MIKKI Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Jakie sprzęgło polecicie zakładając, że użytkownik czasem upala? OEM, zamiennik, dobry zamiennik, spiek...? 220, 225, 230? Mile widziane zady i walet :wink: poszczególnych rozwiązań. Konkretniej :arrow: interesuje mnie opcja do samochodu z silnikiem <1996r, moc do 270km, skrzynia WRX'05. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 w Twoim przypadku polecam sprzeglo 230mm, domyslam sie ze nie chcesz wydawac 2,5-3k na sprzeglo wiec zaloz sobie exedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Może nie musiałem zakładać nowego wątku, ale tak naprawdę interesuje mnie Wasza opinia na temat spieków. Adam., "chłopaki" :wink: proponują właśnie spieka, ale ja się jak zwykle waham, a oni na to "nie czytaj forum " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 kto to sa chlopaki ? spiek jest fajny, tylko skrzynia moze krocej zyc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Takich dwóch fantastycznych, co zgubili trzeciego :roll: Są dostępne dorabiane spieki w dobrych cenach. Nie pamiętam nazwiska "twórcy" (Radzikowski?). Podobno bardzo żywotne i miłe w obsłudze :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 MIKKI, nie każą Ci czytać forum a to ciekawe. Jeżeli będziesz upalał to montuj spieka, a jeżeli wystarczy Ci seria bądź coś mocniejszego- wymontuj swoje i jedz do Radzikowskiego. (zmontuje Ci tarcze z mocniejszymi termicznie okleinami) [ Dodano: Pon Gru 22, 2008 10:31 pm ] UWAGA: - tylko jak już się zdecydujesz na Radzikowskiego, jedz tam z kompletnym sprzęgłem tzn. koło zamachowe, tarcza, docisk + śrubki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 MIKKI, skrzynia WRX jest słaba - z tego co pamiętam, to kiedys Carfit mi tlumaczył, żeby nie wkładac za mocnego sprzęgła do WRX, bo polecą biegi (podobno juz takie myki przerabiali) Ja mam Exedy (tzn pudełko Sachs a obok w fabryce leci tasma Exedy ) i musze synchronizatory wymienić, a tak to sie już prawie rok dobrze spisuje (a właśnie okazyjnie upalam + potrafię ruszyć tak, że nawet wietrzenie nie pomaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Exedy Organic wystarczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 A możecie porównać Exedy do "Radzika"? - cena/jakość/wytrzymałość/"ochrona skrzyni". Wiem, wiem, "nie kombinuj", ale... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Zwykłe Exedy to praktycznie to samo co Sachs lub ciut mocniejsze - wersja organic będzie pewnie mocniejsza - a "Radzik" to kolega miał w katowanym a grupowym Seju i było nie do zdarcia (ale czy skrzynia wytrzyma?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Z tego co pisze Czarny to nie jest typowy spiek więc pewnie jest porównywalne do organicznego exeda, a cenowo penie wypada korzystniej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Z mojego doświadczenia spiek jest upierdliwy w codzienej eksploatacji, a sprzęgło organiczne jest milutkie i potulne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Czasami trochę leniwy jestem :roll: , ale znalazłem http://www.sprzegla.com/?id=codzienna Wygląda na to, że organiczne i z opisu wynika, że pewnie porównywalne z Exedy - pod każdym względem. [ Dodano: Pon Gru 22, 2008 11:49 pm ] Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come? Moim zdaniem to winna stylu jazdy kierowcy, w Evokillerze nigdy nie pękła półoś, a mocy i momentu trochę było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Właśnie, moja skrzynia od początku niedomagała i mimo że początkowo zdarzało mi się przypalić sprzęgło, to jeszcze nic nie robiłem z napędem, tzn. robiłem wszystko to, co konieczne, a wynikało z moich crashy... , więc może nie ma co przesadzać z tym "zbyt mocnym sprzęgłem". Prześpię się z tym :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come? MIKKI, te dyfry i poloski maja po 15 lat i conajmniej 200kkm przebiegu. nie wymagaj od nich zbyt wiele [ Dodano: Wto Gru 23, 2008 12:13 am ] i kup sobie sprzeglo exedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 22, 2008 Author Share Posted December 22, 2008 Nie kupię :razz: ... żeby udowodnić, że nie zawsze masz rację :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Mikki trochę w życiu sprzegieł miałem, i na Twoim miejscu załozył bym OEM czyli EXEDY ale nie organiczne, tylko oemowe. Jak byś miał STI bez wahania bym Ci powiedział zakładaj Nkowe, ale do skrzyni wrx-owej nie założył bym spieka. Sprzegła Radzikowskiego znam, kilka lat temu obsługiwałem terenówke do RMPST i tam uzywaliśmy tych sprzegieł. BYło ok, ale to zero-jedynkowe sprzegło, dość uciążliwe, napewno było gorsze w eksploatacji niż Nkowe . Chyba że robi teraz jakieś inne , bardziej uliczne, tego nie wiem bo urwał mi się z nim kontakt, ale weź pod uwagę to że on Ci robi sprzegło na podstawie Twojego starego z wykorzystaniem starych elementów, które już moga być zwyczajnie zmęczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 23, 2008 Author Share Posted December 23, 2008 Nie mam wyjścia, zrobię jak mówicie, albo podobnie :wink: . Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 trochę w życiu sprzegieł miałem kozaczek [ Dodano: Wto Gru 23, 2008 11:22 am ] Nie mam wyjścia, zrobię jak mówicie, albo podobnie :wink: .Dzięki. zrob tak jak mowimy od poczatku... czyli exedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 w dobrej cenie sa sprzegla Extreme :wink: i z tego co sie orientuje dzialaja bardzo dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now