Harvester Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Zastanawiało mnie ostatnio jedno. Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają. Ktoś wie/probował może jaki to ma efekt na skrzynie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Harvester, nie zastanawiaj się!!! Spróbuj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 A pokryjesz ewentualne koszty szczur75, ?? ;] [ Dodano: Sro Lut 13, 2008 10:21 am ] Podkreślam, pytam czysto teoretycznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Harvester, skoro piszesz o kosztach to pewnie wiesz czym to grozi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Domyślamłem się Ale teraz już wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Nie wiem czy w pozycji N nie ma jakiejś blokady i nie wchodzi wyżej niż do 4,5k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 W Subaru nie ma. W Audi nie wchodzi wyżej niż 4k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 W Subaru nie ma. W Audi nie wchodzi wyżej niż 4k. Wydaje mi się że kiedyś jak u ojca wcisnąłem gaz w Outbacku, bo zapomniałem że był na N to doszedł tylko do 4,5k i właśnie się zdziwiłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 W Legacu MY08 2.5i i w Outbacku MY07 2.5i - kręci do odcinki. Gwarantuje ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 W Legacu MY08 2.5i i w Outbacku MY07 2.5i - kręci do odcinki. Gwarantuje ;] To przy okazji muszę sprawdzić, chyba że zaraz ktoś inny sprawdzi może wcześniejsze roczniki miały blokadę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 BTW Kiedyś podobno fajne automaty montowali w H6. Ponoć nie zmieniały biegu nawet jak się wykręciło max prędkość obrotową. A jakiego masz Legaca ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 w H6 na N ogranicza przy ok 5 tys. Zmiana w takiej chwili na D bedzie miala dosc kosztowny efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Kurde, powinni skonstruować takie cóś żeby można było zrobić strzał z obrotów w automatach. Dałoby to znacznie dynamiczniejszy start.... Co mogło by się przydać zwłaszcza jak stanie obok mnie burak w BMW 325i cabrio i zanim się wkręce swoim powyżej 3-4 tyś to gość o ponad długość auta mnie bierze..... :/:/ Skoro manuale mogą to automaty też powinny Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ponoć nie zmieniały biegu nawet jak się wykręciło max prędkość obrotową. A jakiego masz Legaca ? No biegu w trybie manualnym sam nie zmienia Outback H6 2005r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 A ci dobrze ;] Zawsze H6 chciałem mieć. W białym perłowym kolorze to już wogóle. Haha mój lokalny diler powiedział że mogę sobie w nim przychodzić posiedzieć Tym bardziej że mu już dwóch klientów załatwiłem Nie rozumiem czemu w H6 zrobili że nie zmienia a w 2.5i zmienia :/ :[ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 dwa sposoby na szybki start automatem wiele razy stosowalem je gdy smigalem passatem VR6 i chcialem "ostzrej" ruszyc.... A. 1. hamulec 2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N) 3. puscic hamulec 4. gaz na 3000-4000obr 5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz B. 1. hamulec lewa noga lewarek 2. lewarek na pozycje D lub 1 3. gaz na 3000-4000 (nie puszczamy hamulca) 4. puszczamy hamulec i gaz do dna opcja A jest naprawde skuteczna - dzial jak sprzegla ze sprzegla w manualu opcja B jest w brew pozorom szybsza ale nie wlono dopuscic do dluzszego postoju w pozycji D czy 1 jednoczesnie gaz i hamulec dluzej niz 2-5s bo mozna przegrzac skrzynie warto zalozyc zewnetrzna chlodnice oleju do skrzyni Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 dzial jak sprzegla ze sprzegla w manualu A jak to jest :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool: Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool: Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ? wiele razy tak robilem i bylo OK poza tym jest to znany sposob z USA zeby zmusic slabsze auta to zapiszcenia tylnymi walcami co do drugiego pytania to odpowiem tak: a jazda po gorach hamulcom nie szkodzi ? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Zastanawiało mnie ostatnio jedno. Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają. Ktoś wie/probował może jaki to ma efekt na skrzynie ? Ja w mercedesie124 300td robilem tak bardzo czesto i nic ze skrzynia sie nie działo ,ale w subaru wole tego nie sprawdzac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janussz Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 dwa sposoby na szybki start automatem A. 1. hamulec 2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N) 3. puscic hamulec 4. gaz na 3000-4000obr 5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz czyli jednym slowem przy paru tysiacach w pozycji N wrzucasz D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 co do drugiego pytania to odpowiem tak: a jazda po gorach hamulcom nie szkodzi ? :wink: Jeżeli się nie upala i używa silnika to aż tak bardzo nie szkodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now