Skocz do zawartości

[Impreza 2.0GL Kombi '97] Halogeny przeciwmgielne przód


Mateoos

Rekomendowane odpowiedzi

Za czorta nie mogę wkleić opisu więc mateoos :arrow: PW

 

 

cypis u mnie jest pod zaślepką w miejscu gdzie w oryginale jest włącznik halogenów tzn.obok włącznika do ogrzewania szyby tylnej,no jeszcze jest opcja że gdzieś tam sobie luzem leży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoalarm zamontowany.

 

Mogę otwierać i zamykać samochód z pilota, włącznie z bagażnikiem.

 

Kiedy nacisnę przycisk otwierania na pilocie i przez 30 sekund NIE otworzę drzwi, to alarm zamyka samochód. Kiedy otworzę drzwi - nie zamknie, już wie, że jestem blisko :) Na razie - normalka, tak powinno być.

 

Jednak kiedy nacisnę przycisk otwierania i otworzę klapę bagażnika, to niestety po 30 sekundach alarm rygluje z powrotem zamki. Otwarcie klapy bagażnika powoduje włączenie się lampki na suficie oraz w bagażniku, więc samochód wie, że dobrałem się do niego od tyłu. Zamiast do krańcówek, podpiąłem się do... lampki, więc jeśli włączy się lampka to znaczy, że jedne z drzwi zostały otwarte. W przypadku drzwi bocznych to działa. Nie działa, jeśli chodzi o klapę. Nie mam pojęcia, dlaczego.

 

Gdzie wpiąć się pod kierunkowskazy? Dziś podłączyłem brązowy kabelek bezpośrednio do zasilania jednego z kierunków, jak zalecane jest w instrukcji. Efektem był spalony bezpiecznik od alarmu.

 

Próbowałem ściągnąć deskę. Plastik, który otacza zegary, zszedł łatwo, odpiąłem przyciski, żadnych kostek od p.mgielnych przednich nie zauważyłem. Samych liczników nie wyciągnąłem, ponieważ po odkręceniu czterech śrub liczniki trochę wychodzą i nadal coś je trzyma. Linka? Wiązka? Nie mam pojęcia, nie wiem, jak się tam dostać.

 

Siłownik c.zamka w drzwiach kierowcy pracuje bezproblemowo tylko w jednym położeniu. Pomimo długich rozmyślań z kolegą, z którym nieraz montowaliśmy różne zabawki /autoalarmy, c.zamki, el. szyby, el. lusterka, wszystko w Polonezach/, nie znaleźliśmy lepszego miejsca na standardowy, chiński siłownik.

 

58f7126f01883005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z bagażnikiem jest bardzo prosta,otóż podobna występowała u mnie w legasiu 92 gdzie każda krańcówka miała osobną kabelancję do lampki w 96 wpiąłem się w krancówke/tak jak w rozpisce która ci wysłałem/i wszystko jest ok.Co do siłownika to dokładnie sprawdz czy nie bedzie blokowała szyby i czy po założeniu tapicerki nie bedzie nic się blokowało.Ze zdjęcia wynika że poszedłeś po łatwiznie :grin: ja się bardziej postarałem i tylko dwie śrubki widać,i najważniejsze bardzo mocno przykręć te trzy śrubki na łączniku-lubią się odkręcac jak to w chinie mi udało się za trzecim razem i przy użyciu kleju 3s :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda krańcówka miała osobną kabelancję do lampki

 

Ale otwarcie klapy bagażnika powoduje włączenie oświetlenia wnętrza, a ja właśnie z oświetlenia wnętrza wziąłem sygnał dla alarmu.

 

sprawdz czy nie bedzie blokowała szyby

 

To już zostało sprawdzone, jest zapas miejsca.

 

Ze zdjęcia wynika że poszedłeś po łatwiznie

 

Na łatwiznę? Dwie godziny w deszczu to łatwizna? ;)

 

bardzo mocno przykręć te trzy śrubki na łączniku-lubią się odkręcac

 

Wiem, miałem takie chińskie zamki w obu moich poprzednich samochodach, znam je na wylot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym napisałem z każdej krańcówki idzie osobny kabel na lampkę i gdzieś tam się łączy gdzie-nie wiem bo nie szukałem aż tak dokładnie i stąd są cyrki,spróbuj postapić tak jak w rozpisce.Nie wydaje mi się aby Impreza GL różniła się znacząco od Legacy GL więc postap jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda krańcówka ma swój osobny kabel, który idzie do jakiejś tam wspólnej kostki, z której to później lecą kable na lampkę. Czyli jeśli lampka się zapali, to oznacza, że jakaś krańcówka została wzbudzona. Nie jest istotne, która. Lampka jest zbyt głupia, aby rozróżniać krańcówki :)

 

Otwierając bagażnik włączają się lampki. Włącza się również alarm w przypadku "włamania" - czyli alarm poprawnie interpretuje sygnał z klapy. Błędnie go interpretuje jedynie w przypadku legalnego naciśnięcia przycisku i otwarcia klapy.

 

Jeśli przy otwartej klapie bagażnika nacisnę przycisk zamykania, to alarm sygnalizuje otwartą klapę, czyli ją "czuje" poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiłem się lampki, bo alarmowi jest bez różnicy, skąd dostanie masę. Równie dobrze mogę podać masę z radia. Alarm, kiedy dostanie na odpowiedni kabel sygnał masowy, przestaje odliczać te 30 sekund. Gdziekolwiek się nie wepnę, to i tak masa będzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krańcówki wchodzą do kostki. Z kostki wychodzą kable do lampki.

 

Jaka będzie różnica, jeśli wepnę się przy kostce, w połowie kabla, czy też przy lampce? Minus będzie taki sam.

 

Gdyby tak było jak piszesz to działałoby z lampki a nie działa

 

Działa - ale tylko dwie z trzech pożądanych funkcji. Działa oświetlenie, działa alarmowanie, nie działa zerowanie timera.

 

[ Dodano: Wto Lis 11, 2008 3:37 pm ]

Kierunki działają - po podłączeniu brązowych kabli do zielono-czerwonego i zielono-żółtego kabelka w ośmiokablowej białej wtyczce pod kolumną kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję :)

Szanowni Koledzy... mam imprezę 97, kupiłem zderzak z halogenami i oryginalny włącznik halogenów.

W desce znalazłem okablowanie ale bez kostki - uciete kabelki zaizolowane (pewnie kiedys ktos coś grzebał). I teraz moje pytania:

- czy wszystkie konektorki w przełączniku maja być "zajęte"? Jest ich w kostce 6 a w mojej wiązce jest tylko 5 przewodów... (podłączyłem owe 5 przewodów na wzór włącznika tylnego przeciwmgielnego - podświetlenie działa, kontrolka włączonych halogenów świeci, za zegarami urachamia się przekaźnik - chyba bo słychać "klik" :):

- skoro nie znalazłem w okolicach halogenów kostek tzn że źle szukałem czy mogę nie mieć połowy instalacji?? (znalazłem jakąś kostkę po prawej stronie na dole obok chłodnicy wychodzącą z głównej wiązki ale prądu brak... jeszcze sprawdzę bezpiecznik czy wogóle jest wsadzony... możecie podpowiedziec który to?? :D

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie była wiązka do włącznika ale bez kostki - ktos wcześniej musiał odciąć. Co do przekaźnika to coś tam pstrykało pod deską ale druciarni do samych halogenów brak... poprowadziłem nowe przewody przez osobny przekaznik a impuls dałem z kabelka od włącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...