Jump to content

wytyczne dot. montażu spoilera do SI GT


Recommended Posts

Posted

czy Szanowna Dyrekcja ma dostęp do materiałów technicznych zawierających dane dotyczące montażu spoilera (standardowego, tego "bumeranga") w Imprezie GT 97-00 sedan? chodzi mi o to w których miejscach wywiercić otworki na śruby (po dwie z każdej strony spoilera).

 

dziękuję i pozdrawiam

Posted

Trzy centymetry od środka wycinka elipsy tworzonego przez zaoblenie klapy bagażnika pod kątem 45 stopni do stycznej do zakrzywienia błotnika przyłożonej dwa centymetry nad nadkolem na wysokości tylnej osi. Druga dziura pięć centymetrów dalej patrząc w kierunku jazdy. Po drugiej stronie symetrycznie. Dziury mają mieć 7 mm średnicy. Śruby do mocowania spojlera sprowadzane na zamówienie w cenie 33,5 euro sztuka.

Posted
Trzy centymetry od środka wycinka elipsy tworzonego przez zaoblenie klapy bagażnika pod kątem 45 stopni do stycznej do zakrzywienia błotnika przyłożonej dwa centymetry nad nadkolem na wysokości tylnej osi. Druga dziura pięć centymetrów dalej patrząc w kierunku jazdy. Po drugiej stronie symetrycznie. Dziury mają mieć 7 mm średnicy. Śruby do mocowania spojlera sprowadzane na zamówienie w cenie 33,5 euro sztuka.

 

Oj Bartek, widzę przed motylkiem ciężka robota i wysiłek intelektualny :roll: ;)

Posted
Trzy centymetry od środka wycinka elipsy tworzonego przez zaoblenie klapy bagażnika pod kątem 45 stopni do stycznej do zakrzywienia błotnika przyłożonej dwa centymetry nad nadkolem na wysokości tylnej osi. Druga dziura pięć centymetrów dalej patrząc w kierunku jazdy. Po drugiej stronie symetrycznie. Dziury mają mieć 7 mm średnicy. Śruby do mocowania spojlera sprowadzane na zamówienie w cenie 33,5 euro sztuka.

a po polsku to jak będzie?

to z cenami śrub to żarty, prawda?

Posted

No takie to już jest skubaństwo... Każdy producent to robi... To znaczy kombinuje tak, żeby mieć na jak największą ilość rzeczy wyłączność. Osłony niektórych części w Scani są na przykład przykręcone na takie wymyślne śruby, że klucze do nich mają tylko w autoryzowanym serwisie :) I niektóre nawet proste roboty da się zrobić tylko tam.

 

I nie inaczej jest z tymi śrubami. Jak pójdziesz do byle sklepu z artykułami metalowymi, to wszędzie znajdziesz śruby o średnicy 5, 6 i 8 mm, ale siódemek nikt nie produkuje. Spojlery są nagwintowane pod siódemki, więc jak chcesz go sobie przymocować, to musisz płacić. Proza życia. Drobna rzecz, a ile można na niej zarobić.

Posted

Dokładnie tak to jest!

 

Moj kolega odwiedził mnie jakieś trzy lata temu swoim citoenem xm.

Zawsze mial problemy zeby go zapalić.

Ale pewnej listopadowj nocy cytryna nie zapalila zupełnie.

Silnik zalany, trzeba było wykręcić swiece.

Ale jak?

 

Znalazlem sąsiada, który miał spawarkę i szlifierkę (bzitkę) :lol:

I sąsiad dorobił klucz, który Jackowi służy do dzisiaj.

 

Cena tego specjalnego narzędzia? 2 browary :lol:

Posted
Spojlery są nagwintowane pod siódemki, więc jak chcesz go sobie przymocować, to musisz płacić. Proza życia. Drobna rzecz, a ile można na niej zarobić.

Z tego co wiem to Bartek nie ma wogule śrub, więc może sobie wkleić jakie chce. Ja u siebie wkleiłem 6 ze specjalnym łbem do zatapiania w plastiku, jedna tylko była zwykła i zaczeła się obracać przy prubie dokręcenia.

Już nawet wolał bym te 7 nagwintować albo dorobić u ślusarza niż dać się wykasować w serwisie za takie duperele.

 

A z tymi kluczami macie rację, co marka to jakieś tam inne patenty a francuzy to wyjatkowe mędy pod tym względem :wink: .

  • Ojciec Założyciel
Posted

Mało tego - ja nawet do swojego samochodu mam specjalny klucz: inny nie podejdzie :wink:

 

Dziękuję Forumowiczom za wsparcie - nie muszę już studiować dokumentacji technicznej :)

 

Pozdrowienia

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...