Jump to content

Przemyślenia na temat AT


Harvester

Recommended Posts

Zastanawiało mnie ostatnio jedno.

 

Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają.

 

Ktoś wie/probował :P może jaki to ma efekt na skrzynie ?

Link to comment
Share on other sites

W Subaru nie ma. W Audi nie wchodzi wyżej niż 4k.

Wydaje mi się że kiedyś jak u ojca wcisnąłem gaz w Outbacku, bo zapomniałem że był na N to doszedł tylko do 4,5k i właśnie się zdziwiłem

Link to comment
Share on other sites

Kurde, powinni skonstruować takie cóś żeby można było zrobić strzał z obrotów w automatach. Dałoby to znacznie dynamiczniejszy start.... Co mogło by się przydać zwłaszcza jak stanie obok mnie burak w BMW 325i cabrio i zanim się wkręce swoim powyżej 3-4 tyś to gość o ponad długość auta mnie bierze..... :/:/

 

Skoro manuale mogą to automaty też powinny :P

Link to comment
Share on other sites

A ci dobrze :P ;]

Zawsze H6 chciałem mieć. W białym perłowym kolorze to już wogóle. Haha mój lokalny diler powiedział że mogę sobie w nim przychodzić posiedzieć :P Tym bardziej że mu już dwóch klientów załatwiłem :P

 

Nie rozumiem czemu w H6 zrobili że nie zmienia a w 2.5i zmienia :/ :[

Link to comment
Share on other sites

dwa sposoby na szybki start automatem

 

wiele razy stosowalem je gdy smigalem passatem VR6 i chcialem "ostzrej" ruszyc....

 

A.

1. hamulec

2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N)

3. puscic hamulec

4. gaz na 3000-4000obr

5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz

 

B.

1. hamulec lewa noga lewarek

2. lewarek na pozycje D lub 1

3. gaz na 3000-4000 (nie puszczamy hamulca)

4. puszczamy hamulec i gaz do dna

 

 

opcja A jest naprawde skuteczna - dzial jak sprzegla ze sprzegla w manualu

opcja B jest w brew pozorom szybsza ale nie wlono dopuscic do dluzszego postoju w pozycji D czy 1 jednoczesnie gaz i hamulec dluzej niz 2-5s bo mozna przegrzac skrzynie

 

warto zalozyc zewnetrzna chlodnice oleju do skrzyni

Link to comment
Share on other sites

Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. :P Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool:

 

Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ?

Link to comment
Share on other sites

Haha, co do pierwszej opcji to coś podobnego mi się raz udało uzyskać przez przydadek, jak przysnąłem na światłach (6 rano żeby nie było) i Pan za mną się strasznie mocno zaniepokoił tym stanem i ostrzegł mnie "krótkotrwałym" sygnałem dźwiękowym. Przerzuciłem szybko na D i gaz w deche. Był krótki moment zanim skrzynia wybrała bieg, podczas gdy obroty rosły. Nie wiem do ilu urosły ale tak do około 2-3 tys napewno. Szarpnęło. :P Czyli sugerujesz że przerzucenie na D przy takiej prędkości obrotowej, nie musi kończyć się wymianą skrzyni ?? :cool:

 

Co do drugiej metody, hamulcom nie szkodzi ?

 

wiele razy tak robilem i bylo OK poza tym jest to znany sposob z USA zeby zmusic slabsze auta to zapiszcenia tylnymi walcami :)

 

co do drugiego pytania to odpowiem tak: a jazda po gorach hamulcom nie szkodzi ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiało mnie ostatnio jedno.

 

Co by się stało gdyby w pozycji N wykręcił silnik do pozycji 5-6 tys. obrotów i przerzucił na D. Nie żebym miał próbować, ale poprostu zastanawiam się czy to tak jakby manualowi ze sprzęgła strzelić czy to raczej bardziej skomplikowane i można by rozwalić skrzynie. Bo w sumie jak strzeli się w manualu ze sprzęgła to też dosyć duże przeciążenia na skrzynie działają.

 

Ktoś wie/probował :P może jaki to ma efekt na skrzynie ?

Ja w mercedesie124 300td robilem tak bardzo czesto i nic ze skrzynia sie nie działo ,ale w subaru wole tego nie sprawdzac :lol:

Link to comment
Share on other sites

dwa sposoby na szybki start automatem

 

A.

1. hamulec

2. zwolnienie blokaty na lewarku (pozycja N)

3. puscic hamulec

4. gaz na 3000-4000obr

5. energiczne przesuniecie lewarka na D lub 1 + do konca gaz

czyli jednym slowem przy paru tysiacach w pozycji N wrzucasz D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...