Skocz do zawartości

STi Prodrive


michal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W porownaniu do zwyklego STi, samochod wyposazony w DCCD ustawionym w trybie AUTO inaczej sie prowadzi. [...]

 

Jednak miedzy prowadzeniem STi, a STi DCCD jest rownie wielka roznica.

 

Przyznam się, że nie do końca rozumiałem, jakie jest działanie DCCD i dlatego poszedłem po rozum do głowy (daleko nie musiałem szukać: strona NASIOC była oczywistym miejscem, do którego skierowałem pierwsze kroki 8) *). Także jeśli jest jeszcze ktoś na tym Forum, oprócz mnie, kto miał podobny problem, zachęcam do lektury:

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... did=420484

http://wallace.as.arizona.edu/~cgroppi/DCCD/def03.swf

http://wallace.as.arizona.edu/~cgroppi/ ... D_FAQ.html

http://www.sti-buki.com/forums/showthre ... threadid=6

 

PS. Jeśli ktoś po przeczytaniu tego wszystkiego po raz pierwszy zamiast zrozumieć więcej, poczuł, że rozumie mniej, to niech powie - nie będę czuł się osamotniony :oops::mrgreen:

 

* - tylko mi nie mówcie, że o DCCD było na naszym Forum i że można odnaleźć odpowiedni temat używając opcji "szukaj" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

New Age Impreza jest wyposażana w DCCD-A i ten system różni się własnie opcją auto magiczna która wydaje mi się najbardziej z tego wszystkiego interesująca.

 

Opcja auto magiczna nie dość, że poprawia sterowanie samochodu, to jeszcze wynosi śmieci, odrabia z dziećmi lekcje i spuszcza teściową ze schodów, gdy potrzeba, czyli zawsze :mrgreen:

 

A tak na poważnie: po przeczytaniu tekstów, do których linki zamieściłem, odniosłem to samo wrażenie, tj. że opcja auto jest ciekawym rozwiązaniem. Tylko czy wartym ekstra 1000 EUR, oto jest pytanie :roll: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy DCCD nalezy pamietac o jeszcze jednym, czyli o tak zwanym łączniku miedzy kieronica, a pedlami. Dlaczego? Otoz do jazdy typowo miejskiej przeznaczony jest tryb auto. Manualne nastawy sa nieco szkodliwe dla sprzetu. Przykladowo spiecie dyfra w 100% powinno byc uzywano wylacznie w kopnym sniegu, czy na szutrach. Na asfacie chyba tylko do jazdy prosto, bo wszelkie proby skercania wiaza sie z wlaka jaka zachodzi w centralnym dyfrze. Na tor najlepiej ustawic sobie program dwa ponizej "lock", wtedy auto bedzie charakteryzowalo sie najbardziej neutralnym zachowaniem. Nizsze programy powoduja dalsze poluznianie dyfra, az do momentu gdy na tylna os bedzie przenoszone 65%. Auto co prawda nie stanie sie tylnonapedowcem, ale w przypadku STi PPP i ustawienia DCCD w dolnej pozycji bedziemy mogli z miejsca, przy zdecydowanym dodaniu gazu i skreceniu kierownicy krecic "donaty". Dlatego tez dziwie sie, ze do SE nie bylo nic dolaczone do instrukcji obslugi. DCCD to z pewnoscia urzadzenie, ktore warto posiadac na pokladzie, ale trzeba tez wiedziec jak sie z nim obchodzic. Ja przez pierwszy miesiac uczylem sie jego obslugi w opraciu o wlasna wiedze i o to co udalo mi sie wyciagnac od Leszka Kuzaja. Sami przyznacie, ze nie tak to powinno byc. Co wiecej zagadnieci przeze mnie na ostatnim SJSie uzytkownicy dwoch SE na pytanie, czy "bawia" sie dyframi na torze, jednoglosnie odpowiedzieli, ze nie, bo nie wiedza jak to dziala. Mam nadzieje, ze w instrukcji do Imprezy MY 2005 pojawi sie jakas wzmianka o DCDD. Tak czy inaczej kupujac nowa Impreze z pewnoscia nie pozalowalbym tysiaca euronow na DCCD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadzam z Azraelem... Może do codziennej jazdy systemik nie jest potrzebny, to fakt. Jednak współczuję tym którzy taki samochód kupują tylko i wyłącznie, by dojechać od A do B. Jak dla mnie seryjne STI chodzi bosko.

 

PS. A jak się nie wkręca na obroty, to może trzeba bieg zredukować i golfa wyprzedzić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadzam z Azraelem... Może do codziennej jazdy systemik nie jest potrzebny, to fakt. Jednak współczuję tym którzy taki samochód kupują tylko i wyłącznie, by dojechać od A do B. Jak dla mnie seryjne STI chodzi bosko.

 

PS. A jak się nie wkręca na obroty, to może trzeba bieg zredukować i golfa wyprzedzić :wink:

 

 

Marek- STI rzeczywiście w wersji seryjnej nie poraża reakcją na gaz i środkowym zakresem obrotów. Podejrzewam ze winna jest ekologia, bo auto sprawia wrażenie jakby mogło DUUUUUUŻO więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga formalna - DCCD to starszy system Subaru spotykany w STi Type-R. New Age Impreza jest wyposażana w DCCD-A i ten system różni się własnie opcją auto magiczna która wydaje mi się najbardziej z tego wszystkiego interesująca.

 

Poza tym DCCD w New Age Impreza po kazdym odpaleniu startuje z programem AUTO. w starszej wersji system nie resetowal sie po ponownym uruchomieniu, co bylo ostro krytykowane, gdyz niektorzy zapominali, iz np. jada z max. poluznionym dyfrem i ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej wygląda na to że nikt w samym SJS jeszcze nie wie z czym to się je :-( Może po 15 już wszyscy będą wiedzieć :-))))

 

 

Ehh w EVO te ustawienia przynajmenij głupoioodporne ;-) Ale ponoć tam się fajnie driftuje na asfalcie na ustawieniu "snow" :-D

 

W SJSie powiedzieli, ze jedyna stycznosc z DCCD mieli, jak im Leszek pozwolil sie swoim autem przejechac. A co do Evo to faktycznie ustawienia sa jasne jak w morde strzelil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak współczuję tym którzy taki samochód kupują tylko i wyłącznie, by dojechać od A do B. Jak dla mnie seryjne STI chodzi bosko.

Dziękuje za współczucie bo autko mam po to aby się przemieszczać z punktu A do B.

PS. A jak się nie wkręca na obroty, to może trzeba bieg zredukować i golfa wyprzedzić :wink:

 

Dopiero się go ucze :roll: i troche obawiam bo jest szybki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz Twojego poupalamy ;-)

 

Możliwe że i ja będę, więc mam też pytanko czy będzie można się Cossim przejechać :?:

 

 

To zależy w dużej mierze od Sub-fana. Jak Sub-fan nie zawiedzie mnie to na pewno :-)

 

 

Wszysto zależy jaka będzie pogoda, jeśli spadnie śnieg to się pojawie :D

 

 

Ja nie wiem czy kazać serwisowi zakłądać deszczówki czy śniegowe :-(( Będe musiał przyjechac z zapasem kół....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja juz jezdziłem...Solbargiem... Jest to super auto... ale przy naprawde szybkiej i dynamicznej jezdzie mozna się o tm przekonać... W tym aucie drzemie wielki : jak to powiedział jego właściciel (Michał) "potencjał" . No poprostu bajka nie da sie tego opisać co to auto potrafi jest to poprostu cudowne szpejo!!!!! DZIĘKI za mozliwość ujazmienia potwora!!!!!! Ale nie taki potwór straszny jak go piszą... Autko daje sie w bardzo łatwy sposób ujazmić, jest bardzo posłuszne i wdzięczne!!!! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam samochodu z DCCD i jest znacznie przyjemniejszy w jeździe niż zwykłe STI , prowadzenie jest dużo łatwiejsze samochód jest bardziej przewidywalny i prawie nie odczuwalne jest płużenie przodem. Duży wpływ na prowadzenie SI z DCCD ma również inny tylny dyferencjał który w SE wyposażony jest w blokade( szperę) płytkową. Przy szybkiej jeździe ustawienie auto działa niestety troche za wolno, więc na tor proponuję przełączenie na pozycje od środkowej do przedostatniej górnej. Dłuższa jazda na ustawieniu Lock może skrócić życie dyferencjału.

DCCD to naprawde duży krok na przód w prowadzeniu SI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałbym być czepliwy to w auto (jeździlem tylko na auto :-( ) auto jest za baardoz nadsterowne szczególnie w ostatniej fazie zakrętu. Tzreba odpuszczać gaz jednak nawet baridzje niż umnie w Escorcie mimo przedniej szpery w STi. Pewnie spięte mocniej tego nie robi :-) Niemniej w stosunku do zwykłego STi Solberg zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Dobrze że udało mi się go objechać ufffffff pewnie już niedługo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

postanowilem odnalezc temat o DCCD-A i odkurzyc go troche...

pewnie juz wszyscy maja dosyc tlumaczenia co i jak, ale kiedy ten temat sie konczyl to ja dopiero myslalem jak to zrobic zeby kupic STI a nie zastanawialem sie jak wykorzystam ten gadzet. Po paru miesiacach jazdy, glownie miejskiej, choc bylo mi dane przejechac pare kolek na torze, zaczalem sie zastanawiac "z czym to sie je". pierwsze co wyczytalem na forum to testy parkingowe na pozycji lock. no jest nie za ciekawie... potem chcialem cala wiedze forumowa ogarnac w czasie jazdy ale nie bardzo wiem jak? czy od czasu kiedy temat umarl smiercia naturalna ktos ma jakies nowe spostrzezenia, doswiadczenia i wskazowki jak sie tego nauczyc? i nie chodzi mi o jakies wyklady techniczno-mechaniczne a w miare mozliwosci proste wskazowki co zrobic zebym na pytanie "co to jest za pokrętło" mogl wyjasnic i pokazac co to za udogodnienie. wiem ze to nie przyjdzie tak predko ale od czegos trzeba zaczac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...