Skocz do zawartości

Zapach paliwa przy zimnym silniku i niskich temperaturach


lukass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem WRXa z 2001 i dzisiaj po starcie przy -9 stopniach podczas postoju na światłach było ewidentnie czuć paliwo, którego zapach dostawał się do kabiny przez nawiewy. Oczywiście po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy - znaczy sie nieśmierdzi. Wiem że nie jest to odosobniony przypadek tylko wada fabryczna w całej serii silników(do konkretnego nr.) oraz o istnieniu związanej z tym procedury naprawczej zalecanej przez FHI.

Proszę nie pisać że auto jest po gwarancji, ma już 8 lat i wężyki paliwowe są sparciałe, gdyż ta powtarzająca się wada występowała praktycznie od nowości w wielu autach. Jak było w przypadku mojego nie wiem bo posiadam je od 1,5 roku i nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel sie na to uskarżał - może trzymał auto w ogrzewanym garażu i nigdy nie spotkał się z tym problemem?

W związku z tym proszę Dyrekcję jako przedstawiciela FHI na Polskę o ustosunkowanie sie do tego problemu.

Ps. Dla przykładu - jak się chce to można klienta/użytkownika potraktować naprawdę fair:

Hyundai w 2004/2005r stwierdził fakt że w modelu Accent z początku produkcji tj 95-96 może dochodzić do zaawansowanej perforacji przednich wahaczy( wina uzytego materiału), co osłabiało ich konstrukcję. W związku z tym przeprowadził bezpłatną akcję serwisową wymiany wahaczy niezależnie od tego czy auto było serwisowane w ASO czy nie. Zwróćmy uwagę że akcja była przeprowadzana w autach nawet ponad 10 letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Jestem posiadaczem WRXa z 2001 i dzisiaj po starcie przy -9 stopniach podczas postoju na światłach było ewidentnie czuć paliwo, którego zapach dostawał się do kabiny przez nawiewy. Oczywiście po rozgrzaniu wszystko wróciło do normy - znaczy sie nieśmierdzi. Wiem że nie jest to odosobniony przypadek tylko wada fabryczna w całej serii silników(do konkretnego nr.) oraz o istnieniu związanej z tym procedury naprawczej zalecanej przez FHI.

To ciekawe - my o tym nie wiemy.

Wprawdzie trudno mi jakoś z technicznego punktu widzenia zrozumieć co ma wada silnika do zapachu paliwa (tu oczekiwałbym raczej nieszczelności w układzie paliwowym, lub odpowietrzenia skrzyni korbowej) lecz, kto wie ...

Nie jestem też pewny, czy ta "procedura naprawcza" będzie właściwa dla silników po tuningu, ale może ?

Jeżeli ma Pan bardziej konkretne dane (jak choćby te numery silników) proszę o kontakt na P.W. - zapytamy FHI.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie trudno mi jakoś z technicznego punktu widzenia zrozumieć co ma wada silnika do zapachu paliwa (tu oczekiwałbym raczej nieszczelności w układzie paliwowym, lub odpowietrzenia skrzyni korbowej) lecz, kto wie

Wyraziłem się oczywiście zbyt ogólnikowo, oczywiście chodziło mi układ paliwowy, a że dokładnie o elementy znajdujące się przy silniku więc zastosowałem skrót myślowy.

Jeżeli ma Pan bardziej konkretne dane (jak choćby te numery silników) proszę o kontakt na P.W. - zapytamy FHI.

W poniższym linku, na forum Nasioc znajduje się skan dokumentu o którym mówię i tam są międzu innymi nr silników.

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=898143

my o tym nie wiemy

A niektóre ASO wiedzą :wink: Szczegóły tu:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114557

Nie jestem też pewny, czy ta "procedura naprawcza" będzie właściwa dla silników po tuningu, ale może ?

Przewodów od układu paliwowego nie tuningowałem, choć kusiło mnie żeby wrzucić na nie trochę chromu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po gwarancji to chyba juz Ty placisz. Na gwarancji ta wada byla usowana za darmo na zyczenie klienta. Nie ma oficjalnego "safty recall" poniewaz nie stwierdzono przypadku aby samochod sie zapalil z tego powodu lub powstalo jakies inne zagrozenie zdrowia i zycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Uprzejmie informuję, ze cytowana informacja serwisowa (SOA) nie była do nas przekazana przez FHI.

Informacja ta nie wskazuje też na kampanie serwisową (recall), lecz jest wskazówką dot. sposobu postępowania w przypadku wystąpienia określonej usterki.

Cytowane tam numery części dotyczą wersji US.

Komentarz dot. "tuningu" przewodów paliwowych przyjmuję jako sympatyczny gest o charakterze humorystycznym - i wtej też formie doceniam.

Faktem jest, że tuning polegajacy na zwiększeniu ciśnienia doładowania często jest łączony ze zwiekszeniem ciśnienia paliwa w celu uniknięcia nadmiernego zubożenia mieszanki, co może na skutek podwyzszenia temperatury spalania doprowadzić do uszkodzenia tłoków.

Jeżeli problem jest dokuczliwy pozostaje naprawa na normalnej drodze.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam wątek bo zmieniłem auto WRX :arrow: STi i pojawiły sie pierwsze mrozy a problem powrócił. W związku z tym mogę powiedzieć ze 100% pewnością że jest to wada fabryczna, a dokładnie nieodpowiedni dobór materiału przewodów paliwowych (tych elastycznych). Problem dotyczy naprawdę szerokiej liczby użytkowników i różnych roczników aut - Szczegóły w ponizszych wątkach:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=127666&start=50

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129774

Tak więc ponawiam moje pytanie co na to FHI :?: , bo problem ewidentnie jest także w EU i jest dobrze znany ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Żeby nie było, że to bardzo odosobnione przypadki to potwierdzam objawy. We wrocławskim serwisie znają problem, choć rozwiązać jeszcze nie umieją (chyba) - jednak przez telefon usłyszałem, że już takie sygnały były. Oczywiście wszystko było zimą, a właściwie pod jej koniec i jak dojechałem to oczywiście nie śmierdziało, a potem przyszła wiosna... No ale zima bliżej niż dalej, więc przyłączam się do zainteresowania tematem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Tak więc ponawiam moje pytanie co na to FHI :?:

 

Po ponownym sprawdzeniu informacji serwisowych dla EU ( do takich mamy dostęp ) potwierdzam, że ze strony FHI temat opisanego zjawiska nie był poruszany.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc ponawiam moje pytanie co na to FHI :?:

 

Po ponownym sprawdzeniu informacji serwisowych dla EU ( do takich mamy dostęp ) potwierdzam, że ze strony FHI temat opisanego zjawiska nie był poruszany.

 

Pozdrowienia

Na szczęście zdążyłem to juz naprawić poprzez wymianę wężyków na swój koszt :wink:

Ps. Juz nawet zapomniałem ze taki wątek założyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...