Spokojny Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wiem że temat był już gdzieś tutaj przerabiany, są jednak pytania, na które nie mam odpowiedzi. Wymieniłem ostatnio przekładnię na wersję STI i reakcja na ruchy kierownicą jest nieporównywalnie lepsza ale… po ponownym ustawieniu geometrii na ASO w Rzeszowie mam wrażenie, że typowe płużenie znacznie się nasiliło. Zwłaszcza w momencie gdy w środku zakrętu próbuję przyspieszać (a jeszcze bardziej kiedy jest mokro). Wcześniej czułem się znacznie bardziej komfortowo, teraz zaczynam bać się zakrętów!!! Wyczytałem kiedyś, że ustawienie nachylenia kół przedniej osi na -1° do -1,5° znacznie poprawia prowadzenie. Nie wątpię że tak jest, ale jak to wpływa na zużycie opon :?: :?: :?: Uwaga: proszę wziąć pod uwagę to że nie biorę udziału w upalaniach i pojeżdżawkach więc opony wytrzymują co najmniej 2 sezony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wyczytałem kiedyś, że ustawienie nachylenia kół przedniej osi na -1° do -1,5° znacznie poprawia prowadzenie. Nie wątpię że tak jest, ale jak to wpływa na zużycie opon Uwaga: proszę wziąć pod uwagę to że nie biorę udziału w upalaniach i pojeżdżawkach więc opony wytrzymują co najmniej 2 sezony. Negatyw poprawia układanie się auta w zakrętach ale utrudnia jazdę na wprost zwłaszcza w koleinach. Opony będzie Ci zjadać po wewnętrznej stronie bieżnika. -1,5 to jeszcze nie dramat ale na pewno przyspieszy zużycie ogumienia a ponieważ nie upalasz nie wiem czy to ma sens. Spróbuj może na -1 na jakiś czas i zobaczysz jak będzie - najwyżej wrócisz do seryjnych ustawień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 typowe płużenie znacznie się nasiliło. Zwłaszcza w momencie gdy w środku zakrętu próbuję przyspieszać Moze sprobuj wtedy prostowac kola i celuj w zewnetrzna strone zakretu. Pochylenie kol nie wplywa bardzo na zuzycie opon. Zbieznosc natomiast tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Pochylenie kol nie wplywa bardzo na zuzycie opon. Też tak myślałem ale potem jak zdjąłem opony i spojrzałem jak wyglądają po sezonie letnim na -1,5 to już tak nie myślę. Dodam że zbieżność była na zero. Zgadzam się natomiast z tym, że zbieżność ma dużo większy wpływ na zuzycie opon niż kąt pochylenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Koledzy a nie bierzecie pod uwagę iż geometria została źle wykonana skoro.. reakcja na ruchy kierownicą jest nieporównywalnie lepsza ale… po ponownym ustawieniu geometrii na ASO w Rzeszowie mam wrażenie, że typowe płużenie znacznie się nasiliło. oczywiście ja się nie znam, ale dedukcja mi mówi skoro było dobrze a jest źle ...??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 capricorn, słuszna uwaga - grogu mu dajcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 grogu mu dajcie Zaraz zaraz, rum mam, cynamon mam woda gorąca się znajdzie, ale brak cytryny Kruk, może wpadniesz z cytrynka ?? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 grogu mu dajcie Zaraz zaraz, rum mam, cynamon mam woda gorąca się znajdzie, ale brak cytryny Kruk, może wpadniesz z cytrynka ?? :wink: Chętnie ale skąd jesteś? Bo jak patrzę na Twój profil to widzę że ze wsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Bo jak patrzę na Twój profil to widzę że ze wsi No dokładnie żyje na wsi, świeże powietrze dookoła las ....... A dokładniej Mazowieckie, w połowie drogi pomiędzy Warszawą a Lublinem, więc jak teraz wyjedziesz to do wieczora dojedziesz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Bo jak patrzę na Twój profil to widzę że ze wsi No dokładnie żyje na wsi, świeże powietrze dookoła las ....... A dokładniej Mazowieckie, w połowie drogi pomiędzy Warszawą a Lublinem, więc jak teraz wyjedziesz to do wieczora dojedziesz :wink: Super, zazdroszę...też kiedyś przez rok mieszkałem w lesie w górach - wypas. Ale realia sprowadziły mnie z powrotem do miasta. Jak będę wystarczająco bogaty i wyluzowany to znowu wracam do lasu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Duzy wplyw na prowadzenie ma rodzaj opon i cisnienie powietrza w nich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Moze sprobuj wtedy prostowac kola i celuj w zewnetrzna strone zakretu. Zależnie od sytuacji tak robię, nie ma innego wyjścia. Czasami jednak nie ma miejsca na szerszą jazdę. Porównania odnoszę do znanych mi zakrętów a wcześniej nie musiałem się ratować takimi zabiegami. Koledzy a nie bierzecie pod uwagę iż geometria została źle wykonana skoro.. Biorę to pod uwagę, dlatego przy najbliższych możliwościach czasowych sprawdzę tą moją geometrię. Duzy wplyw na prowadzenie ma rodzaj opon i cisnienie powietrza w nich... Owszem, teraz już jestem na zestawie zimowym ale pierwsze spostrzeżenia miały miejsce jeszcze na zestawie letnim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się