Skocz do zawartości

Turbo babcia - za mało ładuje


pablonas

Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Bravo :mrgreen:

 

Nabyłem drogą kupna pasztetowy wskaźnik ciśnienia doładowania. Na wolnych pokazuje podciśnienia 0,8. Ciśnienie maksymalne jakie udało mi się uzyskać (na wszystkich biegach) to 0,5. Uszkodzenie wskaźnika wykluczyłem - podłączyłem duży "warsztatowy" wskaźnik ciśnienia i wskazania są takie same (tylko na wolnych podciśnienie 0,7).

Auto to GT `94 :cool:

 

Co sprawdzić? Może ktoś doradzić coś mądrego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogie Bravo :mrgreen:

 

Nabyłem drogą kupna pasztetowy wskaźnik ciśnienia doładowania. Na wolnych pokazuje podciśnienia 0,8. Ciśnienie maksymalne jakie udało mi się uzyskać (na wszystkich biegach) to 0,5. Uszkodzenie wskaźnika wykluczyłem - podłączyłem duży "warsztatowy" wskaźnik ciśnienia i wskazania są takie same (tylko na wolnych podciśnienie 0,7).

Auto to GT `94 :cool:

 

Co sprawdzić? Może ktoś doradzić coś mądrego?

 

Otworz maske i sprawdz czy boost solenoid pracuje(takie delikatne klikanie) najlepiej lewa reka go dotknij a prawa uchyl przepustnice, oczywiscie na pracujacym silniku i daj znac czy dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni. Dopiero dzisiaj ten wskaźnik zamontowałem.

 

Tak mi do głowy teraz przyszło - dziś jest u mnie gorąco. Zdaje się, że temperatura powietrza ma jakiś wpływ na ciśnienie doładowania. Ma rzeczywiście? A jeśli tak to ile? 0,3 bara chyba nie obetnie?

 

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 1:07 pm ]

Otworz maske i sprawdz czy boost solenoid pracuje(takie delikatne klikanie) najlepiej lewa reka go dotknij a prawa uchyl przepustnice, oczywiscie na pracujacym silniku i daj znac czy dziala.

Gdzie go szukać? :oops:

To któryś z tych co są na prawym kielichu? Jeśli tak to żaden z nich nie wydaje dźwięku (osłuchałem stetoskopem).

Jedyne co delikatnie cyka to jakieś "coś" które jest pod lewym (stojąc przodem do maski) kolektorem ssącym. Do tego również dochodzą jakieś wężyki. To klika z częstotliwością zależną od obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, Tak jak zasugerował Kolega, kontrola działania zaworu nie jest od parady. Wg mojej opinii GT 94 powinien ładować 0,8 0,9 bara maksymalnie do 1,1 bara w cywilnej wersji. Jeżeli poza niskim ładowaniem są jeszcze problemy z przyspieszaniem (słaby) trzeba sprawdzić:

 

Szczelność przewodów sterowania turbiną - podciśnienia.

Czujnik ciśnienia MAP

Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Przepływomierz

TPS

Czuj temp silnika Czujniki wałka i wału

Zapłon

Wtryski.

 

Czyli niemal wszystko, he, he. O ile dobrze pamiętam, choć głowy nie dam uciąć, w Twoim wozie nie ma IATS. Cały czas kombinuję co może stukać pod prawym (orograficznie :mrgreen: ) kawałkiem kolektora? Nie pamiętam co to za zaworek. Solenoid od turbo powinieneś mieć na prawej (orograicznie) muldzie amora razem z MAP i czuj. ciś. atmo. Należy też sprawdzić regulację cięgła siłownika klapki turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia MAP

Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Przepływomierz

TPS

Czuj temp silnika Czujniki wałka i wału

Zapłon

Wtryski.

 

to co wymieniles nie bardzo, ale prawdopodobne

 

najbardziej prawdopodobny powod w tym modelu to knock sensor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej prawdopodobny powod w tym modelu to knock sensor...
zapewne, lecz jego uszkodzenie powoduje zaświecenie MIL i wtedy łatwo o diagnozę, chociaż...

 

z czasem knock peka i mysli ze stukajace tloki to spalanie stukowe i odlacza solenoid turbo i wtedy dmucha tyle ile "daje" aktuator czyli 0,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odzew.

 

CE się nie pali. Przed chwilą "wymrugałem" błędy. Błędów brak.

 

z czasem knock peka i mysli ze stukajace tloki to spalanie stukowe i odlacza solenoid turbo i wtedy dmucha tyle ile "daje" aktuator czyli 0,5 bara

Czyli jak rozumiem u mnie właśnie solenoid jest martwy (o ile jest na prawym kielichu).

 

Co mogę zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czasem knock peka
tak, ale wtedy, jak już wspomniałem, powinien zaświecić MIL. Nie dalej jak 2 tyg. temu obsługiwałem wóz z taką usterką.

 

nie zaswieci sie, zaswieci sie jezeli jest przerwa w obwodzie a on po prostu zle zczytuje, w 90% przypadkow cel sie nie zapala w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej opinii GT 94 powinien ładować 0,8 0,9 bara maksymalnie do 1,1 bara

 

Czy nie są to aby wartości przesadzone :?: Żeby GT 94 nawet w peaku uzyskiwało takie ciśnienie to nie słyszałem (oczywiście nie dłubany). Nie zmienia to jednak faktu, że 0,5 bara to jednak za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rady. Trafił w dziesiątkę kolega komancz. Faktycznie problem leżał po stronie knock sensora. Było troszkę zabawy bo nie od razu było tak jak być powinno, ale w końcu ciśnienie Babci wróciło :twisted: Cholera inne auto :twisted::twisted:

 

komancz na prezydenta :!: :mrgreen: :!:

 

ja doradze cos glupiego ale u mnie zadzialalo na brakujace 0,1 :wink:

 

wywalilem gumowa wycieraczke :roll:

A która to była wycieraczka? To zrobię sobie 0,9 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzewam wątek.

 

Problem powrócił ale w nieco innej formie (dodam tylko, że od momentu gdy poprzednio z brakiem doładowania walczyłem, zmieniłem silnik razem z osprzętem.

 

Otóż sytuacja wygląda następująco: Autko ładuje jak trzeba 0,8-0,9 bara do momentu gdy nie wyjadę poza miasto i nie dam mu w palnik na wyższych biegach (czwórka, piątka). Czasami wystarczy raz wcisnąć pedał gazu do deski, czasami trwa to kilka minut. W pewnym momencie znowu obcina te 0,3 bara i milknie boost solenoid.

Czasami wystarczy zwolnić na jakiś czas i jest dobrze. Czasami trzeba auto zgasić i odczekać jakąś chwilę, a czasami muszę odpinać akumulator żeby boost solenoid zaczął pracować.

Nie ma kompletnie żadnej reguły która mogłaby coś sugerować.

Komancz Twój patent w tym przypadku nie działa.

Przewody podciśnieniowe są całe, nic nigdzie nie jest rozszczelnione.

Błędów oczywiście brak.

 

Any ideas?

 

EDIT:

Rozwiązaniem problemu był zsunięty wężyk podciśnieniowy z regulatora ciśnienia paliwa. Za mało paliwka było po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...