Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Czy ktoś może wyjaśnić zasadę działania EBC? Chodzi mi o to czy EBC steruje doładowaniem mechanicznie na samej turbinie podobnie jak zwężka przy sterowaniu wastegatem czy poprzez oszukanie ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Z tego co widziałem to steruje on wastegatem i poprostu otwiera go gdy turbina napomuje odpowiednie ustawione na ebc ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 GeOrGe, też tak mi się zdaje ale chcę się upewnić żeby nic nie namieszać. Mam dwa rodzaje zwężki do sterowania WG i zmieniam je sobie gdy chcę z jakiegoś powodu obniżyć maksymalne doładowanie i pomyślałem że zamiast wymieniać zwężkę to mógłbym za pomocą EBC sobie regulować ale pod warunkiem że działa na tej samej zasadzie co zwężka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Działa na tej samej zasadzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 A drugi solenoid który montujemy razem z EBC nie będzie problemem dla ECU po remapie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Kruk, Wywalasz w ogóle fabrycnze sterownaie doładowaniem. Nie widzę sensu tej operacji, ale nie powinien w praktyce sprawiać kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Wywalasz w ogóle fabrycnze sterownaie doładowaniem. Hmm...u Kashmere'a widziałem pod maską zarówno fabryczny jak i ten od EBC :roll: Nie widzę sensu tej operacji No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje. To jest mocno dziwne :-/ Wtryski nie dają rady, czy stukać zaczyna czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje. To jest mocno dziwne :-/ Wtryski nie dają rady, czy stukać zaczyna czy co? Wszystko daje radę ale jak jest bardzo zimno i dużo tlenu w powietrzu to podobno sporo rośnie moment obrotowy i chodzi o to żeby nie zabić na razie seryjnej skrzyni zanim nie wsadzę mocniejszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 AZ Raczej oznaczałoby to,że ecutek nie udostępnia kompensacji westegate od temperatury zasysanego powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jako, tu chodzi tylko o moją seryjną skrzynię. Jak wsadzę mocniejszą to nie będzie się trzeba martwić o kompensację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Kruku pisałeś o przeładowaniu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jako, to raczej niezbyt dobrze, ale powinni sobie poradzić nawet samymi mapami "initial wastegate duty" i "maximum wastegate duty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jako, no tak ale to przeładowanie jest groźne bezpośrednio w tym momencie tylko dla skrzyni bo reszta jest ładnie zestrojona i ładnie to znosi (pewnie też do czasu ale nie o to chodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jako, to raczej niezbyt dobrze, ale powinni sobie poradzić nawet samymi mapami "initial wastegate duty" i "maximum wastegate duty" Możliwe, że tak. Ale, korekcje westegate od temperatury zasysanego powietrza są wprowadzane zarówno do "initial wastegate duty" jak i "maximum wastegate duty", zwiększenie wartości korekcji obu tych map może prowadzić do niezbyt efektywnego wykorzystania możliwości sprężarki i problemów z osiągnęciem odpowiedniego ciśnienia doładowania przy wyższych temperaturach powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jako, nie wypowidam się bo nie wiem jak jest zbudowana logika GTekowego ECU, wnioskowanie na podstawie WRXowego nie musi być słuszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Żeby uniknąć nieporozumień to powiem dokładnie tak było: ładowanie ustawione mam na 1.3bara. Ale powiedziano mi że jak będzie zimno to może zdarzyć się tak że ładowanie osiągnie 1.4 a może nawet 1.5bara i jeśli tak się stanie to muszę wymienić zwężkę na WG żeby obniżyć boost. Remap odbywał się na kilku rodzajach zwężek i dobrano optymalną średnicę. Boost cut jest ustawiony na 1.53bara. Zwężkę dostałem głównie z obawy o skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się