Skocz do zawartości

S-Turbo - XT - roznice?


Sabor

Rekomendowane odpowiedzi

MY03 ma inną budę ( bardziej sztywną, wzmocnienia drzwi ) inne wnętrze, boczne poduszki powietrzne, większy bagażnik.

W forku XT 04 są inne hamulce przód 294mm zacisk dwotłoczkowy tył jak w imprezie wrx z tego samego rocznika, w starszej wersji były 277mm, to duży plus dla XT04 jeśli nie planujesz upgrade hamulców. W Forku XT w nowszej budzie masz również samopoziomujące zawieszenie z tyłu, co może być problemem jeśli poprzedni właściciel nie wymienił ich na nowe. W XT 04 masz zmienne fazy rozrządu, czego w starszym nie ma. Ogólnie MY 03 to ewolucja a nie rewolucja. Bardziej istotne żebyś znalazł auto w dobrym stanie. Forek w moim odczuciu to genialne auto na polskie drogi, moje zawieszenie po 125k km się nie poddało, w terenie też sobie daje radę a osiągi są bardziej niż zadawalające. :wink:

Mój jest wypust grudzień 2000 (po VIN) i mam tarcze 294 mm i amory samopoziomujące. Posiadam boczne poduszki. :cool:

Coś bart99 pokręciłeś...

 

A ktoś ma seryjnego forka bez samopoziomowania? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W Forku XT w nowszej budzie masz również samopoziomujące zawieszenie z tyłu, co może być problemem jeśli poprzedni właściciel nie wymienił ich na nowe.

Forestery ze zwyczajnymi amorami z tylu sa jak krasnoludki - podobno istnieja, ale nikt ich nie widzial.

 

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 6:49 am ]

Kurcze, byłbym wdzięczny. Na pewno byłbym posrany ze szczęścia z każdego Forka, ale... Teraz np mam do wyboru nieco drozszego z mniejszym przebiegiem z 2003 i troche tańszego, ale z nieco większym przebiegiem z 2004. Gdybym znał te wszystkie "szczegóły", może byłoby łatwiej jakoś... :roll:

Bierz tego w lepszym stanie, nie patrz na przebieg i rocznik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY03 ma inną budę ( bardziej sztywną, wzmocnienia drzwi ) inne wnętrze, boczne poduszki powietrzne, większy bagażnik.

W forku XT 04 są inne hamulce przód 294mm zacisk dwotłoczkowy tył jak w imprezie wrx z tego samego rocznika, w starszej wersji były 277mm, to duży plus dla XT04 jeśli nie planujesz upgrade hamulców. W Forku XT w nowszej budzie masz również samopoziomujące zawieszenie z tyłu, co może być problemem jeśli poprzedni właściciel nie wymienił ich na nowe. W XT 04 masz zmienne fazy rozrządu, czego w starszym nie ma. Ogólnie MY 03 to ewolucja a nie rewolucja (...)

zaraz zaraz, to pomiedzy 2.0XT MY'03 i 2.0XT MY'04 sa AZ TAKIE roznice :?: :shock:

 

zawsze myslalem, ze pod wzgledem technicznym 2.0XT MY'03 = MY'04 = MY'05 (z tym ze afaik MY'05 troche "przytyl" (+30 kg) i otrzymal inna kierownice)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle, ze to kwestia nazewnictwa. Latwiej operowac nazwami jak w UK: classic (=MY04, nowa buda), przy czym MY04 sa tez produkowane w 2003. Albo I (97-02) i II (03-09) generacja. W tym czasie zmienily sie tez oznaczenia modeli (X - wolnossace, XT - turbo)

 

Piotr

ale chyba bylo cos takiego jak 2.0XT MY'03? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie tytułowe trafione w dziesiątkę.

Dyskusja widzę zeszła nieco na różnice widniejace na papierze i nieistotne (jak dla mnie) dla komfortu uzytkowania. Ja też poszukuję kolejnego Forka (ma byc automat) i motam sie pomiędzy "jedynką" a "dwójką". Za co wykładać te 20 kafli więcej?

Dla mnie zasadnicze pytanie jest takie:

Czy poprawiono świsty i przeciągi w szybach bez ramek, no bo jak jazda a MY'03-04 2.0XT powyżej 130kmh jest taka samą męczarnią dla uszu jak w MY'01-02 S-turbo to chyba nie warto.

Czy poprawiono ergonomię foteli przednich (sa najgorsze z jakimi miałem do czynienia) no bo jak w MY'03-04 2.0XT są takie same tylko inaczej obszyte jak w MY'01-02 S-turbo to nie warto dokładać 20 kafli.

Jak dla mnie, który patrzy tylko na użytkowość do własnych celów to lepsza stara buda gorsza bo ma zweżająca sie klapę bagażnika - i trudniej wrzucić "kanciasty" towar a łatwiej za to zahaczyć o lampę (co do wysokości progu bagaznika nie wiem ale chyba tez jest wyższy?) brak jest w MY'03-04 pośrednich gniazd na roletę a jadąc na wczasy nie sposób sie upchać pod tak niska roletą więc żeby nie wyglądać jak ruskie co na targ jadą to w forku "jedynce" spiętrzam bagaże za oparciami a przy klapie zasuwam roletą a w MY'03-04 nie da rady, lipa.

Co do zawieszenia to każdy ma subiektywne odczucia po trzech beemwicach 540 mój MY99 jest twardy jak i komfortu nie ma za grosz, to oczywiste więc skoro roczniki 03,04 sa jeszcze twardsze to jestem przerażony. To jak z tymi siedzeniemi i szybami, ma ktos porównanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz tego w lepszym stanie, nie patrz na przebieg i rocznik ;)

 

Chcę być świadomym wyborcą... :mrgreen: Przebieg mnie interesuje może najmniej, a stan samochodu jest kryterium ważnym, jednak konstrukcja nie mniejszym. Nie jest mi trudno wyobrazić sobie, że po rozpoczęciu produkcji, na początku serii "powychodziły" jakieś kwiatki, ktore potem w trakcie szybko usunięto. I tak egzemplarze produkowane rok po rozpoczęciu produkcji mogą się jednak nieco różnić... Mogą, co nie znaczy muszą i nie znaczy zaraz że są to jakieś istotne różnice, ale ja chcę o tym wiedzieć :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie tytułowe trafione w dziesiątkę.

Dyskusja widzę zeszła nieco na różnice widniejace na papierze i nieistotne (jak dla mnie) dla komfortu uzytkowania. Ja też poszukuję kolejnego Forka (ma byc automat) i motam sie pomiędzy "jedynką" a "dwójką". Za co wykładać te 20 kafli więcej?

Dla mnie zasadnicze pytanie jest takie:

Czy poprawiono świsty i przeciągi w szybach bez ramek, no bo jak jazda a MY'03-04 2.0XT powyżej 130kmh jest taka samą męczarnią dla uszu jak w MY'01-02 S-turbo to chyba nie warto.

Czy poprawiono ergonomię foteli przednich (sa najgorsze z jakimi miałem do czynienia) no bo jak w MY'03-04 2.0XT są takie same tylko inaczej obszyte jak w MY'01-02 S-turbo to nie warto dokładać 20 kafli.

Jak dla mnie, który patrzy tylko na użytkowość do własnych celów to lepsza stara buda gorsza bo ma zweżająca sie klapę bagażnika - i trudniej wrzucić "kanciasty" towar a łatwiej za to zahaczyć o lampę (co do wysokości progu bagaznika nie wiem ale chyba tez jest wyższy?) brak jest w MY'03-04 pośrednich gniazd na roletę a jadąc na wczasy nie sposób sie upchać pod tak niska roletą więc żeby nie wyglądać jak ruskie co na targ jadą to w forku "jedynce" spiętrzam bagaże za oparciami a przy klapie zasuwam roletą a w MY'03-04 nie da rady, lipa.

Co do zawieszenia to każdy ma subiektywne odczucia po trzech beemwicach 540 mój MY99 jest twardy jak i komfortu nie ma za grosz, to oczywiste więc skoro roczniki 03,04 sa jeszcze twardsze to jestem przerażony. To jak z tymi siedzeniemi i szybami, ma ktos porównanie?

 

 

No niestety w moim forku przy 130 km/h nie słyszę własnych myśli :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie tytułowe trafione w dziesiątkę.

Dyskusja widzę zeszła nieco na różnice widniejace na papierze i nieistotne (jak dla mnie) dla komfortu uzytkowania. Ja też poszukuję kolejnego Forka (ma byc automat) i motam sie pomiędzy "jedynką" a "dwójką". Za co wykładać te 20 kafli więcej?

Dla mnie zasadnicze pytanie jest takie:

Czy poprawiono świsty i przeciągi w szybach bez ramek, no bo jak jazda a MY'03-04 2.0XT powyżej 130kmh jest taka samą męczarnią dla uszu jak w MY'01-02 S-turbo to chyba nie warto.

Czy poprawiono ergonomię foteli przednich (sa najgorsze z jakimi miałem do czynienia) no bo jak w MY'03-04 2.0XT są takie same tylko inaczej obszyte jak w MY'01-02 S-turbo to nie warto dokładać 20 kafli.

Jak dla mnie, który patrzy tylko na użytkowość do własnych celów to lepsza stara buda gorsza bo ma zweżająca sie klapę bagażnika - i trudniej wrzucić "kanciasty" towar a łatwiej za to zahaczyć o lampę (co do wysokości progu bagaznika nie wiem ale chyba tez jest wyższy?) brak jest w MY'03-04 pośrednich gniazd na roletę a jadąc na wczasy nie sposób sie upchać pod tak niska roletą więc żeby nie wyglądać jak ruskie co na targ jadą to w forku "jedynce" spiętrzam bagaże za oparciami a przy klapie zasuwam roletą a w MY'03-04 nie da rady, lipa.

Co do zawieszenia to każdy ma subiektywne odczucia po trzech beemwicach 540 mój MY99 jest twardy jak i komfortu nie ma za grosz, to oczywiste więc skoro roczniki 03,04 sa jeszcze twardsze to jestem przerażony. To jak z tymi siedzeniemi i szybami, ma ktos porównanie?

 

 

No niestety w moim forku przy 130 km/h nie słyszę własnych myśli :sad:

a to dziwne... u mnie przy ok. 140 km/h jest w miare cicho, choc ja ogolnie nie jestem uczulony na takie rzeczy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek S-turbo wystepowal w 2 wariantach - przed fl ( taki jak moj) i po fl - `00 (np. taki jak hogiego). Zewnetrzne roznice sa kosmetyczne - forek po fl - ma inne przednie lampy (gladkie szklo) inne tylne lampy (zachodza na klape) i inne listwy zewnetrzne wraz ze zderzakami. W srodku mial najczesciej juz 4 poduszki powietrzne, nieco inaczej wygladajace zegary (z wyswietlaczem temperatury i obwodkami wokol zegara) i nieco inaczej rozmieszczone przyciski na konsoli srodkowej w okolicach miejsca na radio.

Po maska bylo tez inaczej - forek do FL - legitymowal sie moca 170 KM, natomiast Forek po FL ma juz koni 177, precat w uppipie i nieco inny moment obrotowy - poza tym latwiej w nim modyfikowac rozne bajery ( jak na przyklad cisnienie doladowania- ma po prostu inne ECU- zapytajcie JAKO i HOGIEGO) To czego w moim sie nie da, u Hogiego JAKO jest w stanie zrobic od razu.- wiecej tez kosztuje jego strojenie w porownaniu do S-turbo 170 KM.

 

Forys 2.0 XT - zupelnie inaczej wygladal we wnetrzu - lepsze materialy - w porowaniu z S-turbo, inna deska rozdzielcza - inne fotele. W silniku takze byly zmiany - mial 177 koni, inne ECU, i mogl miec zmienne fazy rozrzadu. O hamulcach i zawiasie juz ktos pisal. Generalnie 2.0 XT jest silnikowo - ewolucja forka s-turbo po fl.

 

Jezdzilem 2.0 XT i jest to inny samochod niz s- turbo - inaczej zestrojony zawias - nieco twardszy, samochodem jechalo sie nieco przyjemniej. Swistu w szybach takiego nie bylo - ale to kwestia regulacji, bo potrafia swiszczec. ALe mniej funkjonalny bagaznik mial.

 

Moim zdaniem powinienes przemyslec czego oczekujesz - w 2004 roku bedziesz mial mlodsze blachy - a tak naprawde blacharka jest najdrozsza w naprawie - silnikowo tez bedzie nieco ciekawiej - zwlaszcza jak planujesz dalsze mody. Bralbym S-- turbo z konca produkcji modelu jezeli pozwoli to zaoszczedzic nieco kaski do wydania na modyfikacje, albo zadbanego xt z 2004 ale 2.5 - wieksza frajda z 211 koni - Powiem Ci ze najlepiej sam ocenisz po jezdzie probnej przed zakupem i jednym i drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie lubię komfort posiadania auta. Komfort posiadania skałada się z:

- komfortu jazdy (głośność, praca zawieszenia i układu jezdnego, wygoda siedzeń, itp. itd...)

- komfortu ekonomicznego (akceptowalne zuzycie paliwa i niskie koszty napraw)

- komfortu estetycznego (znajomi np. chwalą wygląd)

- komfortu pozostałego (o czymś zapomniałem)

Generalnie dla mnie forek jest we wszyskich konkurencjach powyżej sredniej i jest o.k.

Co do zawieszenia to jest wg. najlepsze na nasze drogi ze wszystkich aut które miałem, no może twarde nie jest tylko wyboje są za duże. Przyzwyczajony jestem do miększych i tyle. Co do wiatru to u mnie do 120 cisza, przy 130 zaczyna być niepokojąco, przy 140 bardzo niemiło, przy 150-165 potrzebny hełmofon, a szybciej nie jadę bo w stajni już pusto chociaż buda prosi się o 200.

Ciekawe jak jest z tymi szumami w MY'03-04 2.0XT?

 

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 4:55 pm ]

A nikt nie ma złych oczuc co do kiepskiej ergonomii foteli? Te akurat są najgorsze spośród wszystkich aut jakie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej z ostatnich gazet motoryzacyjnych czytalem porownanie OBK i Nowego Forestera - i podsumowanie bylo takie ze OBK jest przyjemnijeszy w jezdzie i generalnei polecaja OBK - jezeli komus nie zalezy na kilku cm wysokosci

 

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 5:31 pm ]

A nikt nie ma złych oczuc co do kiepskiej ergonomii foteli? Te akurat są najgorsze spośród wszystkich aut jakie miałem

 

FAkt, nie sa super wygondne - mi przeszkadza skokowa regulacja i nieco za niskie oparcie zeby dobrac odpowiednia pozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównywać fotele w Forku i BMW bo to "trochę" inny segment :mrgreen: natomiast jeżeli chodzi o gwizdy to jest to chyba sprawa dość indywidualna. U mnie (2.0XT MY 2003) gwiżdże przy 180 i jestem z tego zadowolony bo traktuję to jako poważne ostrzeżenie od mego opiekuna tam w 'Górze", że chyba posuwam zbyt szybko. Wembur - spróbuj fotel podregulować bo ja też tak miałem ale po odpowiednim ustawieniu jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnetrzne roznice sa kosmetyczne - forek po fl - ma inne przednie lampy (gladkie szklo) inne tylne lampy (zachodza na klape) i inne listwy zewnetrzne wraz ze zderzakami. W srodku mial najczesciej juz 4 poduszki powietrzne, nieco inaczej wygladajace zegary (z wyswietlaczem temperatury i obwodkami wokol zegara) i nieco inaczej rozmieszczone przyciski na konsoli srodkowej w okolicach miejsca na radio.

Po maska bylo tez inaczej - forek do FL - legitymowal sie moca 170 KM, natomiast Forek po FL ma juz koni 177, precat w uppipie i nieco inny moment obrotowy - poza tym latwiej w nim modyfikowac rozne bajery ( jak na przyklad cisnienie doladowania- ma po prostu inne ECU- zapytajcie JAKO i HOGIEGO) To czego w moim sie nie da, u Hogiego JAKO jest w stanie zrobic od razu.- wiecej tez kosztuje jego strojenie w porownaniu do S-turbo 170 KM.

Dokładnie tak jak piszesz.

XT był już chyba na płycie Legacy a mój jeszcze na Imprezie. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po maska bylo tez inaczej - forek do FL - legitymowal sie moca 170 KM, natomiast Forek po FL ma juz koni 177

 

tak tylko dla uściślenia;

są też Forki po fl ale jeszcze ze starym ECU i mocą 170KM.

 

Hmm nie wiedzialem - czyli maja stary silnik także, bez drobnych zmian z wersji po fl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swistu w szybach takiego nie bylo - ale to kwestia regulacji, bo potrafia swiszczec.

Szyby w jakiś sposób się reguluje?

 

Moim zdaniem powinienes przemyslec czego oczekujesz

Juz wiem, ze MY04... :grin:

 

XT był już chyba na płycie Legacy a mój jeszcze na Imprezie. :cool:

To XT jest na Legacy? Byłem pewien, że wszystkie Forki są na podłodze Imprezy... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...