prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam, mam problem dotyczacy sprzegla podczas jazdy cofa sie sprzeglo do podlogi i potem powoli idzie w gore, ale dzisiaj calkowicie cofnelo sie (biegow nie da sie wrzucic) jak odpowietrzyc sprzeglo? posiadam forestera 2.0 GX 1998 PILNE to powiem tak: jest sterowane hydraulicznie plyn jest miedzy w normie a wyciek bym zauwazyl. zrobilo mi sie tak po wymianie sprzegla na nowe przez jakis czas bylo dobrze a potem zaczelo sie kopac. wiem gdzie jest odpowietrznik ale za bardzo nie wiem jak odpowietrzyc ( odkrecam o jeden obrot i czekam az troche plytnu wylatuje ale nic nie leci) czy musi byc wlaczony silnik albo oczyms jeszcze zapomnialem ? a co do tego sprzegla to ja tam widze 1 odpowietrznik i dwie pompy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 zrobilo mi sie tak po wymianie sprzegla na nowe To znaczy na jakie , bo moze ten docisk sie nie nadaje. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 wiesz co na to pytanie nie potrafie odpowiedziec bo zamowilem je w salonie 2 tygodnie na nie czekalem i odrazu zawiozlem do mechnika ( nie tego z salonu na to mnie nie stac ;P) najgorzej to sie obawiam czy to moze byc wina pompy a nie wiem jak odpowietrzyc sprzeglo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 odrazu zawiozlem do mechnika ( nie tego z salonu na to mnie nie stac ;P) nie wiem jak odpowietrzyc sprzeglo... W ASO w cenie wymiany jest zawarte odpowietrzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 wiem ale ja tylko zamawialem same sprzeglo nie chcialem wymiany w Lublinie duzo chca za 1h pracy w salonie. mechanik zrobil wszystko git tylko ze po jakims czasie tak zaczelo sie dziac a ze mieszkam kawalek od lublina to samochodu nie rusze nigdzie dokiedy nie odpowietrze sprzegla. o ile to jest wina tego a nie pompki ( wykluczam brak plynu i dziurawych przewodow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 hmm... braku plynu nie trzeba wykluczac, tylko po prostu sprawdzic, czy jest, czy go nie ma... ale to tak na boku tematu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mozna - bo jednak umiem ocenic czy jest plyn miedzy mini a max (wiekszosc populacji na tej ziemi posiadajacych prawo jazdy i roznej plci niz kobieta to potrafi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 (wiekszosc populacji na tej ziemi posiadajacych prawo jazdy i roznej plci niz kobieta to potrafi) Mów za siebie. Ostatnio widziałem jak "mechanik" dolewał klientce olej do zbiorniczka płynu do wspomagania. (mondeo 2.0 tdci) I jeszcze się obraził, jak mu uwagę zwróciłem, a klientka wręcz przeciwnie... Edit: dolewał olej silnikowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Żeby odpowietrzyć to musisz napompować pedałem układ i później dopiero luzować odpowietrznik. Przy czym sprzęgło musi być maxymalnie wciśnięte. Trzeba też pilnować mocno poziomu płynu w zbiorniczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 hahahahah niezle ;P ja naszczescie znam mechanikow ktorzy mi cokolwiek robia przy samochodzie. mialem wczesniej 2 inne samochdy z tej marki i kazdym zrobilem srednio 60 tys rocznie i nie mialem takich problemow co z foresterem po wypadku ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 A i silnik nie musi być włączony :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Żeby odpowietrzyć to musisz napompować pedałem układ i później dopiero luzować odpowietrznik. Przy czym sprzęgło musi być maxymalnie wciśnięte. Trzeba też pilnować mocno poziomu płynu w zbiorniczku. to wszystko przy zapalonym silniku ? jezeli pedal nie chce sie pompowac bo jest w podlodze ? Edit: pomijam pierwsze pytanie ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Żeby odpowietrzyć to musisz napompować pedałem układ i później dopiero luzować odpowietrznik. Przy czym sprzęgło musi być maxymalnie wciśnięte. Trzeba też pilnować mocno poziomu płynu w zbiorniczku. to wszystko przy zapalonym silniku ? jezeli pedal nie chce sie pompowac bo jest w podlodze ? Próbowałeś go wyciągnąć i zobaczyć czy zaczyna stawiać opór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 jezeli pedal nie chce sie pompowac bo jest w podlodze ? Jeśli masz sprawne ręce to wyciągnij go z podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 tak probowalem wyciagac ale oporu nie stawial przy dalszym pompowaniu a jeszcze 1 h temu przed napisaniem 1 posta nie bylo tego problmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Pompka spsuta... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 a moze byc taki scenariusz ? - probowalem odpowietrzyc sam najpierw podnioslem pedal sprzegla (reka - dla szczur75) potem zdjalem gumowa zatyczke i odkrecilem zawor poczekalem az troche plynu zleci i zakrecilem i przez to ze nie pompowalem zapowietrzylo sie ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Samemu to trudno odpowietrzyć :razz: Robisz tak. Pompujesz kilka razy pedał, wciskasz do oporu i trzymasz. Druga osoba odkręca zaworek, dolewa płynu i tak w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 aha dzieki wiec pojade z tym do jakiegos mechanika ale mam jeszcze jeden problem zwiazany z hamulcem - hamulec w subaru ma taka opcje ze tak nazwe jak zatrzymam sie na gorce to nie ztoczy mi sie w dol a mam z nim taki problem ze jak ruszam musze bardzo duzo gazu dodawac bo go trzyma jak na recznym a potem jest zryw i puszcza wszystko co go trzyma - wczesniej tak nie bylo - po zwolnieniu sprzegla i dodaniu lekko gazu samochod zwyczajnie ruszal jak z plaskiej drogi czy ktos wie co moze byc przyczyna ? ciezko sprawdzic ktora z osi trzyma wydaje mi sie ze obie. ???????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 mam też ten sam problem zapadającego się pedału sprzęgła o ile w zimie nie występował tak teraz gdy robi już się ciepło zaczynam odczówać że miękknie i może nie chcieć wrócić do góry. Narazie będe chciał wymienić w pomce sprzęgła tłoczek z sprężyną na nowe zakupione oczywiście w ASO koszt ok. jak dobrze pamiętam 160 zł. Jak wymienie dam znać czy to pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 aha dzieki wiec pojade z tym do jakiegos mechanika ale mam jeszcze jeden problem zwiazany z hamulcem - hamulec w subaru ma taka opcje ze tak nazwe jak zatrzymam sie na gorce to nie ztoczy mi sie w dol a mam z nim taki problem ze jak ruszam musze bardzo duzo gazu dodawac bo go trzyma jak na recznym a potem jest zryw i puszcza wszystko co go trzyma - wczesniej tak nie bylo - po zwolnieniu sprzegla i dodaniu lekko gazu samochod zwyczajnie ruszal jak z plaskiej drogi czy ktos wie co moze byc przyczyna ? ciezko sprawdzic ktora z osi trzyma wydaje mi sie ze obie. ???????????? To jest Hill Holder. W momencie kiedy hamujesz na końcu wciskasz sprzęgło. Możesz puścić hamulec a sprzęgło dalej podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym. Czyli trzyma na wszystkie koła. Hill Holder jest ściśle powiązany ze sprzęgłem, więc najpierw napraw sprzęgło na tip-top a później wyreguluj to dobrodziejstwo pomagające nie staczać się z górki jeśli będzie potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 kurde madry z Ciebie czlowiek! Dzieki! a czy HillHolder ma jakis odpowiednik taki jak pompa silownik lub cos powiazanego ze sprzeglem wrazie usterki wiedziec gdzie szukac usterki? w sumie to juz moje trzecie subaru ale 1 raz mam takie problemy a naprawde wiele ich mam i jeszcze bede opisywal jak czegos nie bede wiedzial ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 To wy nie wiecie że TTTM? U mnie jest to samo ale tylko w bardzo gorące dni + korki, albo długa trasa do ciepłych krajów Było o tym kilka tematów i pamietam że winą obarczano wysprzęglik, sam zaopatrzyłem się w takowy i na dniach go wymienie, ale czy pomoże to dowiem sie dopiero jak zrobi się bardzo gorąco :neutral: Nauczyłem sie też z tym walczyć w trasie, ciężko podać instrukcje ale z grubsza trzeba na zmiane cofać wysprzęglik i pompować prosperopro, HH sie nie psuje, problem jest tylko powiązany właśnie z wpadającym/miękkim sprzęgłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prosperopro Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 aha wielkie dzieki mam jeszcze pytanie co do tlumika - wymienilem ostatnio tlumik na jakis nieoryglianly (ciezko dostac,wymieniony od lancera ) bo byl wmiare podobny do starego ze moj lesnik stal 1 rok pod golym niebem nieuzywany poprostu tlumik zardzewial ale jak mi wymieniali go wycieli jakies zaslony na tlumikach wyrzucali jeden po drugim jakies zardzewiale czesci ( co to bylo i czy warto wymienic na nowe ????) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 To samo miałem. Wymiana wysprzęglika załatwiła sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się