Sabor Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 MY2002 2.0 S-turbo można znaleźć za ok. 20kzl. MY2004 XT to wydatek ponad dwukrotnie większy :shock: Pytanie krótkie - warto? Co takiego jest w MY2004, oprocz młodszego rocznika rzecz jasna, co pozwala ze spokojnym sumieniem przełknąć taką różnicę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Inna buda, inne wnetrze (kabiny), inna charakterystyka zawieszenia, inne hamulce, 7KM (i odpowiednio momentu) wiecej, inny wydech, turbo zdaje sie tez, dolot ciut inny i jeszcze pare innych rzeczy. Ogolnie nowszy, ladniejszy (dla wiekszosci), ciut lepiej jezdzi i statystycznie mniej zuzyty. Czy warto 2x drozej? Raczej nie sadze, zebys w cenie 20k znalazl S-turbo MY'02 w dobrym stanie. Zobacz ceny S-turbo z 98/99r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 No że inna buda to widzę, interesują mnie bardziej techniczne kwestie. Inna charakterystyka zawieszenia, tzn jaka? Jest twardszy, bardziej buja? Ciekawy jestem konkretnych różnic praktycznych w samej jezdzie, użytkowaniu na co dzień, czy są różnice w napędach itd. OtoM coś sie ślimaczy teraz, to nie znajde, ale jeszcze przed chwilą widziałem dwa S-Turbo po 2000roku za 20tys... Wyglądają dobrze, ale ze zdjęć, to se można... Tak czy siak, są chyba jednak grubo tańsze... [ Dodano: Pon Sty 19, 2009 7:59 am ] Choć fakiem jest, że MY2004 bywają chyba jednak w lepszym stanie częściej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Z tego, co wiem i co obserwuje (sam nie jechalem), to My'03+ jest twarszy, niz S-turbo. Roznic w napedach, z tego co wiem, to nie ma zadnych. p.s. S-turbo 98/99 sa w cenach 20k-25k. Robie wlasnie rozeznanie sredniej ceny za dobry egzemplarz '98, bo musze AC wykupic na nastepny rok. Przypuszczam, ze bez 22-23k minimum, to nawet nie podchodz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Twardsze zawieszenie to już jakiś konkret... No tak, pisząc około 20tys mialem na mysli tez nawet do 25, co i tak jest dokładnie połową tego, co trza dać za rok nowszy. Jednak, coś mi mówi, że chyba trza dać te dwa razy więcej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 MY2002 2.0 S-turbo można znaleźć za ok. 20kzl. MY2004 XT to wydatek ponad dwukrotnie większy :shock: Pytanie krótkie - warto? Co takiego jest w MY2004, oprocz młodszego rocznika rzecz jasna, co pozwala ze spokojnym sumieniem przełknąć taką różnicę? Inna buda, inne wnetrze (kabiny), inna charakterystyka zawieszenia, inne hamulce, 7KM (i odpowiednio momentu) wiecej, inny wydech, turbo zdaje sie tez, dolot ciut inny i jeszcze pare innych rzeczy. Ja mam 177 KM a nie mam MY04 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Hogi masz racje, 177KM byl od 2001r. Zasugerowalem sie tym S-turbo To calkiem mozliwe, ze miedzy MY'01-02 S-turbo a MY'03-04 2.0XT nie bylo istotnych roznic w dolocie, wydechu i turbinie. Zostaje w takim razie zawieszenie i buda/wnetrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arosiak Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 MY2002 2.0 S-turbo można znaleźć za ok. 20kzl. MY2004 XT to wydatek ponad dwukrotnie większy :shock: Pytanie krótkie - warto? Co takiego jest w MY2004, oprocz młodszego rocznika rzecz jasna, co pozwala ze spokojnym sumieniem przełknąć taką różnicę? Inna buda, inne wnetrze (kabiny), inna charakterystyka zawieszenia, inne hamulce, 7KM (i odpowiednio momentu) wiecej, inny wydech, turbo zdaje sie tez, dolot ciut inny i jeszcze pare innych rzeczy. Ja mam 177 KM a nie mam MY04 ile ty masz koni ??? aż się oplułem.. Hogi jak ty masz 177km to ja mam 170 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 ile ty masz koni ??? aż się oplułem.. Hogi jak ty masz 177km to ja mam 170 No pewnie w dowodzie ma 177 :wink: tak samo jak ja mam 170 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Hogi jak ty masz 177km to ja mam 170 No w dowodzie mam 130 kW :razz: Mam tez tam napisane : rok produkcji 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Nie mam doświadczenia z Foresterami, ale właśnie dzisiaj, zupełnie przypadkiem, usłyszałem opinię mechanika, że S to "miękka kaczuszka" i nie ma co porównywać do XT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 MIKKI, i ja w 100% potwierdzam opinię Pana Mechanika Bez zmiany zawiechy jest to auto do bezpiecznego przemieszczania na majówkę, z rodziną, w korkach Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 No to ciekawość moja została zaspokojona... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 miedzy s-turbo a 2.0XT byly roznice w sterowniku silnika z tego co wiem. Moj model - 2.0XT 177KM z wrzesnia 03 jest jakims takim modelem przejsciowym - na przyklad ma zmienne fazy rozrzadu na dolocie, ale nie obslugiwane przez seryjne ECU, jest precat w uppipe, itp Jezeli to wazne, moge sobie poprzypominac (poszukac), bo kiedys tez analizowalem. Na goraco powinien wiedziec PKocial (dzieki!), dopiero co rozbierali i stroili mojego forka - podobno ciekawy model (wczesny MY04). Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 No to jeśli są jeszcze takie różnice pomiędzy modelami tego samego MY, to już korba zupełna... :???: Czyli lepiej szukać z roku 2004 niż z końca 2003?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 No to jeśli są jeszcze takie różnice pomiędzy modelami tego samego MY, to już korba zupełna... :???: Czyli lepiej szukać z roku 2004 niż z końca 2003? Prawde mowiac, nie wiem. Moge pisac tylko o moim, czyli o produkcji 09.03, MY04. Nie chce rozprzestrzeniac plotek, a pewnosci co do starszych modeli nie mam, tylko domysly. Moge ewentualnie podpytac, poszukac. Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Kurcze, byłbym wdzięczny. Na pewno byłbym posrany ze szczęścia z każdego Forka, ale... Teraz np mam do wyboru nieco drozszego z mniejszym przebiegiem z 2003 i troche tańszego, ale z nieco większym przebiegiem z 2004. Gdybym znał te wszystkie "szczegóły", może byłoby łatwiej jakoś... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 a poza tym to te same forki (2.0XT) ? Ja bym wzial tanszego, z wiekszym przebiegiem, zaoszczedzone pieniadze wydal na lekkie modyfikacje i strojenie. Postaram sie jak najwiecej dowiedziec. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Oba 2.0 XT, niemal identyczne, przy czym droższy starszy to AT, a młodszy tańszy - MT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 MY03 ma inną budę ( bardziej sztywną, wzmocnienia drzwi ) inne wnętrze, boczne poduszki powietrzne, większy bagażnik. W forku XT 04 są inne hamulce przód 294mm zacisk dwotłoczkowy tył jak w imprezie wrx z tego samego rocznika, w starszej wersji były 277mm, to duży plus dla XT04 jeśli nie planujesz upgrade hamulców. W Forku XT w nowszej budzie masz również samopoziomujące zawieszenie z tyłu, co może być problemem jeśli poprzedni właściciel nie wymienił ich na nowe. W XT 04 masz zmienne fazy rozrządu, czego w starszym nie ma. Ogólnie MY 03 to ewolucja a nie rewolucja. Bardziej istotne żebyś znalazł auto w dobrym stanie. Forek w moim odczuciu to genialne auto na polskie drogi, moje zawieszenie po 125k km się nie poddało, w terenie też sobie daje radę a osiągi są bardziej niż zadawalające. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 bart99, ja mam forka z wrzesnia 2003 i mam AVCS i hamulce 294mm, samopoziomujace zawieszenie (do sprzedania nowe amorki mam oryginalne :-) ). Aczkolwiek zmienne fazy rozrzadu na przyklad nie byly oprogramowane w ECU. To tez MY04. Wiec w 2003 byly produkowanei jedne i drugie wersje. Z tego co zrozumialem, to Sabor mowi o obu forkach Model Year 04, tylko one pomiedzy soba tez sie troche roznia, zdaje sie (wczesne my04 od pozniejszych) Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 bart99, ja mam forka z wrzesnia 2003 i mam AVCS i hamulce 294mm, samopoziomujace zawieszenie (do sprzedania nowe amorki mam oryginalne :-) ). Aczkolwiek zmienne fazy rozrzadu na przyklad nie byly oprogramowane w ECU. To tez MY04. Wiec w 2003 byly produkowanei jedne i drugie wersje. Z tego co zrozumialem, to Sabor mowi o obu forkach Model Year 04, tylko one pomiedzy soba tez sie troche roznia, zdaje sie (wczesne my04 od pozniejszych) Piotr Twój model to trochę bardziej MY04 w starej budzie a różnice dotyczą MY99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabor Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Dokładnie tak, teraz mam na myśli tylko MY04. Ale początek jego produkcji to 2003r i teraz chodzi tylko o różnice pomiędzy rocznikami tego samego MY04 - pomiędzy tym produkowanym jeszcze w 2003 i tym produkowanym już w 2004. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 To na 99% sterownik. Ale jutro sprawdze dokladnie. Bart99, jak puscisz gaz na srednich obrotach, to obroty spadaja, czy jeszcze sie przez jakis czas utrzymuja, albo lekko podnosza ? pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 To na 99% sterownik. Ale jutro sprawdze dokladnie.Bart99, jak puscisz gaz na srednich obrotach, to obroty spadaja, czy jeszcze sie przez jakis czas utrzymuja, albo lekko podnosza ? pozdrawiam, Piotr Raczej spadają, jutro sprawdzę i napiszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now