Skocz do zawartości

Wymiana oleju w tylnym dyferencjale


Beus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam pytanie do znawców marki Subaru odnośnie wymiany oleju w tylnym dyferencjale. Pytanie to pewnie dośc głupie ale chciałbym zaznaczyc, że jestem początkującym użytkownikiem GT.Wiem jakiego oleju użyć ponieważ temat poruszony był na forum natomiast nie wiem która śruba odpowiada za spuszczenie oleju a która umożliwia wlanie nowego? Patrząc pod samochód od strony wydechu, widze dyferencjał i dwie śruby które odkrecić mozna jakims kluczem w kształcie kwadratu.Jedna z nich jest wyżej, druga niżej.Wydaje mi sie ze to tędy droga ale nie jestem pewien. Jeśli to dobra droga to czy odpowiedni poziom oleju (po przykręceniu dolnej śruby oczywiscie) w dyferencjale wyznacza górny otwór? na zasadzie : ile sie zmieści-> nadmiar sam się wyleje -> przykręcić śrube i gotowe ?

 

z góry wielkie dzieki

Beus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz obydwie, dolnym sie wyleje olej, potem dolny przykrecasz a gornym wlewasz olej do momentu wylania się z niego oleju. zakrecasz i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

 

Możesz go spokojnie nalać, choć jak często nie upalasz , to nie wiem czy do WRX ma sens :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

 

z tylu masz wiskoze wiec mozez nalac byle co, byle by bylo 75w90 lub 80w90 i w klasie GL-5, 75w140 jest rzeczywiscie dobrym olejem ale do mechanicznych szper, lub do samochodów ktore sa upalane :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Poki co autko uzywam glownie do jazdy po bulki, wiec te 75W90 i 80W90 powinny wystarczyc... ...na jakis czas. Tak samo, jak seryjne hamulce, opony, zawias... auto...

:wink:

 

Ogolnie dzieki za rozjasnienie sprawy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to bywa jak sie tylko klepie, to co sie wczesniej gdzies przeczytalo,

a praktyki wlasnej nie ma. hogi napisal oczywiscie o dyfrze.

w skrzyni spuszczasz goracy olej odkrecajac korek na jej spodzie,

a swiezy olej wlewasz/tloczysz do srodka przez bagnet, jak napisal kuba.

nie jest najglupsza opcja ponowne zakrecenie wczesniej korka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację.

W dyfrze.

 

Do skrzyni wlewasz przez bagnet przy IC.

Odmierzoną konkretną ilość.

 

Tylko że w dyfrze korek wlewowy jest nad spustowym a nie w bocznej ściancie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kleju nie dawal, bo pozniej nie odkreci. Czasem nawet bez kleju nie da sie odkrecic. Na śrubach sa pozatym uszczelki. Ja sobie zaznaczylem pisakiem w jakiej pozycji byly te sroby i dokrecilem dokladnie do tego samego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...