Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem! PILNE PROSZE O POMOC


prosperopro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem dotyczacy sprzegla podczas jazdy cofa sie sprzeglo do podlogi i potem powoli idzie w gore, ale dzisiaj calkowicie cofnelo sie (biegow nie da sie wrzucic) jak odpowietrzyc sprzeglo? posiadam forestera 2.0 GX 1998 PILNE

 

to powiem tak: jest sterowane hydraulicznie plyn jest miedzy w normie a wyciek bym zauwazyl. zrobilo mi sie tak po wymianie sprzegla na nowe przez jakis czas bylo dobrze a potem zaczelo sie kopac.

 

wiem gdzie jest odpowietrznik ale za bardzo nie wiem jak odpowietrzyc ( odkrecam o jeden obrot i czekam az troche plytnu wylatuje ale nic nie leci) czy musi byc wlaczony silnik albo oczyms jeszcze zapomnialem ?

 

a co do tego sprzegla to ja tam widze 1 odpowietrznik i dwie pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ale ja tylko zamawialem same sprzeglo nie chcialem wymiany w Lublinie duzo chca za 1h pracy w salonie. mechanik zrobil wszystko git tylko ze po jakims czasie tak zaczelo sie dziac a ze mieszkam kawalek od lublina to samochodu nie rusze nigdzie dokiedy nie odpowietrze sprzegla. o ile to jest wina tego a nie pompki ( wykluczam brak plynu i dziurawych przewodow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(wiekszosc populacji na tej ziemi posiadajacych prawo jazdy i roznej plci niz kobieta to potrafi)

 

Mów za siebie. :mrgreen:

 

Ostatnio widziałem jak "mechanik" dolewał klientce olej do zbiorniczka płynu do wspomagania. (mondeo 2.0 tdci)

I jeszcze się obraził, jak mu uwagę zwróciłem, a klientka wręcz przeciwnie... :mrgreen:

 

Edit: dolewał olej silnikowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odpowietrzyć to musisz napompować pedałem układ i później dopiero luzować odpowietrznik. Przy czym sprzęgło musi być maxymalnie wciśnięte. Trzeba też pilnować mocno poziomu płynu w zbiorniczku.

 

to wszystko przy zapalonym silniku ? jezeli pedal nie chce sie pompowac bo jest w podlodze ?

 

 

Edit: pomijam pierwsze pytanie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odpowietrzyć to musisz napompować pedałem układ i później dopiero luzować odpowietrznik. Przy czym sprzęgło musi być maxymalnie wciśnięte. Trzeba też pilnować mocno poziomu płynu w zbiorniczku.

 

to wszystko przy zapalonym silniku ? jezeli pedal nie chce sie pompowac bo jest w podlodze ?

Próbowałeś go wyciągnąć i zobaczyć czy zaczyna stawiać opór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha dzieki wiec pojade z tym do jakiegos mechanika ;) ale mam jeszcze jeden problem zwiazany z hamulcem - hamulec w subaru ma taka opcje ze tak nazwe jak zatrzymam sie na gorce to nie ztoczy mi sie w dol a mam z nim taki problem ze jak ruszam musze bardzo duzo gazu dodawac bo go trzyma jak na recznym a potem jest zryw i puszcza wszystko co go trzyma - wczesniej tak nie bylo - po zwolnieniu sprzegla i dodaniu lekko gazu samochod zwyczajnie ruszal jak z plaskiej drogi czy ktos wie co moze byc przyczyna ? ciezko sprawdzic ktora z osi trzyma wydaje mi sie ze obie. ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam też ten sam problem zapadającego się pedału sprzęgła

o ile w zimie nie występował tak teraz gdy robi już się ciepło zaczynam odczówać że miękknie

i może nie chcieć wrócić do góry.

Narazie będe chciał wymienić w pomce sprzęgła tłoczek z sprężyną na nowe zakupione oczywiście w ASO koszt ok. jak dobrze pamiętam 160 zł.

Jak wymienie dam znać czy to pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha dzieki wiec pojade z tym do jakiegos mechanika ;) ale mam jeszcze jeden problem zwiazany z hamulcem - hamulec w subaru ma taka opcje ze tak nazwe jak zatrzymam sie na gorce to nie ztoczy mi sie w dol a mam z nim taki problem ze jak ruszam musze bardzo duzo gazu dodawac bo go trzyma jak na recznym a potem jest zryw i puszcza wszystko co go trzyma - wczesniej tak nie bylo - po zwolnieniu sprzegla i dodaniu lekko gazu samochod zwyczajnie ruszal jak z plaskiej drogi czy ktos wie co moze byc przyczyna ? ciezko sprawdzic ktora z osi trzyma wydaje mi sie ze obie. ????????????

To jest Hill Holder. W momencie kiedy hamujesz na końcu wciskasz sprzęgło. Możesz puścić hamulec a sprzęgło dalej podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym. Czyli trzyma na wszystkie koła. Hill Holder jest ściśle powiązany ze sprzęgłem, więc najpierw napraw sprzęgło na tip-top a później wyreguluj to dobrodziejstwo pomagające nie staczać się z górki jeśli będzie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde madry z Ciebie czlowiek! Dzieki! a czy HillHolder ma jakis odpowiednik taki jak pompa silownik lub cos powiazanego ze sprzeglem wrazie usterki wiedziec gdzie szukac usterki?

 

w sumie to juz moje trzecie subaru ale 1 raz mam takie problemy :( a naprawde wiele ich mam i jeszcze bede opisywal jak czegos nie bede wiedzial ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wy nie wiecie że TTTM?

U mnie jest to samo ale tylko w bardzo gorące dni + korki, albo długa trasa do ciepłych krajów :evil:

Było o tym kilka tematów i pamietam że winą obarczano wysprzęglik, sam zaopatrzyłem się w takowy i na dniach go wymienie, ale czy pomoże to dowiem sie dopiero jak zrobi się bardzo gorąco :neutral:

 

Nauczyłem sie też z tym walczyć w trasie, ciężko podać instrukcje ale z grubsza trzeba na zmiane cofać wysprzęglik i pompować :mrgreen:

 

prosperopro, HH sie nie psuje, problem jest tylko powiązany właśnie z wpadającym/miękkim sprzęgłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha wielkie dzieki :) mam jeszcze pytanie co do tlumika - wymienilem ostatnio tlumik na jakis nieoryglianly (ciezko dostac,wymieniony od lancera ) bo byl wmiare podobny do starego ze moj lesnik stal 1 rok pod golym niebem nieuzywany poprostu tlumik zardzewial ale jak mi wymieniali go wycieli jakies zaslony na tlumikach wyrzucali jeden po drugim jakies zardzewiale czesci ( co to bylo i czy warto wymienic na nowe ????)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...