Skocz do zawartości

Był wzrost mocy powyżej 4500obr/min a teraz nie ma!!


pit.o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich!! Jestem właścicielem Imprezy GC '99 z mototrem EJ-201 2.0 16V 125 KM i od wczoraj mam WIELKI problem. Oddałem auto do "warsztatu mechanicznego" na wymianę sprzęgła i po odebraniu auta skończyłą się frjada jaka była podczas jazdy z obrotami powyżej 4500/min. Auto starciuło wigor i przyspiesza w całym zakresie obrotów tak samo. Mechanik rozkłada ręce mówiąc że nic nie zrobił prócz wymiany sprzęgła. Pojechałem na diagnotykę elektroniki i nie wykazało żadnych błędów. Co się mogło stać?? Dlaczego auto nie dostaje kopa po wejściu na obroty powyżej 4500 ??

Z góry dziękuję za wszelkie sensowne porady!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pit.o, wygląda to jakby się sprzęgło ślizgało. Wsadziłeś oryginał czy jakiś zamiennik? A jak dodajesz gazu powyżej 4500 to obroty rosną a auto nie jedzie czy jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą sprzęgła było tak jakby ktoś ci dawał dosłownego kopa w tył auta, obrotomierz po osiągnięciu 4500 r/min zamykał się momentalnie zwłaszcza na biegach od 1 do 3 natomiast teraz od początku do końca przyspiesza tak samo ( tak jak do 4500 tak i po przekroczeniu tych obrotów). Sprzęgło się nie ślizga jest OK ale auto nie jak ja go nazywałem "odpały" pomiędzy 4500 r/min a 6200 r/min (max).

Czy w układzie paliwa jest jakis dyfuzor?? W ogóle skąd wcześniej była ta moc powyżej 4,5 tys obr./min??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pit.o, jak Ci się nie ślizga sprzęgło to objawy które opisujesz mogą też odpowiadać np. brudnemu filtrowi paliwa - brak mocy na wysokich obrotach lub przytkanemu dolotwi. Tylko dziwne, że objawy pojawiły sie nagle po odebraniu auta od mechanika :roll: Obejrzyj dokładnie auto może mechanik coś demontował i potem czegoś nie dokręcił czy nie dopiął jakiejś kostki...a powiedz mi jeszcze jak wygląda doładowanie, masz jakiś zegar z ciś.doład.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to się wydaje,że właśnie wcześniej sprzęgło nie trzymało i dlatego obrotomierz leciał na wyższych obrotach do góry a teraz trzyma,i nic się nie dzieje - czyli jest wszystko w porządku :smile:

 

a powiedz mi jeszcze jak wygląda doładowanie, masz jakiś zegar z ciś.doład.?

 

Kruk to jest n/a 125KM :mrgreen:

 

Dlaczego auto nie dostaje kopa po wejściu na obroty powyżej 4500 ??

 

Bo nie ma turbo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sorki zagapiłem się z tym turbo :oops:

 

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 12:11 pm ]

Mnie to się wydaje,że właśnie wcześniej sprzęgło nie trzymało i dlatego obrotomierz leciał na wyższych obrotach do góry a teraz trzyma,i nic się nie dzieje - czyli jest wszystko w porządku
bardzo słuszna uwaga ale kolega pisze że auto mocno przyspieszało a nie tylko obrotomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprzęgło się nie slizgało w czasie jazdy a jedynie przy "ruszaniu przez niedoświadczonych kierowców". Nic nie było spawane, odpięte były jedynie sondy lambda , ale po wpięciu się w diagnostyke sonda jest ok i pracuje w bogatej mieszance. Nie znam się na tym aucie a jeden fakt mi teraz przyszedł do głowy. Przed oddaniem auta do mechanika miałem bardzo mało paliwa t.j może 5 ltr było max. a to przyspieszenie mogło miec miejsce jedynie przy odpowiednim przepływie paliwa bez turbiny to jedynie ilośc paliwa odpowiada za moc. Chyba że się mylę to proszę o uwagi- nie jestem znawcą ale do grona laików też się nie piszę!! Zjawisko jest tak odczuwalne że az mi się nie chce jeździć tym autem- a taka frajda z jazdy była :sad:

Bądź co bądź to chyba wymienię filtr paliwa i zobaczę co się dzieje. rzecz jasna miło będzie mi czytac uwagi.

Pozdrawiam wszytkich chodzących na czterech łapach :smile: !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no czyli tak jak w drugim poście pisałem wymień filtr paliwa i dobrze by było sprawdzić ciś.paliwa na listwie bo może pompa też już dogorywa (nie chodzi nieco głośniej?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje zmienić stację benzynową i zalać lepsze paliwo.... :wink:

Jest jeszcze taka opcja, że się już Twój organizm przyzwyczaił do dynamiki N/A :grin:

Pewnie z tego drugiego powodu większość użytkowników z kurnikiem na masce ciągle coś modyfikuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...