himber Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Pod kierownica za plastikową zaślepką. Legacy III. Co to za złącza? Zdjęcie 1 - Zielone rozpięte dwie wtyczki . Zdjęcie 2 - Biała wtyczka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Zielone wtyczki służą do "kasowania" kodów usterek. Na tym samym zdjęciu widać jeszcze dwie czarne wtyczki -> Złączenie czarnych = mruganie na desce "check engine" (mrugniecia długie oznaczają dziesiątki, krótkie - jedynki) - w ten sposób wyświetlane są kody błędów. Jeśli teraz połączysz ze sobą te dwie zielone wtyczki do kody błędów skasujesz. Biała wtyczka - nie wiem. Podejrzewam, że jest to złącze diagnostyczne do którego podpina się tester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 pablonas, Przeprzaszam, że się wtrącam, ale; złącze zielone służy nie tylko do kasowania błędów. Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny. Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza. O tym pisałem tylko w lekkim skrócie. Całą instrukcję znajdzie się przecież w FAQ. Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny. A o tym nie wiedziałem. Dzięki :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
himber Posted July 14, 2008 Author Share Posted July 14, 2008 Panowie dziękuję bardzo za pomoc. W wolnej chwili spróbuje odczytać błędy - o ile jakieś występują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Góral Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 w moim OBK tez są dwie zielone wtyczki rozpięte i dwie czarne ale spięte... więc w jaki sposób można odczytać kody błędów ? czy pozostaje tylko wizyta u fachowca ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Góral, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. Spiąć zielone złącze; procedura jak w moim poście wyżej. Rozpiąć zielone złącze. Spiąć czarne złącze, właczyć zapłon, odczytać kody, wyłączyć zapłon, rozpiąć złącze. Brak błysków, lub zaświecanie się MIL ze stałym okresem światło-brak oznacza brak błędów w pamięci ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Góral Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 ok. teraz prawie wszystko jasne jeszcze tylko jedno : rozumiem że po odczytaniu (lub nie) kodu błędu mam spiąć czarne wtyczki tak jak są teraz aktualnie spięte ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzolkowski Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Witam.Powinny być rozpiete.Spina się tylko w trybie sprawdzania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts