Skocz do zawartości

EBC - zasada działania.


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może wyjaśnić zasadę działania EBC? Chodzi mi o to czy EBC steruje doładowaniem mechanicznie na samej turbinie podobnie jak zwężka przy sterowaniu wastegatem czy poprzez oszukanie ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, też tak mi się zdaje ale chcę się upewnić żeby nic nie namieszać. Mam dwa rodzaje zwężki do sterowania WG i zmieniam je sobie gdy chcę z jakiegoś powodu obniżyć maksymalne doładowanie i pomyślałem że zamiast wymieniać zwężkę to mógłbym za pomocą EBC sobie regulować ale pod warunkiem że działa na tej samej zasadzie co zwężka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalasz w ogóle fabrycnze sterownaie doładowaniem.
Hmm...u Kashmere'a widziałem pod maską zarówno fabryczny jak i ten od EBC :roll:
Nie widzę sensu tej operacji
No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje.

 

To jest mocno dziwne :-/ Wtryski nie dają rady, czy stukać zaczyna czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też bym wolał tego nie ruszać ale takie mam zalecenie że jak temperatura spadnie poniżej zera to żeby wsadzić drugą zwężkę i zbić trochę doładowanie bo jak jest mroźno to mi przeładuje.

 

To jest mocno dziwne :-/ Wtryski nie dają rady, czy stukać zaczyna czy co?

 

Wszystko daje radę ale jak jest bardzo zimno i dużo tlenu w powietrzu to podobno sporo rośnie moment obrotowy i chodzi o to żeby nie zabić na razie seryjnej skrzyni zanim nie wsadzę mocniejszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, no tak ale to przeładowanie jest groźne bezpośrednio w tym momencie tylko dla skrzyni bo reszta jest ładnie zestrojona i ładnie to znosi (pewnie też do czasu ale nie o to chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, to raczej niezbyt dobrze, ale powinni sobie poradzić nawet samymi mapami "initial wastegate duty" i "maximum wastegate duty"

 

Możliwe, że tak.

 

Ale, korekcje westegate od temperatury zasysanego powietrza są wprowadzane zarówno do "initial wastegate duty" jak i "maximum wastegate duty", zwiększenie wartości korekcji obu tych map może prowadzić do niezbyt efektywnego wykorzystania możliwości sprężarki i problemów z osiągnęciem odpowiedniego ciśnienia doładowania przy wyższych temperaturach powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uniknąć nieporozumień to powiem dokładnie tak było: ładowanie ustawione mam na 1.3bara. Ale powiedziano mi że jak będzie zimno to może zdarzyć się tak że ładowanie osiągnie 1.4 a może nawet 1.5bara i jeśli tak się stanie to muszę wymienić zwężkę na WG żeby obniżyć boost. Remap odbywał się na kilku rodzajach zwężek i dobrano optymalną średnicę. Boost cut jest ustawiony na 1.53bara. Zwężkę dostałem głównie z obawy o skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...