Kario Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Po rozgrzaniu mam warzenie, ze silnik pracuje głośniej, mniej równo i bardziej wyje. Po lekkim rozgrzaniu silnik robi jedynie "szszszszszsz", później bardziej chropowato. Mocy tez jakby mniej. Im cieplej tym gorzej. Nie wydaje mi sie, żeby sie grzał... wskaźnik temp. cieczy chłodzącej jest zawsze na środku. Przebieg 165tys, olej castrol 5w30, lekki piston slap na zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Wymien olej na 5W40 lub 10W40... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Mam taki plan na następnym przeglądzie W540... ale czy to może być to ? Jeżeli tak to może zrobię dolewkę z czegoś gęstszego... tylko z czego ? Na diagnostyce wyszło mi lekkie spalanie stukowe (+3 z tego co pamiętam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Spalanie stukowe ? Wiec zacznij tankowac gdzie indziej. Ja od pewnego czasu dolewam do oleju 5W40 dodatek MOs2 firmy LM, moim zdaniem wplywa bardzo pozytywnie na prace silnika zarowno w obecnym Forestrze jak i poprzednio w Legacy. Ale robie to na wlasne ryzyko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 tak stukowe na vpower95, wiec przesiadłem sie na racing... widać było różnice, ale sie ociepliło i jest znowu jak było tym razem na racingu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Mozliwe ze czujnik spalania stukoweho jest uszkodzony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Podobno jest ok, bo daje sensowne informacje. Tak mi powiedzieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A nie było kiedyś takiej akcji, że czujnik oszukiwało sie jakimś rezystorkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A nie było kiedyś takiej akcji, że czujnik oszukiwało sie jakimś rezystorkiem? naprawiało rezystorkiem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jak zweryfikować, czy to czujnik spalania sutkowego czy nie ? EDIT: To raczej nie czujnik, nie ma to związku ze zmiana oleju tylko porostu z dobrym rozgrzaniem silnika. Najlepiej chodzi tak po 5-10 min od rozpoczęcia jazdy kiedy już sie nagrzał później zaczyna coraz gorzej, czuć to nawet w drganiach na lewarku zmiany biegów i na sprzęgle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 zdejmij pasek od wspomagania, i zobacz jak jest bez wspomagania , czesto pompa wydaje hałas i czujnik stukowy to wykrywa :cool: , mało tego ucho ludzkie tego nie słyszy można też ten czujnik oszukac , ale nie pamietam jakimi wartosciami, musiałbym sie mojego elektryka zapytac ale to w poniedziałek :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A czy porostu jak odepnę czujnik stukania to wystarczy na weryfikacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 A czy porostu jak odepnę czujnik stukania to wystarczy na weryfikacje ? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Chyba sprobuje inny olej... przejrzałem forum, ale ciężko wykombinować co mam wlać do 2.5i 165tys przebiegu. Do tej pory jeździłem na 5w30 raczej nie brał oleju. Są ogromne rozbieżności w tym co lać na forum. Co mówi fabryka odnośnie 2.5i ? Ja chyba sprobuję 5W40 castrol edge albo mobil. Auto jest w połowie przebiegu pomiędzy serwisami, mam zmieniać filtr ? [ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 2:39 pm ] Na stronie castrola pisze, ze zalecany jest edge sport 0W40. ASO leje zawsze 5W30 już kompletnie nie wiem co mam nalać i jakiej marki ;( Dyskusje z forum średnio mi pomagają bo przeważnie dotyczą innych silników o innych przebiegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się