Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Zastanawiało mnie ostatnio jedno. Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają. Ktoś wie/probował może jaki to ma efekt na skrzynie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Harvester, nie zastanawiaj się!!! Spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 A pokryjesz ewentualne koszty szczur75, ?? ;] [ Dodano: Sro Lut 13, 2008 10:21 am ] Podkreślam, pytam czysto teoretycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Harvester, skoro piszesz o kosztach to pewnie wiesz czym to grozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Domyślamłem się Ale teraz już wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Nie wiem czy w pozycji N nie ma jakiejś blokady i nie wchodzi wyżej niż do 4,5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W Subaru nie ma. W Audi nie wchodzi wyżej niż 4k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W Subaru nie ma. W Audi nie wchodzi wyżej niż 4k. Wydaje mi się że kiedyś jak u ojca wcisnąłem gaz w Outbacku, bo zapomniałem że był na N to doszedł tylko do 4,5k i właśnie się zdziwiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W Legacu MY08 2.5i i w Outbacku MY07 2.5i - kręci do odcinki. Gwarantuje ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 W Legacu MY08 2.5i i w Outbacku MY07 2.5i - kręci do odcinki. Gwarantuje ;] To przy okazji muszę sprawdzić, chyba że zaraz ktoś inny sprawdzi może wcześniejsze roczniki miały blokadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 BTW Kiedyś podobno fajne automaty montowali w H6. Ponoć nie zmieniały biegu nawet jak się wykręciło max prędkość obrotową. A jakiego masz Legaca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 w H6 na N ogranicza przy ok 5 tys. Zmiana w takiej chwili na D bedzie miala dosc kosztowny efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Kurde, powinni skonstruować takie cóś żeby można było zrobić strzał z obrotów w automatach. Dałoby to znacznie dynamiczniejszy start.... Co mogło by się przydać zwłaszcza jak stanie obok mnie burak w BMW 325i cabrio i zanim się wkręce swoim powyżej 3-4 tyś to gość o ponad długość auta mnie bierze..... :/:/ Skoro manuale mogą to automaty też powinny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Ponoć nie zmieniały biegu nawet jak się wykręciło max prędkość obrotową. A jakiego masz Legaca ? No biegu w trybie manualnym sam nie zmienia Outback H6 2005r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 A ci dobrze ;] Zawsze H6 chciałem mieć. W białym perłowym kolorze to już wogóle. Haha mój lokalny diler powiedział że mogę sobie w nim przychodzić posiedzieć Tym bardziej że mu już dwóch klientów załatwiłem Nie rozumiem czemu w H6 zrobili że nie zmienia a w 2.5i zmienia :/ :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 dwa sposoby na szybki start automatem wiele razy stosowalem je gdy smigalem passatem VR6 i chcialem "ostzrej" ruszyc.... A. 1. hamulec 2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N) 3. puscic hamulec 4. gaz na 3000-4000obr 5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz B. 1. hamulec lewa noga lewarek 2. lewarek na pozycje D lub 1 3. gaz na 3000-4000 (nie puszczamy hamulca) 4. puszczamy hamulec i gaz do dna opcja A jest naprawde skuteczna - dzial jak sprzegla ze sprzegla w manualu opcja B jest w brew pozorom szybsza ale nie wlono dopuscic do dluzszego postoju w pozycji D czy 1 jednoczesnie gaz i hamulec dluzej niz 2-5s bo mozna przegrzac skrzynie warto zalozyc zewnetrzna chlodnice oleju do skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 dzial jak sprzegla ze sprzegla w manualu A jak to jest :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool: Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool: Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ? wiele razy tak robilem i bylo OK poza tym jest to znany sposob z USA zeby zmusic slabsze auta to zapiszcenia tylnymi walcami co do drugiego pytania to odpowiem tak: a jazda po gorach hamulcom nie szkodzi ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Zastanawiało mnie ostatnio jedno. Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają. Ktoś wie/probował może jaki to ma efekt na skrzynie ? Ja w mercedesie124 300td robilem tak bardzo czesto i nic ze skrzynia sie nie działo ,ale w subaru wole tego nie sprawdzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janussz Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 dwa sposoby na szybki start automatem A. 1. hamulec 2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N) 3. puscic hamulec 4. gaz na 3000-4000obr 5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz czyli jednym slowem przy paru tysiacach w pozycji N wrzucasz D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 co do drugiego pytania to odpowiem tak: a jazda po gorach hamulcom nie szkodzi ? :wink: Jeżeli się nie upala i używa silnika to aż tak bardzo nie szkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się