze lepiej poszukac jakis kolektor rownoodleglosciowy pod zwykle turbo wowczas? Nie powinno byc z tym problemu - moze jedynie poza cena.

 

Jesli nie jest to dla Ciebie problem - mozesz spokojnie szukac w UK na scoobynecie (pewnie wiesz) albo u jakichs "breakerow".

Na ebayu tez sie jakies znajda w okolicach 350-400Ł z wysylka.

 

Kwestie sensu takiego zakupu oczywiscie zostawiam Tobie pod rozwage :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...