Skocz do zawartości

zakup Niemcy, a gwarancja w Polsce


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

O ile są spełnione określone warunki.....

 

no właśnie! a diabeł tkwi w szczegółach, które trudno okreslić jako jednoznaczne... bo te 'określone warunki' nie są jasno z góry określone... więc na razie de facto firmy spychają problem na uzytkowników i próbuja opóźniać wprowadzenie wolnego rynku... :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile są spełnione określone warunki.....

 

no właśnie! a diabeł tkwi w szczegółach, które trudno okreslić jako jednoznaczne... bo te 'określone warunki' nie są jasno z góry określone... więc na razie de facto firmy spychają problem na uzytkowników i próbuja opóźniać wprowadzenie wolnego rynku... :neutral:

Wolny rynek tak. :!: ...ale pod okreslonymi warunkami... :mrgreen:... tak jest w każdej branży

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie łatwiej po prostu poprosić o odmowę naprawy na gwarancji na piśmie i potem przesłać to do Subaru Niemcy? Myślę, że wtedy sprawa zostanie załatwiona raz dwa.

 

ale jeden problem to pieniądze (koszty naprawy), a drugi problem to czas... komu sie chce czekac tygodniami az sobie subaru będa ustalać zasady rozliczeń gwarancyjnych :roll: powinny być jasne zasady i tyle. BTW, w poniedziałkowym motorze jest zestawienie firm które uznają gwarancje europejskie / USA... rzekomo 100% firm w polsce uznaje gwarancje unijne... w tym subaru... ciekawe czy autor konsultował się z SIP :wink: a może do gazety nie wypadało podawać dosyć mętnych informacji, jak na forum? :wink:

 

jedna wersja jest dla prasy i "niezorientowanych, nowych klientów" -> akceptujecie? akceptujemy! honorujecie? honorujemy!

 

druga wersja, ta praktyczna i bolesna, jest w momencie jak przychodzi skorzystać z gwarancji -> akceptujecie? akceptujemy! honorujecie? honorujemy! ale ... to auto nie spełnia podstawowych warunków udzielenia gwarancji, więc nie możemy ...

 

ciekawe, że znam parę osób, które sprowadziły auto z DE i wykonują przeglądy gwarancyjne w PL (płacą w PL) i wbijają je do książki gwarancyjnej -> -> pytanie moje do Dyrekcji: czy auta tych osób są objęte gwarancją SIP PL, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
pytanie moje do Dyrekcji: czy auta tych osób są objęte gwarancją SIP PL, czy nie?

 

Zgodnie z GVO, czy też kodeksem cywilnym SIP odpowiada za samochody sprzedane przez SIP. Czym innym jest gwarancja fabryczna. Jeżeli są dochowane jej warunki, SIP (Dealer) wykonuje ew. naprawę w imieniu producenta.

Nie jest dla mnie możliwym swierdzenie, czy samochody zakupione w Niemczech a serwisowane w Polsce posiadają gwarancję, czy też nie.

Jak wiadomo wykonywanie przeglądów jest warunkiem koniecznym dla utrzymania praw gwarancyjnych. Nie jest jednak warunkiem wystarczającym (przykład: samochód ma wszystkie przeglądy, lecz ze względu na bliskie spotkanie 3-go stopnia z walcem drogowym ma mocno zmodyfikowaną aerodynamikę).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancja fabryczna. Jeżeli są dochowane jej warunki, SIP (Dealer) wykonuje ew. naprawę w imieniu producenta.

Proszę w takim razie SIP o wskazanie procedury postępowania realizacji gwarancji fabrycznej na auto z DE (kupione w salonie Subaru w Niemczech (posiadana faktura), a nie tylko kupione przez Niemcy np z USA czy innego dziwnego źródła) , serwisowane zgodnie z przykazaniami, bezwypadkowe, wymagające naprawy gwarancyjnej np. wymiany amortyzatora. Sądzę, że sporządzenie takiego manuala postępowania zaoszczędzi sporo czasu na odpisywanie na setki postów i zapytań oraz ukróci niepotrzebne dyskusje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
ukróci niepotrzebne dyskusje

Nie ukróci. Taka jest natura Forum. Śmiem wręcz twierdzić, że "manual" w jakiejkolwiek formie dyskusje wręcz wywoła/ zintensyfikuje :wink:

Jeżeli ma Pan samochód zakupiony u autoryzowanego dealera w D, z przeglądami, bez zmian, pozostaje po prostu podjechać do autoryzowanego serwisu i zgłosić usterkę. Gdy serwis ja potwierdzi, zgłosi sie do SIP w celu ustalenia procedury wewnętrznej (SIP pyta D o potwierdzenie gwarancji). Następnie serwis zamaiwa część i proponuje Panu termin odwiedzin.

No tak - i wyszedł prawie "manual" i podstawa do dyskusji gotowa :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje po prostu podjechać do autoryzowanego serwisu i zgłosić usterkę. Gdy serwis ja potwierdzi, zgłosi sie do SIP w celu ustalenia procedury wewnętrznej (SIP pyta D o potwierdzenie gwarancji). Następnie serwis zamaiwa część i proponuje Panu termin odwiedzin.

Ok, spróbuję i zobaczymy, bo moja wcześniejsza wizyta w Kocar zakończyła się odpowiedzią: "nie ma gwarancji na auta z DE, tym bardziej na amortyzator - wymiana to 1700pln+200pln robociza - zamawiać dla Pana ?" oczywiście podziękowałem... zobaczymy teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeżeli ma Pan samochód zakupiony u autoryzowanego dealera w D, z przeglądami, bez zmian, pozostaje po prostu podjechać do autoryzowanego serwisu i zgłosić usterkę. Gdy serwis ja potwierdzi, zgłosi sie do SIP w celu ustalenia procedury wewnętrznej (SIP pyta D o potwierdzenie gwarancji). Następnie serwis zamaiwa część i proponuje Panu termin odwiedzin.

No tak - i wyszedł prawie "manual" i podstawa do dyskusji gotowa :wink:

 

To ja mam prosbe do Dyrekcji, zeby taki sam "manual" rozeslala tez do swoich dealerow, z ktorych czesc najwyrazniej nie ma pojecia jak to powinno dzialac. Z doswiadczenia wiem, ze to nie pierwsza proba zalatwienia swiadczenia gwarancyjnego odmownie bez sprawdzenia numeru VIN przez wspomniany w watku Kocar. Skoro tak, to stacja ta nie realizuje jednego z podstawowych celow, do ktorych, jak rozumiem, zostala powolana. Jesli taki "manual" juz trafil do ASO to moze jest sygnal, by wyciagnac konsekwencje wobec takiej postawy serwisu? W koncu takie dzialanie buduje negatywny wizerunek ASO a w konsekwencji importera. Jestem w stanie zrozumiec, ze na klienta, ktory kupil samochod poza siecia SIP patrzy sie jak na stracona okazje do zarobku na nowym aucie, ale w koncu sa jeszcze przeglady gwarancyjne, na ktorych zarabia sie pieniadze, akcesoria i czesci zamienne. Nie sadzilem, ze taka "oczywista oczywistosc" jeszcze dzis trzeba komus tlumaczyc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspomniany w watku Kocar
...wypiął się na mnie mimo wysłania dwóch maili ze stanowiskiem SIP'u w tej sprawie. Nie raczyli nawet odpisać na maila (wczoraj minął miesiąc od wysłania go do nich!!) Aktualnie załatwiam wymianę amortyzatora w Subaru ASO JMAuto Wrocław. Zadzwonili już po 2dniach, mają zgodę SIP'u i już tylko czekam na termin! To się nazywa profesjonalizm, a nie to co Kocar prezentuje. Być może za dobrze zarabiają jako nie-ASO i szkoda im czasu na pracę jako ASO... oczekuję od Dyrekcji SIP'u interwencji w tej sprawie u Sz.P. Kociałkowskiego. To chyba lekki absurd, żeby Klient z Poznania mając na miejscu ASO musiał jeździć do Wrocławia, bo lokalne ASO ma jakieś "widzimisie" i odmawia (a nawet nie odmawia... tylko ignoruje!, bo nie mają odwagi odmówić lub podać racjonalne argumenty)

 

Dzisiaj tj. 10.10.2008 amortyzator został bezpłatnie wymieniony w JMAuto we Wrocławiu. Miło, szybko, profesjonalnie. Polecam!

 

Odpowiedzi SIP'u w sprawie ignorancji Kocar'u brak....

 

[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 10:05 am ]

zdążyłem sprzedać subaru, a tu nadal cisza jak makiem zasiał... wysłane kilka razy maile też bez odpowiedzi.... obsługa Klienta, który nie kupił auta w SIP w niektórych ASO nie działa.... ale za to jak byłem ostatnio namawiany na zakup jak przypadkiem byłem w salonie.... kawka, cenniki, superpromocje itp.... się ubawiłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...