Jump to content

Z serii co to?


himber
 Share

Recommended Posts

Zielone wtyczki służą do "kasowania" kodów usterek. Na tym samym zdjęciu widać jeszcze dwie czarne wtyczki ->

Złączenie czarnych = mruganie na desce "check engine" (mrugniecia długie oznaczają dziesiątki, krótkie - jedynki) - w ten sposób wyświetlane są kody błędów.

Jeśli teraz połączysz ze sobą te dwie zielone wtyczki do kody błędów skasujesz.

 

Biała wtyczka - nie wiem. Podejrzewam, że jest to złącze diagnostyczne do którego podpina się tester.

Link to comment
Share on other sites

pablonas, Przeprzaszam, że się wtrącam, ale; złącze zielone służy nie tylko do kasowania błędów. Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny. Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza.

Link to comment
Share on other sites

Spiąć czarne złącze, włączyć zapłon, odczytać błędy metodą błyskową, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. To tryb odczytu. Spiąć zielne złącze, spiąć czarne złącze, uruchomić silnik zagrzany do normalnej temp pracy. Przejechać odcinek kilkudziesięciu metrów z prędkością pow 11 km/h. Mil ma załączać się w równomiernych okresach; błędy skasowane. Wyłączyć silnik rozpiąć złącza.

O tym pisałem tylko w lekkim skrócie. :) Całą instrukcję znajdzie się przecież w FAQ.

Sprawa ma się tak: złącze zielone spiąć, włączyć zapłon, odczekać 1s, wcisnąć pedał gazu do oporu na 1 s, puścić do połowy na 1 s, puścić całkowicie, wyłączyć zapłon, rozpiąć zielone złącze.. To tryb diagnostyczny.

A o tym nie wiedziałem. Dzięki :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

w moim OBK tez są dwie zielone wtyczki rozpięte i dwie czarne ale spięte...

więc w jaki sposób można odczytać kody błędów ? czy pozostaje tylko wizyta u fachowca ?

Link to comment
Share on other sites

Góral, wyłączyć zapłon, rozpiąć czarne złącze. Spiąć zielone złącze; procedura jak w moim poście wyżej. Rozpiąć zielone złącze. Spiąć czarne złącze, właczyć zapłon, odczytać kody, wyłączyć zapłon, rozpiąć złącze. Brak błysków, lub zaświecanie się MIL ze stałym okresem światło-brak oznacza brak błędów w pamięci ECU.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...