DanielsDS Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Zastanawiam sie nad Swapem EJ18 na EJ22. Czy wystarczy zmienić głowice i jakieś elementy silnika?? Czy układ wydechowy z EJ18 pasuje do EJ22 Jakie części oprócz silnika są potrzebne do swapa?? Jakie były wersje EJ22 N/A ?? 130KM i 160KM USA Czy jest to sensowna modyfikacja zakładając ze mam samochód w stanie idealnym. Jakich rezultatów można sie spodziewać czy ok 8s do 100km/h jest realne?? Patrzac ze Legacy 2.2 ma 9s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Jakie części oprócz silnika są potrzebne do swapa?? ecu i wiązka :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Czyli komputer, a wiązka przewodów jest inna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1 Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama. Natomiast ja wsadzając do samochodu US spec silnik Eu spec poza brakiem EGR, brakiem czujnika położenia wałka i innym kołem zębatym wału więcej różnic nie miałem. Ale to przełożyłem ze swojego starego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama. skrzynia i sprzęgło też będą pasować? Rozumiem że tak samo będzie w przypadku przekładki 2.0 -> 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Wolnossak-> wolnossak skrzynia sprzegło będzie ok natomist wolnossak-> turbo już nie tak bolt on. Jak wszystko poklei to do wolnossaka będę zakładał niedługo skrzynie 5b krótką ze starego STI z mocniejsza centralną wiskozą, teoretetycznie muszę zmienić przy takiej zabawie koło zamachowe na to z wersji turbo, sprzęgło, mechanizm sterowania -> będzie to kolejny etap przygotowania Coupe pod turbo :wink: Wracając do silnika w ramach przeszczepu silnika phase1 do auto które wcześniej miało silnik też phase 1 ale mniejszej pojemności będzie to bolt on. Mieszanie silnikami wolnossacymi między phase 1 a phase 2 to już więcej zabawy bo innaczej jest sterowanie. Podsumowując mając starego wolnossaka 1.6 można w miarę prosto zaadaptować 2.0 lub 2.2 natomiast do GT dalej będzie temu daleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 phase 1 a phase 2 możesz to rozwinąć bardziej po polsku? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 sadzę że to pomoże: http://wiki.imprezasport.net/index.php5 ... ort_engine Wolnossące silniki EJ w subaru na przestrzeni lat przechodziły modyfikacje tak w skrócie phase 1 to silnik gdzie masz przepływkę, hydrauliczne kasatory, cewkę centralnie na kolektorze są to wczesne silniki w Imprezach używane również w legacy. Phase 2 masz filtr powietrza zaraz przed przepustnica, cewkę niesymatrycznie na kolektorze, niema przepływki zamiast tego jest czujnik temp. w kol ssącym i bodajże map sensor (ale tego juz pewny nie jestem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 czyli mam szukać coś z przepływką (mam Phase1). A robi różnicę czy to będzie DOHC czy SOHC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 http://www.sfxperformance.com/parts/TUSSI2501E.htm Jednak to koszt 6-7tyś i jeszcze nie wiadomo czy wszystko będzie długo działało a swap to ok 2000-4500zł ze wszystkim zależy czy będzie sie samemu montowało czy da sie do warsztatu i czy zmieni sie rozrząd i zrobi jakiś gruntowny przegląd. EJ22 w Legacy w wersji Phase1 był produkowany w EU w latach 1989-94 :?: i ma moc 136KM i 189NM :?: bynajmniej tak wynika z http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... d=&do=1998 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 http://www.sfxperformance.com/parts/TUSSI2501E.htmJednak to koszt 6-7tyś i jeszcze nie wiadomo czy wszystko będzie długo działało uturbianie seryjnego silnika wolnossacego jest bez sensu w subaru, zwłaszcza u nas gdzie za stosunkowo niewielkie pieniadze można mieć silnik turbo z wiązką i kompem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106815 " 12. Czy opłaca się przerabiać wolnossące Subaru na turbodoładowane ? Nie opłaca się. Zdecydowanie taniej jest sprzedać auto wolnossące i kupić model z turbiną. Alternatywą może okazać się zamiana na wolnossący silnik o większej pojemności (np. swap z 1.6 na 2.2). http://www.forum.subaru.pl/vi...&highlight=swap http://www.forum.subaru.pl/vi...&highlight=jest " Czy silnik trzyma sie na 2poduszkach od dołu i 1 łapie od góry?? Żeby wyjąć silnik trzeba wyjąć skrzynie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 tak silnik jest na 2 poduszkach od spodu, do wyciągnięcia silnika wspornik skrzyni odkręcasz (tzw"kośc" ) sam silnik da się wyciągnąć bez zrzucania skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Te dwie poduszki do silnika są przykręcone tylko 1śruba?? druga śruba tylko ściska poduszkę?? Czy może sie schowała jeszcze jedna za maglownicą?? a sprzęgło ciężko jest przełożyć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie interesuje sie zbytnio tematem silnikow wolnossacych w Subaru, ale czy nie wystarczy podmienic sam blok i przykrecic do niego stare glowice i cala reszte zamiast wymieniac caly silnik, komputer i czujniki? Wiecej paliwa mozna uzyskac przez wieksze wtryski, lub jakas swinke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie interesuje sie zbytnio tematem silnikow wolnossacych w Subaru, ale czy nie wystarczy podmienic sam blok i przykrecic do niego stare glowice i cala reszte zamiast wymieniac caly silnik, komputer i czujniki? Wiecej paliwa mozna uzyskac przez wieksze wtryski, lub jakas swinke. Kuba jest duża szansa, że głowice mogą nie pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 lepiej przełożyć cały silnik, jeżeli miałby to robić mechanik nie znający szczegółowo Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Kuba jest duża szansa, że głowice mogą nie pasować. Dlaczego mialy by nie pasowac? lepiej przełożyć cały silnik, jeżeli miałby to robić mechanik nie znający szczegółowo Subaru. Zmiana bloku to praktycznie ta sama robota co wymiana uszczelek pod glowica. Zmiana calego silnika jest chyba bardziej pracochlonna i skaplikowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Dlaczego mialy by nie pasowac? Ponieważ mogą być inne kanały np cieczy chłodzącej, subaru to nie fiat, że wszystko od wszystkiego pasuje. Zmiana bloku to praktycznie ta sama robota co wymiana uszczelek pod glowica. Żeby wymienić blok trzeba odkręcić skrzynie. Mieć kanał lub podnośnik do silnika. Według mnie to nie ta sama robota co wymiana uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 przedewszystkim jeśli chodzi o koszty to robienie starego wolossacego silnika jest bez sensu, skoro w cenie zestawu uszczelek i szlifierzy można kupic cały silnik z legasiaka. Jeśli chodzi o stronę teoretyczną to silniki EJ są prawie jak lego jesteś w stanie do bloku z jednego założyć głowice z silnika o innej pojemności, np amerykanie robiący garażowe projekty uturbiania EJ18 zakładają głowice z EJ22 żeby uzyskać niższy stopień sprężania statyczny. Jeśli chcesz zostawić starą wiązkę i kompa i bawić się w strojenie jakąś świnką możesz przełożyć longblock, kolektor będzie ci pasował a przy nim jest praktycznie cała wiązka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Jakie ma osiągi Impreza z silnikiem 2.2od Legacy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 pewnie gdzieś na stronach w USA znajdziesz bo tam impreza L występowała z silnikiem ej22e... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Jaka jest waga silnika EJ22 ?? :?: Jakie jest przyśpieszenie Legacy 2.2 136KM ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 EJ22 w Legacy w wersji Phase1 był produkowany w EU w latach 1989-94 i ma moc 136KM i 189NM ja mam legaca '97 i moc 128km :shock: :arrow: tak przynajmniej wpisane mam w dowodzie. Ki diabeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 EJ22 w Legacy w wersji Phase1 był produkowany w EU w latach 1989-94 i ma moc 136KM i 189NM ja mam legaca '97 i moc 128km :shock: :arrow: tak przynajmniej wpisane mam w dowodzie. Ki diabeł? bo masz kombj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się