Beus Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Witam serdecznie Mam pytanie do znawców marki Subaru odnośnie wymiany oleju w tylnym dyferencjale. Pytanie to pewnie dośc głupie ale chciałbym zaznaczyc, że jestem początkującym użytkownikiem GT.Wiem jakiego oleju użyć ponieważ temat poruszony był na forum natomiast nie wiem która śruba odpowiada za spuszczenie oleju a która umożliwia wlanie nowego? Patrząc pod samochód od strony wydechu, widze dyferencjał i dwie śruby które odkrecić mozna jakims kluczem w kształcie kwadratu.Jedna z nich jest wyżej, druga niżej.Wydaje mi sie ze to tędy droga ale nie jestem pewien. Jeśli to dobra droga to czy odpowiedni poziom oleju (po przykręceniu dolnej śruby oczywiscie) w dyferencjale wyznacza górny otwór? na zasadzie : ile sie zmieści-> nadmiar sam się wyleje -> przykręcić śrube i gotowe ? z góry wielkie dzieki Beus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 odkręcasz obydwie, dolnym sie wyleje olej, potem dolny przykrecasz a gornym wlewasz olej do momentu wylania się z niego oleju. zakrecasz i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 wchodzi cos ok. 0,8L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Beus, udało się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Możesz go spokojnie nalać, choć jak często nie upalasz , to nie wiem czy do WRX ma sens :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam. ja mam taki olej w dyfrze i wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 To może ja się podepnę z pytankiem tutaj. Wiem, że do dyfrów w moim WRX zaleca się 75W90 i 80W90. Czy można wlać olej o innych parametrach i ew. czym to grozi? Uprzedzę forumowych "speców": oprócz kosztownej naprawy oczywiście. Wiem, że motul ma w ofercie zdaje się 75W140 do mechanizmów różnicowych, dlatego pytam. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. z tylu masz wiskoze wiec mozez nalac byle co, byle by bylo 75w90 lub 80w90 i w klasie GL-5, 75w140 jest rzeczywiscie dobrym olejem ale do mechanicznych szper, lub do samochodów ktore sa upalane :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Hmmm... Poki co autko uzywam glownie do jazdy po bulki, wiec te 75W90 i 80W90 powinny wystarczyc... ...na jakis czas. Tak samo, jak seryjne hamulce, opony, zawias... auto... :wink: Ogolnie dzieki za rozjasnienie sprawy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinch Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 carfit, a podalbys lopatologiczna instrukcje jak wymienic olej w skrzyni? (GT) Z gory dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Odkręcasz nakrętkę od dołu i spuszczasz. Zakręcasz i odkręcasz drugą, która jest na bocznej ściance. Wlewasz strzykawą z do momentu aż zacznie się przelewać przez otwór i szybko zakręcasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beus Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Beus, udało się? udało się :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Hogi, w skrzyni jest druga sroba przez ktora wlewa sie olej? Ja wlewalem przez otwor bagnetu, od gory za IC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 tak to bywa jak sie tylko klepie, to co sie wczesniej gdzies przeczytalo, a praktyki wlasnej nie ma. hogi napisal oczywiscie o dyfrze. w skrzyni spuszczasz goracy olej odkrecajac korek na jej spodzie, a swiezy olej wlewasz/tloczysz do srodka przez bagnet, jak napisal kuba. nie jest najglupsza opcja ponowne zakrecenie wczesniej korka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Masz rację. W dyfrze. Do skrzyni wlewasz przez bagnet przy IC. Odmierzoną konkretną ilość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Masz rację.W dyfrze. Do skrzyni wlewasz przez bagnet przy IC. Odmierzoną konkretną ilość. Tylko że w dyfrze korek wlewowy jest nad spustowym a nie w bocznej ściancie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Tylko że w dyfrze korek wlewowy jest nad spustowym a nie w bocznej ściancie :roll: Nie rób scen. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Należy zwrócić uwagę na fakt, że do skrzyni olej leci niezwykle wolno. Dobrze jest mieć agregat zwany pipą :wink: i nie tłoczyć, lecz pozwolić działać grawitacji. Ewentualne zanieczyszczenia olejem zarówno dyfra, jak i skrzyni starannie oczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam K Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 albo butelka po ludwiku i kawałek gumowego węrza !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 albo butelka po ludwiku i kawałek gumowego węrza !! albo węża :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam K Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 sorrrrrry węrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinch Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Jak sie fachowo nazywa ten klucz do korkow w dyfrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Fachowo to nie wiem, ale potrzebujesz grzechotkę półcalową do kluczy nasadkowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 A, no i jescze montaż; na gwint obu korków nanieść niewielką ilość słabego kleju do gwintów (szczelność), moment dokręcenia 49 Nm (ok. 5 kgm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Ja bym kleju nie dawal, bo pozniej nie odkreci. Czasem nawet bez kleju nie da sie odkrecic. Na śrubach sa pozatym uszczelki. Ja sobie zaznaczylem pisakiem w jakiej pozycji byly te sroby i dokrecilem dokladnie do tego samego miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się