Jump to content

Przeglądy WRX/STI


kofcio

Recommended Posts

Hej,

 

Dzisiaj sobie poczytałem forum MitsuManiaków i zdziwiła mnie jedna rzecz. Podobno :!: Mitsubishi zaleca pełny przegląd silnika co 30000km. Co wchodzi w skład takiego przeglądu?? Czy w WRX/STI również jakieś specjalne przeglądy są wymagane?? Robię powoli przymiarkę do czegoś szybszego i stąd to dziwne pytanie :roll: ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kofcio, z tego, co wiem, nic takiego nie ma. Są normalne przeglądy co 15.000, a na nich stosowne do danego przeglądu czynności. W tym diagnostyka. Ale czy to się łapie pod opisany przez Ciebie "przegląd silnika" - nie wiem. Bo nie wiem, co to jest "przegląd silnika" :twisted:.

 

PS. W przypadku EVO przegląd jest zalecany (a do niedawna nawet był wymagany - może nadal tak jest) co 7.500 km :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

kofcio, z tego, co wiem, nic takiego nie ma. Są normalne przeglądy co 15.000, a na nich stosowne do danego przeglądu czynności. W tym diagnostyka. Ale czy to się łapie pod opisany przez Ciebie "przegląd silnika" - nie wiem. Bo nie wiem, co to jest "przegląd silnika" :twisted:.

 

PS. W przypadku EVO przegląd jest zalecany (a do niedawna nawet był wymagany - może nadal tak jest) co 7.500 km :twisted:.

 

Tego i ja nie wiem, ale chyba nie rozbebeszają... Ale i tak przeglądy co 7.500km - :shock: ...konkretnie! Czyli na dobrą sprawę co parę pojeżdżawek :) A jak sprawa się ma przy WRX/STI?? Co 15.000km??

Link to comment
Share on other sites

A jak sprawa się ma przy WRX/STI?? Co 15.000km??

 

Co 15.000, chociaż ci częściej upalający robią je częściej - ale to z własnej woli...

 

...albo z przymusu, jak coś się weźmie i zepsuje :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Tego i ja nie wiem, ale chyba nie rozbebeszają... Ale i tak przeglądy co 7.500km - ...konkretnie! Czyli na dobrą sprawę co parę pojeżdżawek A jak sprawa się ma przy WRX/STI?? Co 15.000km??

_________________

 

 

 

Co 7500 nie przegląd tylko zmiana oleju, a rozsądny użytkownik robi to i tak co upalanie.

 

Przeglądy Evo9 ma co 15.

Link to comment
Share on other sites

Tego i ja nie wiem, ale chyba nie rozbebeszają... Ale i tak przeglądy co 7.500km - ...konkretnie! Czyli na dobrą sprawę co parę pojeżdżawek A jak sprawa się ma przy WRX/STI?? Co 15.000km??

_________________

 

 

 

Co 7500 nie przegląd tylko zmiana oleju, a rozsądny użytkownik robi to i tak co upalanie.

 

Przeglądy Evo9 ma co 15.

 

Właśnie w dziale After Sales dowiedziałem się ,że Subaru serwisuje się nie co 15 a 12 tys.km :wink:

 

Azrael - jaka jest przyczyna ,żeby zmieniac olej już po 7500 tys ? czy traci swoje własciwości ???

 

Kiedyś słyszałem o tym,że nawet przy wymianie nie jest źle jak trochę starego oleju nie spłynie tylko zostaje bo stary olej w minimlanej ilości poprawia własciwości smarne.Posiada jakieś związki , które w nowym oleju dopiero wytworzą się w trakcie eksploatacji. Zastrzegam jednak,że to mogą być zabobony bo wyczytałem w jakimś AŚ czy motorze.

 

Jak jest zatem z tą zmianą oleju. Czy zmienianie co 5k było by lepsze niż co 7,5k oczywiście niepatrząc na dziurę w kieszeni ???

 

Tak jak w paliwach tak i przy zmianie oleju jest wiele mitów.Słyszałem już o tym,że po zlaniu starego oleju , lmitomani płuczą silnik olejem napędowym lub jadalnym olejem lnianym lub rzepakowym. Co w każdym z tych trzech przypadków dla mnie jest POMYŁKĄ !!!

Link to comment
Share on other sites

Kolego Kofcio

 

W przypadku tych samochodów , nawet szkoda deliberować o kosztach utrzymania. To jest po prostu studnia bez dna : MODy, sprzęgło,heble,opony,PALIWO,autocasco,zawiasy . To jest jak 3 albo 4 żony w jednym czasie :grin: .

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w dziale After Sales dowiedziałem się ,że Subaru serwisuje się nie co 15 a 12 tys.km

 

 

Tak .....było. W GTekach, przeglądy co 12500.

 

Azrael - jaka jest przyczyna ,żeby zmieniac olej już po 7500 tys ? czy traci swoje własciwości ???

 

Owszem. Z ostro upalanego Evo po 7 tys. wylewasz błotnisty szlam a nie olej, szczególnie jak auto nie jest seryjne. Olej poddawanyjest ekstremalnym temperaturom, obciążniom itp.

 

Kiedyś słyszałem o tym,że nawet przy wymianie nie jest źle jak trochę starego oleju nie spłynie tylko zostaje bo stary olej w minimlanej ilości poprawia własciwości smarne.Posiada jakieś związki , które w nowym oleju dopiero wytworzą się w trakcie eksploatacji. Zastrzegam jednak,że to mogą być zabobony bo wyczytałem w jakimś AŚ czy motorze.

 

Wedle moich informacji raczej bzdura. Używany olej zawiera przede wsyztskim resztki niespalonego paliwa, które go rozcięńcza, szczególnie w wysilonych silnikach tak się dzieje, a to nie jest dobre dla smarowania.

Link to comment
Share on other sites

A ja was sie zapytam o co innego. Swego czasu słyszałem że można przed wymianą oleju dolewać jakieś cudo które lepiej oczyści silnik z starego oleju. Czy jest sens używać tego specyfika :?: Chyba jest to Motula

Link to comment
Share on other sites

Motul Engine Clean i podobne specyfiki, mają sens jak jest z czego silnik płukać, np. olej nie został zmieniony na czas, został cyzmś zanieczyszczony, jeździło auto na jakimś podłym oleju, ewentualnie co jakiś czas kilka wymian można jak ktoś gorliwy jest bardzo. Najważniejsze żeby auto jeździło na świeżym oleju.

Link to comment
Share on other sites

To jest jak 3 albo 4 żony w jednym czasie :grin: .

 

...spotkałem się już z takim porównaniem. Bardzo trafne :roll: :mrgreen:

 

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 5:54 pm ]

Co 7500 nie przegląd tylko zmiana oleju, a rozsądny użytkownik robi to i tak co upalanie.

 

Przeglądy Evo9 ma co 15.

 

Czyli normalnie... Tak spytałem, bo Evo nie znam ni w ząb a wydało mi się to ciekawe, żeby co 7.500km robić przegląd silnika (nie, to nie to samo co wymiana. przynajmniej dla mnie, możliwe że na forum Mitsu ktoś się tak wyraził). Większość upalających wie jak dbać o auto. Ale ludzie są różni, więc częste przeglądy w takim aucie byłyby logiczne. Chociaż trochę dziwne :roll:.

Link to comment
Share on other sites

Co 7500 nie przegląd tylko zmiana oleju, a rozsądny użytkownik robi to i tak co upalanie.

 

Dokładnie tak. Ja staram się to robić tak często jak to jest możliwe. A że co chwila robię coś przy samochodzie to praktycznie wychodzi na to, że co upalanie oddaje samochód do Dzanka i przy okazji jest wymiana oleju, filtr i co tam się tylko da...

Link to comment
Share on other sites

Ale ludzie są różni, więc częste przeglądy w takim aucie byłyby logiczne

Zalezy, co rozumiesz pod pojeciem "przeglady", bo jesli rozbieranie silnika, to chyba byloby to malo logiczne ;) .

Link to comment
Share on other sites

Ale ludzie są różni, więc częste przeglądy w takim aucie byłyby logiczne

Zalezy, co rozumiesz pod pojeciem "przeglady", bo jesli rozbieranie silnika, to chyba byloby to malo logiczne ;) .

 

No może nie odrazu rozbebeszanie, bo to bez sensu by było, ale pełny przegląd (takie info znalazłem i dlatego pytam). Kontrola, w każdym razie coś więcej niż wymiana oleju - bo to w zasadzie nie przegląd ;)

Link to comment
Share on other sites

Kontrola, w każdym razie coś więcej niż wymiana oleju

No tak, ale co to mialoby byc?

 

O to właśnie i ja pytałem w tym poście na początku. Ale widzę po Waszych wypowiedziach, że wyczytałem jakąś bzdurę i nic specjalnego serwis nie robi, a wymiana oleju to podstawowa czynność jeśli ktoś choć trochę zna się na rzeczy i czasem upala. Sam zmieniam w wolnym ssaku co 7.500 :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...