Skocz do zawartości

Swap EJ18 na EJ22 ?


DanielsDS

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie nad Swapem EJ18 na EJ22.

Czy wystarczy zmienić głowice i jakieś elementy silnika??

Czy układ wydechowy z EJ18 pasuje do EJ22

Jakie części oprócz silnika są potrzebne do swapa??

Jakie były wersje EJ22 N/A ?? 130KM i 160KM USA

Czy jest to sensowna modyfikacja zakładając ze mam samochód w stanie idealnym.

Jakich rezultatów można sie spodziewać czy ok 8s do 100km/h jest realne?? Patrzac ze Legacy 2.2 ma 9s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1

Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama.

 

Natomiast ja wsadzając do samochodu US spec silnik Eu spec poza brakiem EGR, brakiem czujnika położenia wałka i innym kołem zębatym wału więcej różnic nie miałem. Ale to przełożyłem ze swojego starego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik EU spec i USA są różne nawet biorąc pod uwagę the phase 1

Jeśli w ramach jednej generacji chciałbyś zamienić EJ18E na EJ22E i wszystko będzie EU spec to się da potrzebujesz silnik + kompa, wiązka będzie ta sama.

 

skrzynia i sprzęgło też będą pasować?

Rozumiem że tak samo będzie w przypadku przekładki 2.0 -> 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossak-> wolnossak skrzynia sprzegło będzie ok natomist wolnossak-> turbo już nie tak bolt on.

Jak wszystko poklei to do wolnossaka będę zakładał niedługo skrzynie 5b krótką ze starego STI z mocniejsza centralną wiskozą, teoretetycznie muszę zmienić przy takiej zabawie koło zamachowe na to z wersji turbo, sprzęgło, mechanizm sterowania -> będzie to kolejny etap przygotowania Coupe pod turbo :wink:

 

Wracając do silnika w ramach przeszczepu silnika phase1 do auto które wcześniej miało silnik też phase 1 ale mniejszej pojemności będzie to bolt on. Mieszanie silnikami wolnossacymi między phase 1 a phase 2 to już więcej zabawy bo innaczej jest sterowanie.

 

Podsumowując mając starego wolnossaka 1.6 można w miarę prosto zaadaptować 2.0 lub 2.2 natomiast do GT dalej będzie temu daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadzę że to pomoże:

 

http://wiki.imprezasport.net/index.php5 ... ort_engine

 

Wolnossące silniki EJ w subaru na przestrzeni lat przechodziły modyfikacje tak w skrócie phase 1 to silnik gdzie masz przepływkę, hydrauliczne kasatory, cewkę centralnie na kolektorze są to wczesne silniki w Imprezach używane również w legacy. Phase 2 masz filtr powietrza zaraz przed przepustnica, cewkę niesymatrycznie na kolektorze, niema przepływki zamiast tego jest czujnik temp. w kol ssącym i bodajże map sensor (ale tego juz pewny nie jestem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sfxperformance.com/parts/TUSSI2501E.htm

Jednak to koszt 6-7tyś i jeszcze nie wiadomo czy wszystko będzie długo działało

 

a swap to ok 2000-4500zł ze wszystkim zależy czy będzie sie samemu montowało czy da sie do warsztatu i czy zmieni sie rozrząd i zrobi jakiś gruntowny przegląd.

 

EJ22 w Legacy w wersji Phase1 był produkowany w EU w latach 1989-94 :?:

i ma moc 136KM i 189NM :?:

bynajmniej tak wynika z http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... d=&do=1998

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sfxperformance.com/parts/TUSSI2501E.htm

Jednak to koszt 6-7tyś i jeszcze nie wiadomo czy wszystko będzie długo działało

uturbianie seryjnego silnika wolnossacego jest bez sensu w subaru, zwłaszcza u nas gdzie za stosunkowo niewielkie pieniadze można mieć silnik turbo z wiązką i kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106815

 

" 12. Czy opłaca się przerabiać wolnossące Subaru na turbodoładowane ?

 

Nie opłaca się. Zdecydowanie taniej jest sprzedać auto wolnossące i kupić model z turbiną. Alternatywą może okazać się zamiana na wolnossący silnik o większej pojemności (np. swap z 1.6 na 2.2).

http://www.forum.subaru.pl/vi...&highlight=swap

http://www.forum.subaru.pl/vi...&highlight=jest "

 

Czy silnik trzyma sie na 2poduszkach od dołu i 1 łapie od góry??

Żeby wyjąć silnik trzeba wyjąć skrzynie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesuje sie zbytnio tematem silnikow wolnossacych w Subaru, ale czy nie wystarczy podmienic sam blok i przykrecic do niego stare glowice i cala reszte zamiast wymieniac caly silnik, komputer i czujniki? Wiecej paliwa mozna uzyskac przez wieksze wtryski, lub jakas swinke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesuje sie zbytnio tematem silnikow wolnossacych w Subaru, ale czy nie wystarczy podmienic sam blok i przykrecic do niego stare glowice i cala reszte zamiast wymieniac caly silnik, komputer i czujniki? Wiecej paliwa mozna uzyskac przez wieksze wtryski, lub jakas swinke.
Kuba jest duża szansa, że głowice mogą nie pasować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba jest duża szansa, że głowice mogą nie pasować.

Dlaczego mialy by nie pasowac?

 

lepiej przełożyć cały silnik, jeżeli miałby to robić mechanik nie znający szczegółowo Subaru.

Zmiana bloku to praktycznie ta sama robota co wymiana uszczelek pod glowica. Zmiana calego silnika jest chyba bardziej pracochlonna i skaplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mialy by nie pasowac?
Ponieważ mogą być inne kanały np cieczy chłodzącej, subaru to nie fiat, że wszystko od wszystkiego pasuje.

 

Zmiana bloku to praktycznie ta sama robota co wymiana uszczelek pod glowica.
Żeby wymienić blok trzeba odkręcić skrzynie. Mieć kanał lub podnośnik do silnika. Według mnie to nie ta sama robota co wymiana uszczelki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim jeśli chodzi o koszty to robienie starego wolossacego silnika jest bez sensu, skoro w cenie zestawu uszczelek i szlifierzy można kupic cały silnik z legasiaka.

 

Jeśli chodzi o stronę teoretyczną to silniki EJ są prawie jak lego jesteś w stanie do bloku z jednego założyć głowice z silnika o innej pojemności, np amerykanie robiący garażowe projekty uturbiania EJ18 zakładają głowice z EJ22 żeby uzyskać niższy stopień sprężania statyczny.

 

Jeśli chcesz zostawić starą wiązkę i kompa i bawić się w strojenie jakąś świnką możesz przełożyć longblock, kolektor będzie ci pasował a przy nim jest praktycznie cała wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...